Co kupujete na Black Friday? Šperky. Co dáváte pod stromeček? Šperky. Toho jsme využili u klienta Majya.cz, specialisty na online prodej stříbrných šperků. Díky důmyslné kombinaci PPC kampaní, Meta reklam i optimalizace webu se nám loni povedlo skokově znásobit tržby oproti předvánočnímu období roku 2023.  

Black Friday je pro e-commerce jednou z hlavních prodejních sezón, proto jsme pro klienta připravili třífázovou strategii s postupným navyšováním slev od 33 % až po 55 %. Slevami to ale teprve začalo, klíčové bylo správné nastavení komunikace a vizuálů, soulad s legislativou a pečlivá práce v rámci celého marketingového mixu. Výsledkem byla rekordní návštěvnost e-shopu a masivní nárůst objednávek. 

Drobné úpravy s velkým dopadem

I zdánlivé maličkosti dokáží velké zázraky, přesvědčili jsme se o tom při úpravě e-shopu. Doplnili jsme například přímo k produktům informace o dopravě zdarma, vylepšili jsme zobrazení cen se slevovým kupónem a zavedli chytřejší doporučení doplňkových produktů. Tím se podařilo zvýšit konverzní poměr celého webu. 

Šperky i pro váhavé jako na zlatém podnose

Klientovi jsme se během předvánoční sezóny postarali i o PPC kampaně. V Google Ads jsme se zaměřili na kvalitu XML feedů a vyladili názvy produktů tak, aby obsahovaly důležité parametry jako ryzost šperků, typ osazení nebo motiv. 

Co je Advisio appka

Nejlepší výsledky si připsala PMax kampaň a proklikovost zvýšilo zobrazení slev přímo v reklamách a šablonách dynamického retargetingu na Skliku. Z těchto kampaní dokončovali nákup i váhaví zákazníci. 

Testování Meta kampaní snížilo cenu za konverzi skoro o polovinu 

Meta kampaně jsme využili hlavně ke zvýšení povědomí o značce a následné podpoře nákupů u nových zákazníků. Testovali jsme různé grafiky i textace a prostor dostaly v propagaci slevové akce. 

Největšího efektu se nám na Metě podařilo dosáhnout právě v předvánoční sezóně se zapojením Black Friday. Social Ads specialistka z Advisio Jana Halfarová dodává: Využili jsme seznamy zákazníků z děkovačky, nasbíraných publik z propagace reels a další a v kampaních jsme testovali přínos statických bannerových reklam, produktových reklam s rámečkem a reels.

Díky této kombinaci se podařilo: 

  • snížit průměrné CPA o 49 %,
  • navýšit rozpočet pro vyšší spendování a maximalizovat podporu zisku z konverzí,
  • podpořit celkový růst e-shopu.

Affiliate marketing jako nová cesta k zákazníkům

Majya.cz se na naše rady zapojila i do affiliate marketingu, čímž se přiblížila úplně novému okruhu zákazníků. Jedním z nejvýkonnějších partnerů byl projekt Děkovačka, kde zákazníci dostávají slevový kód e-mailem. To přineslo nejen objednávky, ale i databázi nových kontaktů. 

Nezapomněli jsme ani na zbožové srovnávače, na Zboží.cz a dalších jsme upoutali pozornost hned na první pohled. Doplnili jsme informace o dárcích zdarma, prodloužené době na vrácení zboží, možnosti odložené platby, věrnostním programu Majya+, ale i parametry pro filtraci produktů [velikost prstenu, typ prstenu, nastavitelná velikost, typ náušnic a podobně]. Navýšili jsme tak atraktivitu nabídek a přinesli nárůst konverzí. 

Díky kombinaci výkonnostního marketingu, vylepšení uživatelské přívětivosti e-shopu a chytrému využití slev se podařilo nejen ztrojnásobit obrat, ale také snížit náklady na akvizici a přilákat nové zákazníky. Chcete i vy posunout svůj e-shop na novou úroveň a zvýšit tak své tržby? Ozvěte se nám!

Chci zvýšit tržby e-shopu

Štítky: black friday Meta reklama optimalizace webu PPC PPC reklama Vánoce

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová [1]
[1] PPC Team Leader

Vedoucí PPC oddělení se zálibou v moderních technologiích a cestování.

Související články

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

24. 8. 2023 5 minut čtení

  • [PPC]
  • [Ze života agentury]

Šetří náš čas a vaše peníze, co je to? Chytrá aplikace Advisio.

Jak jsme posunuli naši áčkovou práci o level výš? Díky vlastní Advisio App, která nám denně usnadňuje práci.…

David Lipka

David Lipka

6. 2. 2025 5 minut čtení

  • [PPC]
  • [Případová studie]

[Case study] Energii hráčům, boost kampaním: Růst tržeb Instinktu o 49 %

Společnost Instinkt, která vyrábí doplňky stravy pro hráče zaměřené na energii, regeneraci a zdraví, chtěla posílit svou online viditelnost a zefektivnit PPC kampaně. Naším cílem bylo přilákat nové zákazníky, zvýšit konverzní poměr a zároveň optimalizovat rozpočet v Google Ads a Skliku. Díky kombinaci precizní optimalizace, špičkových reklamních nástrojů a vlastní technologické podpory jsme nejen zvýšili tržby, ale i snížili náklady na reklamu.…