Ke každé promyšlené obsahové strategii patří e-mailing. Vytvoření e-mailové kampaně, která zaujme natolik, že si ji příjemce otevře a třeba se i někam dál proklikne, není jen tak. Každý trik, či vychytávka, které se naučíte, se počítá. Pomůžete tak vašim kampaním bojovat s nelehkým údělem hromadné pošty.
Obsah
- Vymyslete funkční komunikační strategii
- Dejte svému emailingu jednotnou tvář
- Udělejte své e-maily přitažlivé
- Zvolte správný tón komunikace
- Přidejte správný předmět
Vymyslete funkční komunikační strategii
Než s mailingem začnete, ujasněte si, co, kdy, kde, jak a proč chcete rozesílat.
1. Co a kdy se bude odesílat?
Máme dostatečný obsah pro rozesílání jednou týdně nebo pouze pro rozesílku jednou za měsíc? Co konkrétně chceme zákazníkům rozesílat a kdy? Tyto a další otázky by měl zodpovědět jasně určený plán komunikace.
2. Kde a jaké informace sbírat?
Co všechno potřebujeme od zákazníků vědět? Stačí nám jen e-mailová adresa, nebo chceme přesněji oslovovat a cílit a budeme se ptát i na křestní jméno a příjmení, datum narozenin? Skrze jaké kanály budeme e-maily sbírat? Během nákupního procesu, přes formulář na e-shopu nebo popup okno, skrze e-book nebo soutěž či snad dotazník? Zkuste získat co nejvíc relevantních informací.
3. Proč psát e-mail?
Co chceme lidem sdělovat? Chceme je informovat, vzdělávat nebo jim jen prodat své produkty?
Dejte svému emailingu jednotnou tvář
Na každou cílovou skupinu zákazníků platí jiný typ e-mailu.
Textový e-mail se nejvíc hodí pro automatizované e-maily. Prostým sdělením (samozřejmě to trochu textově vyšperkujte, jestli chcete, aby to vůbec někdo četl) oslovte zákazníka po registraci, upozorněte na novinky v oboru apod.) Oproti obrázkovým e-mailům mají ty textové pouze jednu jedinou výhodu: příjemce uvidí celý obsah e-mailu, neunikne mu tudíž žádné sdělení na obrázcích, které obvykle poštovní klient nezobrazuje.
Obrázkový e-mail přitáhne větší pozornost příjemce. Poutavý text zaujme, ale takový obrázek, to je teprve to pravé! A pokud chcete mít e-maily navíc ještě skutečně profi a zvýšit šanci na lapení nového zákazníka, zapojte grafika. Atraktivně nastylovaný, barevný newsletter ho přesvědčí k nákupu.
Důležité je však nejen docílit toho, že se zákazník proklikne na váš web, ale nejlepší je dovést ho až k samotnému nákupu. Jakmile se ocitne na vašem e-shopu, chyťte ho za ručičku a jasně mu řekněte, kde má kliknout a co vybrat. V žádném případě ho nenechte se ztratit a nedej bože dokonce odejít! To by byla přece obrovská škoda. Vždyť on už se znova nemusí vrátit.
A na co hlavně nezapomenout: dodržujte svou korporátní identitu. Všude musí být viditelné a jasné, že se jedná zrovna o vás.
Udělejte své e-maily přitažlivé
Člověk je tvor zvídavý a odjakživa ho zajímalo, co se děje nového, nebo překvapivého. Snažte se v kupě hromadných e-mailů vyniknout a zaujmout. Poznejte své zákazníky a pište jim cíleně to, na co slyší. Obsah mailingu musí mít smysl. Když nemáme co říct, je zbytečné newslettery rozesílat.
Co konkrétně v newsletterech nejvíce zaujme?
- Obličeje. Je psychologicky dokázáno, že obličeje působí v reklamě velmi dobře a mohou zvyšovat prodej. Navíc, kam směřuje pohled, tam lidé s větší pravděpodobností kliknou.
- Velikost písma. Malé blešky nikdo číst nebude. A když je těch blešek ještě velké množství, o to hůř! A na telefonu, či tabletu už nepůjde přečíst vůbec nic. Volte vždycky font tak, aby se vám dobře četl.
- Neotřelé copy. Zaujměte stylem psaní. Žádné strohé „koupit“. Nebojte se rozkazů, ale buďte příjemní. Ať má vaše „call to action“ šťávu.
- Grafika. Obrázky má rád každý. Sociální sítě si na obrázcích postavily vlastní byznys, e-shopy s množstvím detailních produktových obrázků válcují konkurenci. Něco na těch obrázkách bude. Kdo by neměl rád obrázky. I na Facebooku by to bez obrázků a zajímavých fotografií nešlo. To je jeden z hlavních důvodů, proč tam chodí tolik lidí. To stejné platí i pro newslettery (něco jiného jsou informativní e-maily). Pokud chcete prodat, udělejte svou nabídku zajímavou nejen obsahem, ale také vizuálně.
Zvolte správný tón komunikace
Mluvte s lidmi přirozeně, tak aby to korespondovalo s vaší značkou. Nepřetvařujte se. Pokud si budete na něco hrát, vaši zákazníci to poznají. Máte mladou cílovou skupinu? Tykejte a chovejte se kamarádsky. Jste spíše konzervativní brand, nebo nabízíte lukrativní typ zboží? Vykejte, ale zachovejte přátelský přístup. Vybraný tón udržujte ve všech marketingových kanálech. Při návštěvě kamenné prodejny i při e-mailové komunikaci musí mít zákazník stejný dojem.
Přidejte správný předmět
Předmět je král. Tak ho berte jako to nejdůležitější. Předmět vidí příjemce e-mailu jako první, pokud ho nezaujme, máte smůlu, váš e-mail zůstane nepřečtený. Věnujte mu proto náležitou péči. Co konkrétně v předmětu použít?
- Otázku. Otázka vyvolá interakci. A to chcete.
- Číslovku. Vystupuje z textu a zaujme. A když použijete „5 tipů, jak..“, máte téměř vyhráno.
- Krátký text. Zhustěte to. To podstatné vtěsnejte do co nejkratšího textu. Přehledně, jasně, výstižně.
Obohatit vás v e-mail marketingu může také článek našeho partnera UPgates.
Pokud vám e-mail marketing přijde příliš složitý, nebo na něj nemáte čas, zkuste nějakou agenturu, která e-mailové kampaně povede za vás. Anebo kontaktujte přímo nás: info@advisio.cz. Společně si nad váš e-mailingový plán sedneme a určitě něco vymyslíme.