Pokud váš web nepotřebuje hloubkovou analýzu, ale optimalizaci by si zasloužil, pak se zastavte a čtěte. Dozvíte se, jak si můžete zásadně usnadnit práci. Představíme vám doplňky do Chromu, které používáme i u nás. A to nejen pro práci na SEO.

SEO META in 1 CLICK

Užitečným pomocníkem se spoustou funkcí je nástroj pro kontrolu meta tagů SEO META in 1 Click . Dokáže zobrazit meta tagy stránky a základní SEO informace. Na jeden klik můžete zjistit, zda existuje meta title a meta description. Dále zjistíte jejich délku, informaci o tom, zda stránka kanonizována a jestli je indexovatelná.

Karta Links prozradí, kam vedou odkazy kontrolované URL a karta Social otestuje, zda URL obsahuje všechny prvky pro sdílení na sociálních sítích (uvidíte např. zobrazení pro Open Graph od Facebooku).

Doplněk vám pomůže najít robots.txt a sitemap.xml. V dalších kartách najdete informace o nadpisech, zobrazí vám jejich jejich strukturu a počet. Zjistíte kolik má stránka obrázků, jejich názvy a zda mají alternativní popisky.

SEO-META-in-1-CLICK

Web Developer

Potřebujete zjistit, jak vypadá váš web bez java scriptu, bez obrázku případně jiného nastavení? Vyzkoušejte Web Developer. Tento nástroj umí opravdu hodně a záleží jen na vás, co si chcete otestovat.

Web Developer

Redirect path

Redirect path

Ne vždy poznáte, že je stránka přesměrovaná. Velice snadno to ale zjistíte pomocí nástroje redirect path. Pokud dojde k přesměrování, nástroj vám to automaticky nahlásí ve své ikoně.  Pokud chcete vidět detail přesměrování, stačí ikonu rozkliknout a cestu vám zobrazí.

Extract People also search phrases in Google

Tento doplněk (jediný český v tomto článku) vytvořil Jaroslav Hlavinka. Nástroj  Extract People also search phrases in Google dokáže najít související klíčová slova, které se vám zobrazí při vašem hledaní. Využijete jej nejen při rychlé analýze klíčových slov pro SEO a PPC, ale pomáhá i copywriterům.

Extract People also search phrases in Google

Scraper

Pro rychlou SEO analýzu nemusíme scrapovat celý web. Občas postačí projít úvodní stránku webu, abychom si udělali představu, na co se soustředit. Existuje několik nástrojů a způsobu, jak si URL vyscrapovat. Jedním z nich je doplněk Scraper.

Scraper

Doplněk používá jazyk XPath pro export datových prvků ze stránky.  Vyberete si stránku, kterou chcete analyzovat, kliknete na ikonu doplňku a vybere tlačítko Scrape similar.

Scraper funguje velmi efektivně a ušetří vám spoustu času. Získané data si můžete zkopírovat do excelu nebo exportovat do Google Sheets, kde s nimi můžete dále pracovat. Třeba je prozkoumat v nějakém jiném nástroji.

Radim Vaníček

Radim Vaníček [1]
[1] SEO Consultant

Bývalý zaměstnanec Advisio.

Související články

Promyšlená klíčová slova
Jana Blaschke

Jana Blaschke

20. 6. 2019 4 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [Konference]
  • [SEO]
  • [Ze života agentury]

SEO Restart aneb SEO není a nebude mrtvé

Letošní konference SEO restart, na které jsme nemohli chybět, se konala v Divadle pod Palmovkou. A to hlavně bez připojení do elektřiny a internetu, abychom se mohli pořádně…

Pokročilé SEO tipy a techniky
Radim Vaníček

Radim Vaníček

19. 2. 2019 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [SEO]

3 pokročilé SEO tipy a techniky, které potřebujete znát

Je mnoho SEO technik, které mohou pomoci vašemu webu. V tomto článku jsem vybral pár technik a tipů z různých oblastí. Ať už se jedná o technické SEO, obsahovou…

Pavlína Marčišová

Pavlína Marčišová

17. 2. 2017 3 minuty čtení

  • [SEO]

Svatá SEO trojice – titulek, URL a meta description

Titulek, URL adresa a meta description patří k tzv. on-page faktorům. Optimalizace těchto faktorů je velmi jednoduchá. Pravidla vyhledávačů Google a Seznam nám nabízí nápovědu, jak s on-page faktory…