Správa zbožových srovnávačů a produktových feedů je náročný a nikdy nekončící proces. V digitálu se vše neustále mění a i samotné srovnávače proto procházejí vývojem. Pro vlastníka e-shopu může být občas složité uhlídat veškeré obchodní aktivity a zároveň věnovat pozornost každé dílčí změně v systémech, s jejichž pomocí inzeruje produkty. Projděte si proto s námi nové tagy na Heurece a vylaďte váš produktový feed k dokonalosti.

Obsah

Změna v přístupu k doplňkovým službám v tagu <PRODUCT>

Asi nejvýraznější změnou, která se na Heurece v posledních měsících odehrála, je přístup k propisování doplňkových služeb k jednotlivým produktům. Doposud se do tagu <PRODUCT> propisoval nejen název produktu [<PRODUCTNAME>], ale i informace o všech doplňkových službách, například o prodloužené záruce, instalaci zdarma, vynesení těžkých produktů až k vám domů a tak dále.

S tím je teď konec. V tagu <PRODUCT> už by podle nové specifikace měl být propisován pouze název produktuinformace o distribuci nebo osobním odběru. Nic jiného. Příklad uvádí sama Heureka:

„Whirlpool WBA 43983 NFC IX – osobní odběr v Praze”.

Bojíte se, že kvůli této změně přijdete o vaši konkurenční výhodu? Nemusíte, Heureka na doplňkové, rozšířené a bonusové služby nezanevřela a vytvořila pro ně dva zbrusu nové tagy. Do těch se mohou nyní doplňkové služby přehledně propisovat.

Struktura produktového feedu

Struktura produktového feedu

Prodloužená záruka ve vlastním tagu

Služba “prodloužená záruka” [hlavně v kategorii elektroniky] je natolik oblíbeným doplňkem, že pro něj Heureka vytvořila vlastní tag <EXTENDED_WARRANTY>.

Pokud tedy chcete informaci o prodloužené záruce na Heurece zobrazit, musíte tento tag vyplnit a propsat do feedu. Podívejte se na tento příklad:

<EXTENDED_WARRANTY>
    <VAL>48</VAL>
    <DESC>Záruka 48 měsíců</DESC>
</EXTENDED_WARRANTY>

Do subtahu <VAL> propište délku prodloužené záruky v měsících, do <DESC> krátký popisek a máte hotovo. Jen nezapomeňte, že popisek může obsahovat maximálně 120 znaků.

Doplňkové služby do <SPECIAL_SERVICE>

Všechny vaše doplňkové služby [mimo prodlouženou záruku] se musí propisovat do tohoto nového tagu. Má to ale několik pravidel. Propisovat můžete pouze a výhradně služby, které jsou opravdu “něco navíc”. Ne informaci o možnosti nákupu na splátky, ne informaci o slevě na další nákup nebo na další produkty. Také tam nepatří doprava zdarma [má vlastní tag <DELIVERY>] či informace o distribuci a osobním odběru [patří do tagu <PRODUCT>].

Pozor, tento tag můžete do feedu k jednomu produktu propsat pouze pětkrát. To znamená, že jeden produkt může obsahovat maximálně pět doplňkových služeb. Pokud tento limit přesáhnete, tagy nebudou zpracovány a u vašeho produktu se žádná doplňková služba nezobrazí.

Správné a maximální propsání u jednoho produktu vypadá takto:

<SPECIAL_SERVICE>Instalace systému zdarma</SPECIAL_SERVICE>
<SPECIAL_SERVICE>Montáž zdarma</SPECIAL_SERVICE>
<SPECIAL_SERVICE>Pravidelný servis zdarma</SPECIAL_SERVICE>
<SPECIAL_SERVICE>Výnos do patra</SPECIAL_SERVICE>
<SPECIAL_SERVICE>Prodloužená lhůta vrácení zboží</SPECIAL_SERVICE>

Také nezapomeňte, že maximální délkou jednotlivých popisků je 128 znaků.

Dárkové balení míří do <PRODUCTNAME>

A na závěr si spolu ještě projdeme poslední výraznou změnu. Pokud prodáváte produkt, u kterého máte vánoční, velikonoční nebo dárkové balení [zkrátka časově/kusově limitované a jiné, než je obvyklé], nově je to třeba označit v názvu a tagu <PRODUCTNAME>. Výsledné produktové jméno a jeho zápis ve feedu může vypadat takto:

<PRODUCTNAME>Delafaille – Belgické plněné pralinky 150g Valentýnské balení</PRODUCTNAME>

Áčkaři jsou vám k dispozici

Nevíte si s nastavením a nahráním feedu rady? Obraťte se na tým marketingových áček, kteří vám rádi poradí. Ozvěte se nám telefonicky: +420 605 253 842 nebo třeba e‑mailem: info@advisio.cz.

Štítky: digitální marketing Heureka.cz PPC produktový feed zbožové srovnávače

Související články

Produktový feed úvodní
Šimon Heider

Šimon Heider

8. 4. 2021 4 minuty čtení

  • [PPC]

5 věcí, které je třeba vědět o produktovém feedu

Produktový feed se využívá ve zbožových srovnávačích jako Heureka, Zboží.cz, při vytváření produktových kampaní v Google Ads a Sklik…

Jak vyladit produktový feed pro Heureku a Zboží
Tomáš Hruzík

Tomáš Hruzík

20. 4. 2021 7 minut čtení

  • [PPC]

Jak vyladit produktový feed pro Heureku a Zboží

Zbožové srovnávače a katalogy si určují svá pravidla a nastavují různé podmínky pro povinné elementy. Pokud na nich chcete inzerovat, musíte jim přizpůsobit…

Nasdílení přístupů na zbozi.cz
Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

8. 1. 2018 5 minut čtení

  • [PPC]

Návod na přidělení přístupů pro správu zbožových srovnávačů

Chtěli byste spolupracovat s agenturou a udělit jí přístup do svých zbožových srovnávačů (Zbozi.cz, Heureka.cz, Google Merchant center případně Mergado.cz)? Přinášíme vám jednoduchý návod, jak to udělat…