Přemýšlíte, jak posunout váš e-shop vpřed a být krok napřed od vaší konkurence? Nebo chcete zjistit, co dělá konkurence lépe než vy? Pak je pro vás GAP analýza ideálním řešením. Jak vám může pomoci?

Co je GAP analýza

Představuje neocenitelný nástroj, díky kterému zjistíte, jak efektivně pracujete se svým obsahem a jak se vám daří oslovit vaši cílovou skupinu. Budete vědět, kolik klíčových slov máte aktuálně pokrytých a kde jsou možné mezery, které můžete vyplnit a zlepšit tak hodnocení vašich stránek. Považujeme ji za jednu z nejdůležitějších analýz.

V čem vám GAP analýza pomůže

Prostřednictvím analýzy budete mít celou řadu informací, jak o vás, tak také konkurenci, které dokážete využít ve váš prospěch.

Kdy řešit Content GAP analýzu

U každého projektu je to jinak, nedá se tedy zobecnit. Záleží ale také na cílech, které si stanovíte.

Situace, kdy se GAP analýza hodí:

  • [Řešení blogové sekce] Chcete na stránkách nově blog s články? Nestřílejte témata jen tak z hlavy.
  • [Uvedení nového produktu na trh] Jak podchytit nový produkt z pohledu SEO? Věnujte pozornost klíčovým slovům, na které se má zobrazovat.
  • [Spuštění nových stránek] Nepodceňujte zveřejnění vašeho webu.
  • [Analýza konkurence] Potřebujete vědět, jak si na trhu stojíte? Nemusíte hádat, budete mít přesná čísla.

Stanovte si, čeho chcete dosáhnout

Je třeba určit cíle, na které se má GAP analýza zaměřit.

  1. [Identifikace mezer v obsahu] Odhalte mezery vašeho webu po obsahové stránce ve srovnání s tím, co uživatelé vyhledávají. Tím lze identifikovat klíčová slova, která byste měli zahrnout do contentu.
  2. [Konkurenční analýza] Porovnejte váš obsah s obsahem konkurence a odhalte oblasti, kde konkurence exceluje nebo kde se daří lépe vám. To pomůže vašemu podnikání v posunu vpřed.
  3. [Optimalizace SEO strategie] Zlepšete vaši SEO strategie identifikací klíčových slov, která mají nízkou konkurenci a zároveň vysoký potenciál.
  4. [Podpora nákupního procesu] Identifikujte klíčová slova spojená s různými fázemi nákupního procesu. To může vést k lepšímu oslovování potenciálních zákazníků v jednotlivých fázích.
  5. [Strategie obsahového marketingu] Vytvořte strategii pro tvorbu nového obsahu, který bude reflektovat identifikované mezery a relevantní klíčová slova.
  6. [Lepší porozumění publiku] Pochopte lépe potřeby a preference vaší cílové skupiny a zaměřte se na efektivní obsah.
  7. [Optimalizace produktového nabízení] Objevte produkty, které byste měli zařadit do nabídky na základě toho, co uživatelé vyhledávají.
  8. [Zlepšení uživatelského zážitku] Upravte strukturu webu nebo navigaci, aby bylo snadnější najít váš obsah.
  9. [Posílení značky a reputace] Odhalte, jak se váš brand propojuje se specifickými klíčovými slovy. To může posílit vaši online reputaci.
  10. [Dosahování obchodních cílů] Dosahujte vašich obchodních cílů, ať už jde o zvýšení konverzí, počtu zákazníků, nebo něčeho jiného.

Zjistěte, jak na tom je váš e-shop

Potřebujete vědět, jak si aktuálně vedete v porovnání s konkurencí? Nebo řešíte některou z oblastí, kterou GAP analýza pokryje? Obraťte se na naše SEO specialisty. Ti vám rádi poradí, co vašemu projektu chybí a v čem je naopak oproti konkurentům popředu.

Štítky: ecommerce GAP analýza SEO

Ondřej Smolen

Ondřej Smolen [1]
[1] SEO & Copy Team Leader

Specializuje se na optimalizaci stránek z hlediska technického a obsahového SEO. Zaměří se na chyby webu a doporučení, jak nalezené mezery odstranit.

Související články

Ondřej Smolen

Ondřej Smolen

28. 3. 2023 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [SEO]

Proč si nechat zpracovat SEO audit?

SEO audit vám pomůže identifikovat nejen chyby a nedostatky vašich webových stránek, ale může také pomoci porovnat váš web s konkurencí a identifikovat oblasti, ve kterých byste se mohli zlepšit. Tím získáte konkurenční výhodu a zvýšíte svou šanci na úspěch.…