S klientem Axit.cz jsme začali spolupracovat na jaře roku 2022, kdy se na nás obrátil s tím, že na e-shopu klesla organická návštěvnost přibližně o 50 %. Naše rada? Zaměřit se na technické SEO, ladit web a hlavně začít tvořit obsah. Jak jsme postupovali a jak vypadá projekt po roce spolupráce?
Před společnou jízdou jsme si nastavili cíle
Společně jsme dali dohromady cíle, kterých chtěl klient dosáhnout, a předáním projektu jsme se pustili do práce:
- Začali jsme strategií pro zvýšení organické návštěvnosti, ta totiž byla prioritou. Poté jsme rozpracovali seznam dílčích úkolů, které měly výrazně zlepšit obsahový i technický stav webu.
- Současně chtěl klient také předat správu výkonnostních PPC kampaní.
Zákazníkům jsme nabídli užitečný obsah na správném místě
Na e-shopu chyběly texty, první úkol byl tedy jasný. Začali jsme s krátkými popisy kategorií, které jsou často podceňované. Otextovali jsme hlavní kategorii důležitou z hlediska prodeje [kola] a její podkategorie [jednotlivé typy kol]. Kromě toho jsme upravili H1 nadpisy a vytvořili metatitulky a metapopisky a do každého textu jsme vložili relevantní klíčová slova tak, aby obsah zůstal uživatelsky přívětivý.
Zákazníci dostali potřebné informace na tom správném místě a vyhledávače kvalitní obsah, který můžou hodnotit. V textu jsme vytučnili to nejdůležitější a přidali jsme prolinky na další kategorie.
Web jsme vyladili i po technické stránce
Nejprve bylo důležité zjistit, co způsobilo pokles organické návštěvnosti a jak je na tom v současné chvíli e-shop po technické stránce.
Po důkladné analýze stavu webu jsme začali řešit ty největší technické problémy:
- špatnou indexaci stránek,
- jejich aktualizaci,
- duplicity.
Díky vyřešení duplicit se zaindexovaly správné stránky a dostaly se tak do výsledků vyhledávání, což projektu velmi pomohlo.
Propojením copywritingu a SEO jsme podpořili organiku
Spojení tvorby obsahu a technického SEO funguje vždycky. Brzy jsme evidovali zvýšení organické návštěvnosti a mohli jsme tak experimentovat s contentem. Zaměřili jsme se na kategorie ve spojení produkt + značka [např. dětská kola Maxbike], které jsou u zákazníků vyhledávané. A také jsme se upravili popisy kategorií podle návštěvnosti. Jako přidanou hodnotu jsme v textech doplnili rady k výběru produktů.
Jaké jsou výsledky po roce spolupráce?
- Zvýšení počtů zobrazení a prokliků.
- Zlepšení průměrné pozice ve výsledcích vyhledávání.
- Ranking na větší počet klíčových slov.
- Posílení domény.
- Lepší zaindexování stránek.
Ani zdaleka nekončíme
S popisky kategorií pokračujeme a plánujeme se zaměřit také na vstupní stránky jednotlivých výrobců, kteří jsou mezi cyklisty oblíbení. Velký potenciál a prostor pro zlepšení organiky nabízejí také dlouhé popisy kategorií. Chceme zákazníkům poskytnout potřebné informace k výběru produktu a pokrýt i odpovědi na nejčastější otázky [pokryjeme tak více relevantních klíčových slov a long taily]. Tím se zlepší pozice v SERPu a zkrátí se cesta ke konverzi, protože zákazníci budou mít vše na jednom místě [užitečný obsah i produkty] a nemusí se nikam překlikávat.
[Áčkový tip] Nezapomněli jsme ani na blog, ten totiž přivádí na web uživatele nejen v nákupní fázi. Pravidelné publikování článků pomáhá budovat brand a udržuje kontakt se zákazníky. Komunita cyklistů je početná a tvořit pro ně kvalitní obsah se rozhodně vyplatí, proto jsme klientovi nabídli i tento typ obsahu.
Content + SEO + PPC = ideální kombinace
Pro nastartování projektu je nejlepší PPC reklama. Zákazníci získají povědomí o brandu a optimalizované prodejní kampaně brzy přinesou reálné výsledky v obratu. Spolu s PPC přichází na řadu obsah a SEO, které sníží náklady za placenou reklamu, zvýší návštěvnost na základě organických výsledků vyhledávání, vychytá technické mouchy a učiní web uživatelsky přívětivější.
Chcete zlepšit vitalitu vašeho webu i výsledky z oblasti organiky nebo placené reklamy? Obraťte se na naše [áčkové] konzultanty, kteří vám rádi pomůžou.
Štítky: copywriting ecommerce případovka SEO