Podmínky využívání chytrých kampaní v Nákupech Google (Smart Shopping campaigns), jak je nastavit, co od nich můžete očekávat a jaké jsou vlastně možnosti optimalizace? Odpověď se dozvíte, stačí číst dál.
Obsah
- Podmínky používání
- Nastavení kampaně
- Na výsledky se vyplatí počkat
- Možnosti optimalizace
- Jak určit hodnotu ROAS ve vztahu k PNO
- Otestovali jsme za vás
- Náš tip na závěr
Podmínky používání
Jestliže chcete tuto funkci využívat, je potřeba, aby stávající kampaň v Google nákupech zaznamenala alespoň 20 konverzí za posledních 45 dní. Kampaně tedy nelze spustit na úplně nových nebo malých účtech. Další podmínkou je mít na webu vloženou globální značku měření a mít vytvořený remarketingový seznam s alespoň 100 uživateli.
Nastavení kampaně
Tak jako u klasických produktových inzerátů vám stačí ověřený web ve službě Google Merchant Center, kvalitně zpracovaný produktový feed a propojení účtu Google Ads s účtem v Google Merchant Center. U takovýchto kampaní je však možno cílit i na obsahovou síť Google, Gmail a YouTube. Proto se považuje za důležité do účtu v Google Merchant Center nahrát i obdélníkové a čtvercové logo eshopu. Není to podmínkou nastavení kampaně, ale výrazně to zlepší její výsledky a vzhled.
Na výsledky se vyplatí počkat
Může se stát, že vám klesne zobrazení u dynamického remarketingu, ale to není to důvod k obavám. Tato kampaň totiž přebírá jeho funkci.
Tak jako u všech chytrých kampaní od Google se zde také využívá systém strojového učení. Počítejte tedy s tím, že nejlepších výsledků začne kampaň dosahovat až za 2-3 týdny po spuštění. Tento čas je závislý na počtu dat – větší účty za kratší dobu.
Možnosti optimalizace
Není možné sledovat vyhledávací dotazy, na které se reklama spustila, tak jako to jde u klasických inzerátů. Tudíž nelze pracovat s vylučováním nerelevantních vyhledávacích dotazů. Nenastavíte ani úpravu nabídky na jednotlivá zařízení. Lze tedy pracovat například s hodnotou cílové návratnosti investic ROAS, nebo se složením produktů. Pokud zjistíte, že díky určitému produktu máte vyšší návštěvnost, ale zároveň nízký konverzní poměr, můžete jej z této kampaně vyloučit.
Jak určit hodnotu ROAS ve vztahu k PNO
Abyste tuto kampaň mohli vhodně nastavit, je potřeba si určit, jaká by měla být hodnota cílové návratnosti investic. Pokud máte požadavek na podíl nákladů obratu (PNO) 10 %, tak se jedná o hodnotu ROAS 1000 %. Při požadovaném PNO 5 % je hodnota ROAS 2000 %. To znamená, že za každou investovanou korunu v reklamě chcete získat dvacetinásobek v tržbách.
Otestovali jsme za vás
Přesné porovnání klasických a chytrých nákupů není možné, jelikož se zobrazují na jiných plochách a chytré nákupy se spouštějí i v dynamickém remarketingu. Avšak pro představu jsme na vybraném účtu udělali meziroční srovnání. Je zde vidět velký nárůst počtu konverzí, jejich hodnoty i růst konverzního poměru. Naopak klesá cena za konverzi. Podíl nákladů obratu je také výrazně lepší. U původní kampaně to bylo 13 % a u nové necelých 7 %. My jsme s touto novou kampaní velmi spokojeni.
Jak inzerovat
v Google Nákupech
až o 20 % levněji? [1]
[1] Chci vědět více
Náš tip na závěr
Ideální podmínky pro tuto kampaň jsou 50 a více konverzí měsíčně. U menších účtů měla lepší výsledky klasická produktová kampaň. Jestliže prodáváte sortiment, který je hodně sezónní, nedoporučujeme spouštět tuto kampaň mimo sezónu, ale během ní. Kampaň se rychleji naučí a bude vám lépe fungovat.
Štítky: chytré kampaně Google kampaně nastavení kampaně optimalizace PPC