Posíláte newslettery, ale čísla v reportech nejsou podle vašich představ? Sbíráme pravidelně aktuální informace a tipy [ve spolupráci s Ecomail], díky kterým můžete zvýšit nejen doručitelnost vašich e-mailů. Prakticky se vám tak zlepší i další metriky, jako OpenRate a ClickRate. A čím vyšší ClickRate, tím větší pravděpodobnost konverze. A to chcete!
Obsah
- Hýčkejte si vaši databázi kontaktů
- Používejte k odesílání newsletterů vlastní doménu
- Tvořte hodnotný obsah [bez přešlapů]
- Ověřte newsletter spam testerem
- Sledujte statistiky
Hýčkejte si vaši databázi kontaktů
Bez kontaktů můžete pravidelně posílat e-mail maximálně sobě a kolegům. Proto je databáze tak důležitá, tvoří totiž základ, bez kterého e-mailing nemá smysl. A přirozeně má proto její kvalita vliv na doručitelnost newsletterů.
Na co se v rámci kontaktů zaměřit, abyste podpořili doručitelnost?
- Zajistěte správné nastavení formuláře pro sběr kontaktů (eliminace chybně vyplněných údajů, double opt-in, GDPR ošetření).
- Kontakty před rozesílkou vždy zkontrolujte (doplňte o nové, odhlaste nevyžádané a spam), tento krok by za vás měl dělat vybraný e-mailingový nástroj. Čas od času si vyfiltrujte kontakty, které nijak na vaše e-maily nereagují (neotevírají, nenakupují) a buď je rovnou odhlaste nebo jim to nabídněte e-mailem.
- Neposílejte všechny rozesílky na celou databázi, segmentujte. Tím docílíte toho, že zákazníci dostanou personalizované e-maily. Budou je tedy i častěji otevírat a zároveň klikat na položky uvnitř.
Používejte k odesílání newsletterů vlastní doménu
Chcete na e-mailingu ušetřit, a tak využíváte nástroj, který je zdarma? Pozor na to, aby e-maily odcházely z vaší domény, a ne freemail domény s koncovkou @gmail.com nebo @seznam.cz. To vám na doručitelnosti rozhodně nepřidá.
Naopak uděláte dobře, když vaše rozesílky přijdou zákazníkům například z info@napadyonline.cz nebo z e-mailu jako je ten náš info@advisio.cz. Vlastní ověřená doména je jednoduše základ!
Nezapomeňte ani na nastavení DNS záznamů. Pokud nejste technicky zdatní, obraťte se na podporu webhostingu nebo e-mailingového nástroje, který využíváte. Tam vám s postupem i nastavením jednotlivých hodnot [SPF, DKIM a DMARC] určitě pomůžou.
Tvořte hodnotný obsah [bez přešlapů]
Do vašich newsletterů nepřidávejte citlivý obsah, můžete si tak hodně uškodit. Pokud však vaše produkty patří do této skupiny, buďte při tvorbě e-mailingu velmi opatrní nebo si nechte poradit od zkušenějších.
Když máte perfektní zpracování, přínosný obsah e-mailu, zaměřte se na responzivitu. Ta je velmi důležitá, všichni příjemci totiž nepoužívají jeden typ zařízení.
Nakonec si dejte pozor, aby adresát vždy věděl, proč se objevil ve vaší databázi, a měl možnost se z odběru newsletterů odhlásit. Naštěstí – většina e-mailingových nástrojů vloží tuto důležitou část za vás, pokud tak neučiníte vy. Lepší ale je, když ji přidáte vy, můžete totiž vše přizpůsobit vzhledu vašeho brandu.
Ověřte newsletter spam testerem
Před samotnou rozesílkou projděte připravený e-mail z hlediska spamu. Můžete využít například tento webový nástroj, díky kterému snadno zjistíte, jak na tom váš newsletter je.
[Áčkový] tip: Mailingový nástroj Ecomail má spam tester implementovaný uvnitř.
Aby vaše rozesílky nekončily ve spamu, můžete tomu předcházet i vy sami. Vyvarujte se těchto chyb:
- nevyplněný preheader,
- používání spamových prvků [!, CAPS LOCK, mnoho emoji],
- odesílání z freemailové domény,
- časté odesílání nevyžádané pošty,
- nevhodný poměr text:obrázky.
Sledujte statistiky
I když pro vás určitě nejvíce znamenají nové objednávky, sledujte i samotné statistiky. Proč? Na základě výsledků můžete rozesílky dále přizpůsobovat potřebám vašich zákazníků, stejně tak snadno získáte informace o stavu vašeho e-mailingu [kde má váš projekt ještě prostor k vylepšení nebo proč vám nechodí tolik objednávek].
U jakých čísel byste měli zpozornět?
- OpenRate nižší než 10 % [průměrné hodnoty okolo 15-30 %].
- ClickRate nižší než 1 % [průměrné hodnoty okolo 2-3 %].
- Spam ohlášení vyšší než 0,1 % [v poměru k doručeným e-mailům].
Nevíte si s e-mailingem rady?
Začínáte se sběrem kontaktů a rozesíláním e-mailů, ale nevíte si rady s nastavením a vyhodnocováním? Obraťte se na náš áčkový tým, který vám rád poradí.
Štítky: ClickRate doručitelnost newsletteru e-mail marketing e-mailing nastavení DNS záznamů OpenRate Spam ohlášení spam tester