Co kupujete na Black Friday? Šperky. Co dáváte pod stromeček? Šperky. Toho jsme využili u klienta Majya.cz, specialisty na online prodej stříbrných šperků. Díky důmyslné kombinaci PPC kampaní, Meta reklam i optimalizace webu se nám loni povedlo skokově znásobit tržby oproti předvánočnímu období roku 2023.
Black Friday je pro e-commerce jednou z hlavních prodejních sezón, proto jsme pro klienta připravili třífázovou strategii s postupným navyšováním slev od 33 % až po 55 %. Slevami to ale teprve začalo, klíčové bylo správné nastavení komunikace a vizuálů, soulad s legislativou a pečlivá práce v rámci celého marketingového mixu. Výsledkem byla rekordní návštěvnost e-shopu a masivní nárůst objednávek.
Drobné úpravy s velkým dopadem
I zdánlivé maličkosti dokáží velké zázraky, přesvědčili jsme se o tom při úpravě e-shopu. Doplnili jsme například přímo k produktům informace o dopravě zdarma, vylepšili jsme zobrazení cen se slevovým kupónem a zavedli chytřejší doporučení doplňkových produktů. Tím se podařilo zvýšit konverzní poměr celého webu.
Šperky i pro váhavé jako na zlatém podnose
Klientovi jsme se během předvánoční sezóny postarali i o PPC kampaně. V Google Ads jsme se zaměřili na kvalitu XML feedů a vyladili názvy produktů tak, aby obsahovaly důležité parametry jako ryzost šperků, typ osazení nebo motiv.
Nejlepší výsledky si připsala PMax kampaň a proklikovost zvýšilo zobrazení slev přímo v reklamách a šablonách dynamického retargetingu na Skliku. Z těchto kampaní dokončovali nákup i váhaví zákazníci.
Testování Meta kampaní snížilo cenu za konverzi skoro o polovinu
Meta kampaně jsme využili hlavně ke zvýšení povědomí o značce a následné podpoře nákupů u nových zákazníků. Testovali jsme různé grafiky i textace a prostor dostaly v propagaci slevové akce.
Největšího efektu se nám na Metě podařilo dosáhnout právě v předvánoční sezóně se zapojením Black Friday. Social Ads specialistka z Advisio Jana Halfarová dodává: „Využili jsme seznamy zákazníků z děkovačky, nasbíraných publik z propagace reels a další a v kampaních jsme testovali přínos statických bannerových reklam, produktových reklam s rámečkem a reels.“
Díky této kombinaci se podařilo:
- snížit průměrné CPA o 49 %,
- navýšit rozpočet pro vyšší spendování a maximalizovat podporu zisku z konverzí,
- podpořit celkový růst e-shopu.
Affiliate marketing jako nová cesta k zákazníkům
Majya.cz se na naše rady zapojila i do affiliate marketingu, čímž se přiblížila úplně novému okruhu zákazníků. Jedním z nejvýkonnějších partnerů byl projekt Děkovačka, kde zákazníci dostávají slevový kód e-mailem. To přineslo nejen objednávky, ale i databázi nových kontaktů.
Nezapomněli jsme ani na zbožové srovnávače, na Zboží.cz a dalších jsme upoutali pozornost hned na první pohled. Doplnili jsme informace o dárcích zdarma, prodloužené době na vrácení zboží, možnosti odložené platby, věrnostním programu Majya+, ale i parametry pro filtraci produktů [velikost prstenu, typ prstenu, nastavitelná velikost, typ náušnic a podobně]. Navýšili jsme tak atraktivitu nabídek a přinesli nárůst konverzí.
Díky kombinaci výkonnostního marketingu, vylepšení uživatelské přívětivosti e-shopu a chytrému využití slev se podařilo nejen ztrojnásobit obrat, ale také snížit náklady na akvizici a přilákat nové zákazníky. Chcete i vy posunout svůj e-shop na novou úroveň a zvýšit tak své tržby? Ozvěte se nám!
Štítky: black friday Meta reklama optimalizace webu PPC PPC reklama Vánoce