S klientem Axit.cz jsme začali spolupracovat na jaře roku 2022, kdy se na nás obrátil s tím, že na e-shopu klesla organická návštěvnost přibližně o 50 %. Naše rada? Zaměřit se na technické SEO, ladit web a hlavně začít tvořit obsah. Jak jsme postupovali a jak vypadá projekt po roce spolupráce?

Před společnou jízdou jsme si nastavili cíle

Společně jsme dali dohromady cíle, kterých chtěl klient dosáhnout, a předáním projektu jsme se pustili do práce:

  • Začali jsme strategií pro zvýšení organické návštěvnosti, ta totiž byla prioritou. Poté jsme rozpracovali seznam dílčích úkolů, které měly výrazně zlepšit obsahový i technický stav webu.
  • Současně chtěl klient také předat správu výkonnostních PPC kampaní.


Zákazníkům jsme nabídli užitečný obsah na správném místě

Na e-shopu chyběly texty, první úkol byl tedy jasný. Začali jsme s krátkými popisy kategorií, které jsou často podceňované. Otextovali jsme hlavní kategorii důležitou z hlediska prodeje [kola] a její podkategorie [jednotlivé typy kol]. Kromě toho jsme upravili H1 nadpisy a vytvořili metatitulky a metapopisky a do každého textu jsme vložili relevantní klíčová slova tak, aby obsah zůstal uživatelsky přívětivý.

Zákazníci dostali potřebné informace na tom správném místě a vyhledávače kvalitní obsah, který můžou hodnotit. V textu jsme vytučnili to nejdůležitější a přidali jsme prolinky na další kategorie.

Web jsme vyladili i po technické stránce

Nejprve bylo důležité zjistit, co způsobilo pokles organické návštěvnosti a jak je na tom v současné chvíli e-shop po technické stránce.

Po důkladné analýze stavu webu jsme začali řešit ty největší technické problémy:

  • špatnou indexaci stránek,
  • jejich aktualizaci,
  • duplicity.

Díky vyřešení duplicit se zaindexovaly správné stránky a dostaly se tak do výsledků vyhledávání, což projektu velmi pomohlo.

Meziroční srovnání organické návštěvnosti u klienta Axit.cz

Propojením copywritingu a SEO jsme podpořili organiku

Spojení tvorby obsahu a technického SEO funguje vždycky. Brzy jsme evidovali zvýšení organické návštěvnosti a mohli jsme tak experimentovat s contentem. Zaměřili jsme se na kategorie ve spojení produkt + značka [např. dětská kola Maxbike], které jsou u zákazníků vyhledávané. A také jsme se upravili popisy kategorií podle návštěvnosti. Jako přidanou hodnotu jsme v textech doplnili rady k výběru produktů.

Graf organické návštěvnosti a zobrazení klíčových slov

Jaké jsou výsledky po roce spolupráce?

  • Zvýšení počtů zobrazení a prokliků.
  • Zlepšení průměrné pozice ve výsledcích vyhledávání.
  • Ranking na větší počet klíčových slov.
  • Posílení domény.
  • Lepší zaindexování stránek.

Změny za uplynulých 6 měsíců.

Ani zdaleka nekončíme

S popisky kategorií pokračujeme a plánujeme se zaměřit také na vstupní stránky jednotlivých výrobců, kteří jsou mezi cyklisty oblíbení. Velký potenciál a prostor pro zlepšení organiky nabízejí také dlouhé popisy kategorií. Chceme zákazníkům poskytnout potřebné informace k výběru produktu a pokrýt i odpovědi na nejčastější otázky [pokryjeme tak více relevantních klíčových slov a long taily]. Tím se zlepší pozice v SERPu a zkrátí se cesta ke konverzi, protože zákazníci budou mít vše na jednom místě [užitečný obsah i produkty] a nemusí se nikam překlikávat.

Graf průměrné organické návštěvnosti

[Áčkový tip] Nezapomněli jsme ani na blog, ten totiž přivádí na web uživatele nejen v nákupní fázi. Pravidelné publikování článků pomáhá budovat brand a udržuje kontakt se zákazníky. Komunita cyklistů je početná a tvořit pro ně kvalitní obsah se rozhodně vyplatí, proto jsme klientovi nabídli i tento typ obsahu.

Content + SEO + PPC = ideální kombinace

Pro nastartování projektu je nejlepší PPC reklama. Zákazníci získají povědomí o brandu a optimalizované prodejní kampaně brzy přinesou reálné výsledky v obratu. Spolu s PPC přichází na řadu obsah a SEO, které sníží náklady za placenou reklamu, zvýší návštěvnost na základě organických výsledků vyhledávání, vychytá technické mouchy a učiní web uživatelsky přívětivější.

Chcete zlepšit vitalitu vašeho webu i výsledky z oblasti organiky nebo placené reklamy? Obraťte se na naše [áčkové] konzultanty, kteří vám rádi pomůžou.

Štítky: copywriting ecommerce případovka SEO

Tereza Březná

Tereza Březná [1]
[1] Copywriter

Copy čarodějka a potterhead, fanynka gaučingu, dobré pizzy a vášnivá knihomolka se slabostí pro štěňátka.

Související články

Nicola Baloghová

Nicola Baloghová

31. 7. 2023 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [Případová studie]
  • [Sociální sítě]

[Case study] Rybáři ovládli sociální sítě Chyť a pusť

Klient Chyť a pusť se rozhodl využít příležitosti rybářských závodů Stairs2Hell k posílení svých sociálních sítí. Výsledkem bylo týdenní předání správy facebookové stránky do rukou členů jejich týmu, který se postaral o online komunikaci po celou dobu závodu.…

Lucie Palkovská

Lucie Palkovská

25. 7. 2023 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [PPC]
  • [Případová studie]

[Case study] Levnepleny.cz získaly po úpravě kampaní vyšší výkon

Výkon kampaní ovlivňuje úspěšnost i celkový obrat e-shopu. Sledovat postupný pokles výkonnosti u businessu nechce nikdo, proto je vhodné kontaktovat specialisty z oboru.…