Na letošní první Heureka Meetup věnovaný službě Heureka Marketplace se do Prahy vydal náš PPC Supervisor David Lipka a PPC specialistka Tereza Karhanová. Heureka začíná službu upřednostňovat před standardním PPC režimem a navíc ji sjednocuje pro všechny země. Proč je její využívání zásadní pro mnoho našich klientů? Jak vypadá a jaké novinky v ní teď najdete? 

Heureka Marketplace je doplňková služba Heureky jak ji známe. Díky ní mohou zákazníci jednoduše nakupovat vybrané zboží přímo na srovnávači Heureka namísto tradičního dokončení nákupu na e-shopu.

Mnoho e-commerce firem už Heureka Marketplace využívá, má totiž spoustu výhod. Nákupní proces je oproti procesům na e-shopu zjednodušený, zákazníci mohou platit kartou, i když daný eshop tuto možnost platby nenabízí, a je jim k dispozici zákaznická podpora od Heureky. E-shop Heurece platí pouze provizi ze skutečných nákupů, zvyšuje důvěryhodnost vůči sobě jako značce a vynikne na produktové kartě.

Platforma má samozřejmě i několik nevýhod, e-shop musí mít certifikát Ověřeno zákazníky a proces napojení na jeho administraci je složitější. Navíc je samotný web e-shopu v mnoha případech v podstatě bez návštěvnosti, a tak je těžké navázat se zákazníky vztah, získat zpětnou vazbu a přimět je se na e-shop vracet. 

Jak na integraci Heureka Marketplace

Aby se mohly e-shopy do služby Marketplace zapojit a začít s její integrací, musí nejen disponovat certifikátem Ověřeno zákazníky, ale zároveň být v placeném režimu. Důležité je, aby produkty, které e-shop nabízí, byly skladem a napárované na jednotlivé produktové karty. 

,,V případě, že e-shop všechny tyto podmínky dodrží, může se zapojit do služby pomocí vyplnění registračního formuláře. Následně bude požádán o ověření obchodu pro platebního poskytovatele. Po ověření si stačí již vybrat ze dvou možností přenosu informací ohledně dopravy a objednávek do Heureky, a to buď pomocí feedu, nebo napojení e-shopu přes API,” vysvětluje David Lipka.

Updatovaný marketplace přináší expanzi a pohodlnější nákup

Hlavní změnou oproti staré známé verzi Marketplace je jednoznačně její přechod na systém, který funguje už i v jiných státech. Díky propojení mezi zeměmi bude jednodušší provádět a vyvíjet další funkce a vylepšení. Cílem je tedy uživatelům prostředí co nejvíce zjednodušit a nabídnout jim nové funkce.

Které to například jsou?

  • One marketplace [předtím byla platforma pro každou zemi unikátní, nyní mezi jednotlivými mutacemi téměř nepoznáte rozdíl]
  • Možnost expanze do zahraničí [Slovensko, Maďarsko, Rumunsko]
  • Změna platebního poskytovatele Ayden v jednom systému
  • Detailnější nastavení dopravy
  • Volitelnosti a rozšíření napojení přes API [nově bude možné si vybrat jen určité funkce nebo služby propojené s vaší administrací e-shopu skrze API]
  • Aktualizovaná fakturace objednávky [lišit se bude faktura za platbu online, na dobírku nebo převodem]
  • Možnost stáhnutí detailního rozpisu všech objednávek zahrnutých ve fakturaci ve formátu CSV
  • Přehlednější administrace a jednodušší proces vrácení zboží

,,Nově se také budou veškeré prostředky vyplácet automaticky všem obchodníkům, předtím si o to museli žádat. U fakturace provizí si nyní Heureka bude provizi stahovat ihned, ve faktuře se již nic neplatí,” doplnila Tereza Karhanová.

E-shopy se budou muset Heureka Marketplace více zabývat vzhledem k tomu, že Heureka tuto službu upřednostňuje před standardním PPC režimem. Heureka ale zároveň představila spoustu novinek, aby vyšla e-shopům vstříc a celý proces zjednodušila. Usnadní se jak registrace a napojení, tak samotná optimalizace.

A jak to máte vy? Využíváte Heureka Marketplace? Pokud byste rádi, ale nevíte si rady, ozvěte se nám.

Spoluautorkou článku je Tereza Karhanová. 

David Lipka

David Lipka [1]
[1] PPC Supervisor

Zapálený PPC specialista, vášnivý fanoušek FC Barcelony a milovník sportu.