Přečíst si, jak dosáhnout úspěchu a hřát se na výsluní onlinu, můžete kdekoliv. Co se stane, když obecné poučky online marketingu obrátíme vzhůru nohama? Varování: níže uvedené „rady“ prosím neaplikujte v praxi [nebo jistojistě přijdete na buben].
1. Neztrácejte čas průzkumem onlinu a konkurence
Když máte úžasný a nepostradatelný produkt nebo službu, musí to fungovat, to je tutovka. První kroky směřující k analýzám online prostředí, konkurence i otázce, zda a jak se váš produkt vyhledává na webu, proto nechte být. Nic se nestane.
2. Vaše webovky se musí líbit hlavně vám
Určitě, na tom není nic divného. Poladit barvičky, texty a tlačítka, to zvládne i malé dítě. Jestli je webová stránka přehledná a funkční pro zákazníka, poznáte okem. UX je přežitek a vy to víte.
3. Kdo je vaše cílovka zatím neřešte, to se vystříbří
Proč by váš produkt nemohli chtít všichni? Je přece tak perfektní. Která sociodemografická skupina se o něj popere dřív, ta bude „ta pravá“.
4. Tvorba obsahu je zdlouhavá, zkuste texty kopírovat
Budovat obsah je běh na dlouhou trať. Vaše trať je ale krátká, s blízkým cílem, vydělat. Tak si to nekomplikujte. Co se stane, když někde texty zkopírujete? Psát umí každý [učili nás to přece na základní škole], takže tento krok klidně přeskočte.
5. Brandová kampaň je vám platná jak mrtvému zimník
Nepotřebujete budovat tvář, která vás bude v digitálu definovat. Ani tvořit logo, jednotnou grafiku, pravidla pro komunikaci, aby si vás zákazníci s produktem spojili. Ti si vás budou pamatovat i tak. Jste nezapomenutelní. Takže jestli vám říkali, že bez brandových kampaní se neobejdete, tak vám lhali.
6. Nezkoumejte strategii a komunikační kanály
Strategie představuje nástroj pro lidi, co se rádi poslouchají. Vaše strategie je vydělat, žádné kličky v tom nehledejte. Když něco moc chcete, splní se to. Komunikovat samozřejmě budete, ale na místech nebo platformách, které vám zrovna přijdou cool. Tečka.
7. Založte si sociální sítě, všechny
Proč nebýt všude, když můžete? Zákazníci na sociálních sítích tráví spoustu času. Spřádat sítě se vyplácí. S obsahem si nelámejte hlavu, viděli jste včera ten virál s roztomilými koťátky? Tak občas něco postněte, lajky a srdíčka se jen pohrnou.
8. Trpělivost se nenosí, chtějte výsledky ihned
Přece jste se tak snažili a rozjeli business už před týdnem. Jak to, že nejsou vaše webovky na prvních místech v organickém vyhledávání Googlu? Drzost vyhledávačů nemá obdoby.
9. Neřešte péči o zákazníky, však oni si poradí
K tomu potřebujete dalšího specialistu navíc, a to je další finanční náklad. Když už zákazník můj produkt koupil, cíl to splnilo. Lidi mají ve zvyku se na všechno ptát, kdyby si vše důkladně přečetli, péče o zákazníky by nemusela existovat, no ne?
10. Rozpočet dávkujte, po troškách
Možná si uvědomujete, že na celou propagaci sami nestačíte. Můžete oslovit agenturu nebo freelancera. Budou se vás ptát na rozpočet, vy ale neodkrývejte své karty. Nabídněte, co máte ve šrajtofli, a čekejte na výsledky. Jestli se dostaví úspěch a odborníci se pochlapí, přidejte klidně 10krát tolik. To půjde.
11. Neanalyzujte data a neměřte své výsledky
Výsledky určitě máte, to přece poznáte. Hledat něco v tabulkách, zakládat Google Analytics, pídit se, odkud zákazníci na váš web přišli nebo proč nedokončili nákup? Aaaa! Zase další věc, která vás brzdí v rozletu.
12. Pomozte si kupováním fanoušků nebo e-mailových kontaktů
Kupování databáze e-mailů je mazané a pomůže “vaši cílovku” oslovit rychlostí blesku. Čistá práce. Nakoupení fanoušci vám pomohou v začátcích a třeba se z nich vyklubou zákazníci. Kdoví?
13. Poproste strejdu, ať vám pomůže s propagací, umí celkem dobře s compem
Zlaté české ručičky si vždy poradí. Popřemýšlejte, kdo je z vašeho okolí nejšikovnější. Sousedka, bratranec, kamarád z hospody nebo známý známého? Každý umí něco. Udělat webovky, nastavit PPC kampaně, reklamu na Facebooku, napsat texty nebo poladit SEO. Co je na tom? Strejda Milan už přece vkládal inzerát na Bazoš, tak se vyzná.
[A]príl! Snad jste nám to nevěřili.
Pobavili jste se? Pro naše kolegy z digitálu mohou být “rady naruby” úsměvné. Bohužel s některými názory se v praxi stále setkáváme [jen nejsou tak přitažené za vlasy]. To chceme v Advisio změnit.
Víme, že žádný učený z nebe nespadl a požádat o radu není ostuda. Potřebujete nakopnout svůj online a zanechat stopu? Dejte nám vědět.