Ke každé promyšlené obsahové strategii patří e-mailing.  Vytvoření e-mailové kampaně, která zaujme natolik, že si ji příjemce otevře a třeba se i někam dál proklikne, není jen tak. Každý trik, či vychytávka, které se naučíte, se počítá.  Pomůžete tak vašim kampaním bojovat s nelehkým údělem hromadné pošty.

Obsah

Vymyslete funkční komunikační strategii

Než s mailingem začnete, ujasněte si, co, kdy, kde, jak a proč chcete rozesílat.

1. Co a kdy se bude odesílat?

Máme dostatečný obsah pro rozesílání jednou týdně nebo pouze pro rozesílku jednou za měsíc? Co konkrétně chceme zákazníkům rozesílat a kdy? Tyto a další otázky by měl zodpovědět jasně určený plán komunikace.

2. Kde a jaké informace sbírat?

Co všechno potřebujeme od zákazníků vědět? Stačí nám jen e-mailová adresa, nebo chceme přesněji oslovovat a cílit a budeme se ptát i na křestní jméno a příjmení, datum narozenin? Skrze jaké kanály budeme e-maily sbírat? Během nákupního procesu, přes formulář na e-shopu nebo popup okno, skrze e-book nebo soutěž či snad dotazník? Zkuste získat co nejvíc relevantních informací.

3. Proč psát e-mail?

Co chceme lidem sdělovat? Chceme je informovat, vzdělávat nebo jim jen prodat své produkty?
at-1019990_1920

Dejte svému emailingu jednotnou tvář

Na každou cílovou skupinu zákazníků platí jiný typ e-mailu.

Textový e-mail se nejvíc hodí pro automatizované e-maily. Prostým sdělením (samozřejmě to trochu textově vyšperkujte, jestli chcete, aby to vůbec někdo četl) oslovte zákazníka po registraci, upozorněte na novinky v oboru apod.) Oproti obrázkovým e-mailům mají ty textové pouze jednu jedinou výhodu: příjemce uvidí celý obsah e-mailu, neunikne mu tudíž žádné sdělení na obrázcích, které obvykle poštovní klient nezobrazuje.

Obrázkový e-mail přitáhne větší pozornost příjemce. Poutavý text zaujme, ale takový obrázek, to je teprve to pravé! A pokud chcete mít e-maily navíc ještě skutečně profi a zvýšit šanci na lapení nového zákazníka, zapojte grafika. Atraktivně nastylovaný, barevný newsletter ho přesvědčí k nákupu.

Výstřižek

Důležité je však nejen docílit toho, že se zákazník proklikne na váš web, ale nejlepší je dovést ho až k samotnému nákupu. Jakmile se ocitne na vašem e-shopu, chyťte ho za ručičku a jasně mu řekněte, kde má kliknout a co vybrat. V žádném případě ho nenechte se ztratit a nedej bože dokonce odejít! To by byla přece obrovská škoda. Vždyť on už se znova nemusí vrátit.

A na co hlavně nezapomenout: dodržujte svou korporátní identitu. Všude musí být viditelné a jasné, že se jedná zrovna o vás. 

Udělejte své e-maily přitažlivé

Člověk je tvor zvídavý a odjakživa ho zajímalo, co se děje nového, nebo překvapivého. Snažte se v kupě hromadných e-mailů vyniknout a zaujmout. Poznejte své zákazníky a pište jim cíleně to, na co slyší. Obsah mailingu musí mít smysl. Když nemáme co říct, je zbytečné newslettery rozesílat.

Co konkrétně v newsletterech nejvíce zaujme?

  1. Obličeje. Je psychologicky dokázáno, že obličeje působí v reklamě velmi dobře a mohou zvyšovat prodej. Navíc, kam směřuje pohled, tam lidé s větší pravděpodobností kliknou.
  2. Velikost písma. Malé blešky nikdo číst nebude. A když je těch blešek ještě velké množství, o to hůř! A na telefonu, či tabletu už nepůjde přečíst vůbec nic. Volte vždycky font tak, aby se vám dobře četl.
  3. Neotřelé copy. Zaujměte stylem psaní. Žádné strohé „koupit“. Nebojte se rozkazů, ale buďte příjemní. Ať má vaše „call to action“ šťávu.
  4. Grafika. Obrázky má rád každý. Sociální sítě si na obrázcích postavily vlastní byznys, e-shopy s množstvím detailních produktových obrázků válcují konkurenci. Něco na těch obrázkách bude. Kdo by neměl rád obrázky. I na Facebooku by to bez obrázků a zajímavých fotografií nešlo. To je jeden z hlavních důvodů, proč tam chodí tolik lidí. To stejné platí i pro newslettery (něco jiného jsou informativní e-maily). Pokud chcete prodat, udělejte svou nabídku zajímavou nejen obsahem, ale také vizuálně.

Zvolte správný tón komunikace

Mluvte s lidmi přirozeně, tak aby to korespondovalo s vaší značkou. Nepřetvařujte se. Pokud si budete na něco hrát, vaši zákazníci to poznají. Máte mladou cílovou skupinu? Tykejte a chovejte se kamarádsky. Jste spíše konzervativní brand, nebo nabízíte lukrativní typ zboží? Vykejte, ale zachovejte přátelský přístup. Vybraný tón udržujte ve všech marketingových kanálech. Při návštěvě kamenné prodejny i při e-mailové komunikaci musí mít zákazník stejný dojem.

Přidejte správný předmět

Předmět je král. Tak ho berte jako to nejdůležitější. Předmět vidí příjemce e-mailu jako první, pokud ho nezaujme, máte smůlu, váš e-mail zůstane nepřečtený. Věnujte mu proto náležitou péči. Co konkrétně v předmětu použít?

  1. Otázku. Otázka vyvolá interakci. A to chcete.
  2. Číslovku. Vystupuje z textu a zaujme. A když použijete „5 tipů, jak..“, máte téměř vyhráno.
  3. Krátký text. Zhustěte to. To podstatné vtěsnejte do co nejkratšího textu. Přehledně, jasně, výstižně.

question-mark-1495858_1920

Obohatit vás v e-mail marketingu může také článek našeho partnera UPgates.

Pokud vám e-mail marketing přijde příliš složitý, nebo na něj nemáte čas, zkuste nějakou agenturu, která e-mailové kampaně povede za vás. Anebo kontaktujte přímo nás: info@advisio.cz. Společně si nad váš e-mailingový plán sedneme a určitě něco vymyslíme.

Sylvie Kaviková

Sylvie Kaviková [1]
[1] Copywriter

Bývalý zaměstnanec Advisio.