Konference od Taste.cz mají vždy bohatý program a u prvního AI Restartu v jejich režii to nebylo jinak. Byl rozdělen na teoretickou [vznik a historie AI, jak funguje] a praktickou část  [jak AI využívat v práci]. A tak se této akce zúčastnili naši kluci: Honza a Michal. Co je nejvíc zaujalo?

[Petr Koubský] AI rychle a stručně

Petr v přednášce vysvětlil pojmy související s AI [například CHatGPT, LLM[1][1]
Large Language Model
], ale zmínil i další věci, které patří do AI [robotika, specializované systémy na rozpoznávání hlasu, analýzu dat nebo hledání vzorů a odchylek, vestavěné aplikace Google translate a Alexa]. AI se stále vylepšuje, co ale skutečně dokáže?

Jaké testy a v jaké míře zvládá ChatGPT?

  • LSAT: přijímací zkoušky na práva.
  • AMC 12: matematická olympiáda, 19 let.
  • GRE: všeobecné znalosti [pro přijímací zkoušky na VŠ].
  • Uniform Bar Exam: přijímací zkoušky do US právnické komory.
  • SAT EBRW: porozumění psanému textu [pro přijímací zkoušky na VŠ].

AI [zatím] selhává ve faktických znalostech, u numerických výpočtů se někdy trefí, někdy ne [ve skutečnosti počítat neumí], chybí jí skutečná tvořivost a pochopení estetické hodnoty. Mimo to Petr zmínil, že AI má stále problém s autorskými právy, podvody a věcnou správností.

[Guillermo Alda] Jak AI mění společnosti

Guillermova přednáška se nesla spíše v teoretickém duchu. Poukázal na to, že bude kladen velký důraz na vznik nových pracovních pozic, jako Prompt Engineer, Data Engineer, Data Scientist, AI Business Strategist, AI Ethisc Officer.

Také pro inspiraci zmínil, jak zavedl AI do svého businessu: Think Big, Start Small, Scale Fast, Keep it up.

[Daniel Nytra] AI + e-shop + e-mailing

Daniel shrnul zapomínané oblasti v rámci e-mailingu, kterým by se měla věnovat pozornost: LeadScoring a ProductScoring. Zmínil využívání přístupu PPA [personalizace, predikce a automatizace], kdy pomocí AI zvládnul na základě definování produktu, cílové skupiny [i jejích problémů] a výhod firmy vygenerovat několik variant obsahu e-mailu za pár minut.

Jak by takový prompt pro definování cílové skupiny měl vypadat?

Write 5 names of target groups in %LANG% language for the Product. Product name: „%TITLE%“. Product description: „%DESCRIPTION%“.

[Zdeněk Pešička] Strategické využití AI ve výkonnostním marketingu

Zdeněk pojal svou přednášku velmi prakticky, a tak posluchačům ukázal využití promptů v praxi [pro celý proces zákazníka od analýzy konkurence přes cílení až po samotné reportování].

Jak může vypadat cílení na zájmy pro Facebook?

V čem AI selhala?

  • Předala informaci, že cílení pro Sklik na zájmy zatím nefunguje, což není pravda.
  • Při analýze konkurence, cílení a reportování [není zatím vhodné nechávat na AI].

[Sara Polak] Využití umělé inteligence v archeologii a k čemu nám lepší pochopení minulosti vůbec je

Sara nám předala svůj pohled na AI ve spojitosti s archeologií. V budoucnu totiž bude kladen důraz i na nové pozice v tomto odvětví, jednou z nich může být například vesmírný archeolog. Sara nám navíc ukázala, jak v práci AI využívají k hledání nových měst, pyramid nebo i ztracených artefaktů na eBay.

[Anna Bohoněk] Praktické využití ChatGPT a automatizace v každodenním životě salesáka

Anna ve své přednášce kladla důraz na efektivitu u nástrojů, které využívá v každodenním pracovním životě:

  • Shrnutí v bodech, co konkrétní firma dělá, dokáže wtfdoesthiscompanydo.vercel.app, případně ChatGPT s pluginem WebPilot.
  • Pro shrnutí video hovorů, follow up, meetingů používá AudioPen.

Jak na tvorbu LinkedIn postů pomocí AI?

[Martin Kváš] Jak nám AI pomohla vybudovat firmu za pouhé tři měsíce

Martin v 10 bodech shrnul, jak postupovat při budování firmy:

Nástroje, které využívají v daných fázích:

  • Pro nápad: ChatGPT.
  • Na vytvoření názvu: namelix.
  • Pro výběr vhodné domény: namecheap.
  • Pro tvorbu loga: looka.
  • Na design: ChatGPT + ColorSpace.
  • Pro UX/UI: uizard.
  • Pro strukturu webu: Typedream, webflow
  • Na vytvoření obsahu: jasper, writesonic, grammarly, copy.ai, jája.
  • Na vývoj: bubble.

[Eduard Hlava] Moderní způsob přípravy a implementace CRM díky no-code a AI

Eduard ukázal, jak se mění role programátorů, když už není nutné psát kód ručně [to by bylo příliš zdlouhavé]. Role se přesouvá ke „klikacímu” přístupu — prakticky kdokoliv může dnes vytvořit CRM systém, který kombinuje všechny potřebné nástroje.

Podle názoru Eduarda bude v každém CRM nástroji do jisté míry zakomponováno AI, ať už v reportingu, nebo třeba v rámci faktur.

[Inspirace] AI nástroje

Chcete si taky ulehčit práci? Projděte si databázi AI nástrojů, jestli nenajdete takový, který vám bude vyhovovat. Pro maximální užitek můžete nástroje a aplikace různě kombinovat.

Které nástroje byly zmíněny a stojí za to je vyzkoušet?

  • ChatGPT / Bing Chat / Alttext.ai / AutoGPT [textový generátor],
  • DALL-E / Midjourney /Stable Diffusion / Leap / Remove.bg /Bigjpg.com [generátor obrázků a jejich úprava]
  • DeepL [jazykový překladač],
  • ASK Your PDF / PDF.ai / chatpdf.com / app.dropchat.co [interaktivní komunikace s PDF],
  • SpeakAI / otter.ai / tl;dv / Notion AI / AudioPen [převedení audio na text nebo vytvoření poznámek ze zvuku],
  • AIPRM [databáze promptů].

Závěr

Všichni řečníci se shodli na tom, že strach z neznámého je u AI určitě na místě, jde ale spíše o obavy z nových příležitostí. Ty nečekají někde v budoucnu, ale už dnes klepou na dveře. Jak s nimi naložíte?

Štítky: AI AI Restart umělá inteligence

Jan Malatinský

Jan Malatinský [1]
[1] Data Analyst Team Leader

Datový analytik - hlavou v datech, srdcem ve sportu.