Letošní Adform Summit nabídl hned několik zajímavých témat, ale jedno dominovalo: budoucnost bez cookies a s ním spojená fragmentace online identity uživatelů. Jak se na to připravit?
Adform má vlastní řešení: ID Fusion
ID Fusion sloučí a propojí jednotlivé 1st party cookies [nasbírané velkým množstvím publisherů a webů] v jejich knihovně. A to v souladu s požadavky na bezpečí a soukromí uživatelů.
Lucie ze Sazky ukázala, že se jim podařilo díky ID Fusion v kampani mnohem efektivněji řídit reálnou frekvenci zásahu a ztrojnásobit dosah na unikátní uživatele. Bylo to ovšem za cenu 16% nárůstu CPM [příplatek, který si Adform za využití ID Fusion účtuje].
Seznam a Cpex dali dohromady Czech Ad ID
Dva největší hráči na české programatické scéně Seznam a Cpex spojili své síly a společně přišli s řešením Czech Ad ID. Jde o reklamní identifikátor uživatelů založený na přihlašování. Tento systém tak bude pracovat s ID uživatelů [pouze přihlášených, kteří poskytli souhlas] na základě zašifrovaných e-mailových adres.
Seznam se v současnosti snaží implementovat možnost přihlašování přes e-mail Seznamu na mnoha webech jako je Alza, Slevomat a další.
Adform se Seznamem a Cpexem na této variantě spolupracuje od začátku. Czech Ad ID je tak možné využít také jako součást již zmíněného ID Fusion.
UTIQ: alternativa od velkých evropských mobilních operátorů
UTIQ je platforma, která představuje alternativu k 3rd party cookies. Cílení reklamy by prakticky probíhalo prostřednictvím mobilní operátory. Toto řešení se nyní testuje v západní Evropě. Jaký bude mít úspěch?
Cookiesless budoucnost je za dveřmi
Bez cookies třetích stran se jednoduše budeme muset obejít, to určitě obrátí svět digitální reklamy vzhůru nohama. Naštěstí vzniká velké množství alternativ, které s tím počítají. V tom je ID Fusion a Czech Ad ID oproti jiným řešením napřed a mají velmi dobře našlápnuto, aby digitální svět bez cookies zvládli. Stejně tak je komplexním řešením sběru dat, které se hodí pro každý e-shop, nástroj DataPlus. Pracuje na základě technologie server-sice taggingu a zajistí kvalitní data pro online reklamy a podpoří růst vašich tržeb. A jak se připravujete na konec 3rd party cookies vy? Potřebujete s dalším postupem poradit? Obraťte se na nás.
Štítky: Adform Summit cookies