Mnoho lidí má pocit, že články jsou obyčejnou výplní webů a blogů. Omyl. Pokud jsou správně koncipované, napsané a prolinkované, zaujmou víc než produktový text. Jak toho dosáhnout?

Obsah

Co články přinášejí

Kvalitně napsaný text posiluje brand a povědomí o dané značce. Články přivádějí nové zákazníky, díky tomu může růst kvalitní základna klientů. Pokud navíc do článku vložíte odkaz na produkt nebo službu, která je pro zákazníka řešením jeho problému, zcela určitě nakoupí. A tak články představují nejen nástroj, který udržuje vztahy se zákazníky, ale také přímo prodává.

Jak jsou články přínosné pro firmu i jednotlivce:

  • posilují brand a povědomí o značce
  • snadný postup do nákupní fáze „DO“
  • přivádějí nové zákazníky
  • udržují vztahy se zákazníky
  • prodávají
  • řeší problémy zákazníků nebo odpovídají na jejich otázky
Články by měly řešit problémy zákazníků nebo odpovídat na jejich otázky.

Kvalita začíná už u obsahu

Základem úspěšného článku je už jeho dokonalý nadpis a obsah. Poměr textu a fotografií určuje to, jak bude článek čitelný, a tedy příjemný pro oko návštěvníka webu. Členění textu na menší odstavce, zvýraznění důležitých částí vytučněním patří mezi další důležité atributy, které zvyšují příjemný pocit návštěvníka. V článku by nemělo chybět ani promyšlené použití klíčových slov, která na web přivádějí určité skupiny lidí. Přečtěte si, o čem tzv. copywriting je a čeho jím můžete dosáhnout.

Nesmí chybět promyšlené použití klíčových slov.

Jak změřit úspěšnost článku

Články jsou velmi specifickou částí webu. Jejich úspěch závisí na mnoha faktorech. Jak dlouho jej návštěvník čte, do jaké části článku se dostane, zda kliká čtenář na vámi vložené odkazy, zda je téma článku často vyhledávané apod.

Prvotní známkou toho, že je váš článek fakt dobrý, je to, jak moc na něj lidé klikají. Jak moc je zajímá obsah článku a jak moc jste se jich dotkli. Možná jste totiž právě tím jedním jediným článkem vyřešili problém desítek, možná stovek nebo tisíců lidí. A to už stojí za to!

Většinu těchto informací získáte pomocí Google Analytics, kde si můžete dokonce odfiltrovat vlastní IP adresu. Návštěvnost článku snadno najdete po přihlášení do vašeho profilu Google Analytics:

  • v levém sloupci klikněte na kartu „Přehled“
  • poté si rozklikněte „Akvizice“ a dále kartu „Veškerá návštěvnost“
  • pod návštěvností najdete přehled „Zdroj/médium“, kde najdete nevyfiltrovaná data návštěvnosti celého webu
  • v roletce „Sekundární dimenze“ zvolte „Stránka“ a v rozšíření nastavte podmínku „Stránka obsahuje“ a přidejte odkaz na článek, který vás zajímá
  • nezapomeňte nastavit období, za které zjišťujete návštěvnost článku.
Souhrn návštěvnosti v Google Analytics.
Volba konkrétního článku.

Dozvíte se tak na jednom místě celkový počet uživatelů na stránce i počet zobrazení článku. Stejně důležité číslo představuje míra okamžitého opuštění. Čím nižší tato hodnota je, tím lépe pro vás. Průměrná doba trvání návštěvy hodnotí, jak dlouho uživatelé na dané stránce tráví času. Ta by měla být naopak vyšší. To totiž charakterizuje, že návštěvníka článek zaujal a přečetl si jej.

Úspěšnost článků snadno změříte také pomocí interních statistik daného systému nebo pluginu (záleží, na jaké platformě váš web funguje). O návštěvnosti vás dokáže perfektně informovat například plugin Yoast SEO.

Tak ještě jednou pro shrnutí – jak poznáte úspěšný článek?

  • jak dlouho si jej návštěvník čte
  • do jaké části stránky se čtenář při četbě článku dostane (i 50 % může být celý článek)
  • zda čtenář kliká na odkazy vložené do článku
  • jestli je obsah článku často vyhledávaný

Náš tým u každého článku věnuje pozornost výběru tématu, jeho délce i správným klíčovým slovům, aby byl článek kvalitní, dobře čitelný a často navštěvovaný. Pokud uslyšíte pojmy jako „nízká čitelnost“, „nízký dosah“, „malá čtenost“ nebo „malá návštěvnost“, obraťte se na odborníky, kteří vám pomohou.

Denisa Poláčková

Denisa Poláčková [1]
[1] Copywriter

Nastavím vám e-mailing, přihodím své copy triky nebo vám doporučím pár skvělých receptů.

Související články

mail
Sylvie Kaviková

Sylvie Kaviková

4. 8. 2016 5 minut čtení

  • [E-mailing]

5 tipů jak začít s e-mailingem

Ke každé promyšlené obsahové strategii patří e-mailing.  Vytvoření e-mailové kampaně, která zaujme natolik, že si ji příjemce otevře a třeba se i někam dál proklikne, není jen…

Mailchip
Sylvie Kaviková

Sylvie Kaviková

29. 7. 2016 5 minut čtení

  • [E-mailing]

Mailchimp: E-mailingový nástroj pro začátečníky i pokročilé

Mailchimp. Velmi sofistikovaný nástroj na rozesílání newsletterů. Práce s ním je pro neználky HTML velmi snadná, ale zároveň uspokojí i ty náročnější. Obsahuje totiž celou řadu speciálních nastavení, automatizací…

Workspace copywritera
Petra Sroková

Petra Sroková

25. 10. 2018 3 minuty čtení

  • [Copywriting]

Copywriting aneb umění textu

Tajuplná disciplína, pod kterou si ne všichni dokážou vybavit tu správnou věc. Copywriting. Někdo si pod tím představí neznámé cizí slovo, kopírování textů z jednoho webu…