Správa zbožových srovnávačů a produktových feedů je náročný a nikdy nekončící proces. V digitálu se vše neustále mění a i samotné srovnávače proto procházejí vývojem. Pro vlastníka e-shopu může být občas složité uhlídat veškeré obchodní aktivity a zároveň věnovat pozornost každé dílčí změně v systémech, s jejichž pomocí inzeruje produkty. Projděte si proto s námi nové tagy na Heurece a vylaďte váš produktový feed k dokonalosti.
Obsah
- Změna v přístupu k doplňkovým službám v tagu <PRODUCT>
- Prodloužená záruka ve vlastním tagu
- Doplňkové služby do <SPECIAL_SERVICE>
- Dárkové balení míří do <PRODUCTNAME>
- Áčkaři jsou vám k dispozici
Změna v přístupu k doplňkovým službám v tagu <PRODUCT>
Asi nejvýraznější změnou, která se na Heurece v posledních měsících odehrála, je přístup k propisování doplňkových služeb k jednotlivým produktům. Doposud se do tagu <PRODUCT> propisoval nejen název produktu [<PRODUCTNAME>], ale i informace o všech doplňkových službách, například o prodloužené záruce, instalaci zdarma, vynesení těžkých produktů až k vám domů a tak dále.
S tím je teď konec. V tagu <PRODUCT> už by podle nové specifikace měl být propisován pouze název produktu a informace o distribuci nebo osobním odběru. Nic jiného. Příklad uvádí sama Heureka:
„Whirlpool WBA 43983 NFC IX – osobní odběr v Praze”.
Bojíte se, že kvůli této změně přijdete o vaši konkurenční výhodu? Nemusíte, Heureka na doplňkové, rozšířené a bonusové služby nezanevřela a vytvořila pro ně dva zbrusu nové tagy. Do těch se mohou nyní doplňkové služby přehledně propisovat.
Prodloužená záruka ve vlastním tagu
Služba “prodloužená záruka” [hlavně v kategorii elektroniky] je natolik oblíbeným doplňkem, že pro něj Heureka vytvořila vlastní tag <EXTENDED_WARRANTY>.
Pokud tedy chcete informaci o prodloužené záruce na Heurece zobrazit, musíte tento tag vyplnit a propsat do feedu. Podívejte se na tento příklad:
<EXTENDED_WARRANTY>
<VAL>48</VAL>
<DESC>Záruka 48 měsíců</DESC>
</EXTENDED_WARRANTY>
Do subtahu <VAL> propište délku prodloužené záruky v měsících, do <DESC> krátký popisek a máte hotovo. Jen nezapomeňte, že popisek může obsahovat maximálně 120 znaků.
Doplňkové služby do <SPECIAL_SERVICE>
Všechny vaše doplňkové služby [mimo prodlouženou záruku] se musí propisovat do tohoto nového tagu. Má to ale několik pravidel. Propisovat můžete pouze a výhradně služby, které jsou opravdu “něco navíc”. Ne informaci o možnosti nákupu na splátky, ne informaci o slevě na další nákup nebo na další produkty. Také tam nepatří doprava zdarma [má vlastní tag <DELIVERY>] či informace o distribuci a osobním odběru [patří do tagu <PRODUCT>].
Pozor, tento tag můžete do feedu k jednomu produktu propsat pouze pětkrát. To znamená, že jeden produkt může obsahovat maximálně pět doplňkových služeb. Pokud tento limit přesáhnete, tagy nebudou zpracovány a u vašeho produktu se žádná doplňková služba nezobrazí.
Správné a maximální propsání u jednoho produktu vypadá takto:
<SPECIAL_SERVICE>Instalace systému zdarma</SPECIAL_SERVICE>
<SPECIAL_SERVICE>Montáž zdarma</SPECIAL_SERVICE>
<SPECIAL_SERVICE>Pravidelný servis zdarma</SPECIAL_SERVICE>
<SPECIAL_SERVICE>Výnos do patra</SPECIAL_SERVICE>
<SPECIAL_SERVICE>Prodloužená lhůta vrácení zboží</SPECIAL_SERVICE>
Také nezapomeňte, že maximální délkou jednotlivých popisků je 128 znaků.
Dárkové balení míří do <PRODUCTNAME>
A na závěr si spolu ještě projdeme poslední výraznou změnu. Pokud prodáváte produkt, u kterého máte vánoční, velikonoční nebo dárkové balení [zkrátka časově/kusově limitované a jiné, než je obvyklé], nově je to třeba označit v názvu a tagu <PRODUCTNAME>. Výsledné produktové jméno a jeho zápis ve feedu může vypadat takto:
<PRODUCTNAME>Delafaille – Belgické plněné pralinky 150g Valentýnské balení</PRODUCTNAME>
Áčkaři jsou vám k dispozici
Nevíte si s nastavením a nahráním feedu rady? Obraťte se na tým marketingových áček, kteří vám rádi poradí. Ozvěte se nám telefonicky: +420 605 253 842 nebo třeba e‑mailem: info@advisio.cz.
Štítky: digitální marketing Heureka.cz PPC produktový feed zbožové srovnávače