Souhlasím, nesouhlasím? Tato slova vídáte na webových stránkách neustále. Jedná se o cookie lištu, prostřednictvím které si uživatel vybere, zda umožní měřícím kódům tzv. trackovat aktivitu na stránce [zobrazení konkrétní stránky, přidání zboží do košíku nebo dokončení objednávky]. Mezi nejčastější měřící kódy patří Meta Pixel a Google Analytics. My se dnes blíže seznámíme s Meta Pixel.

Obsah

Conversin API měření [CAPI]

Možnost nastavit si Conversion API [dále už jen CAPI] měření se uživatelům otevřela díky povinné existenci cookie lišty a faktu, že Google oznámil blokování souborů cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome. Dalším faktorem je existence verze operačního systému iOS 14.5+, která umožňuje uživatelům vypnout možnost trackování a tím zakázat měřícím kódům zaznamenat aktivitu.

Meta Pixel díky CAPI měření nesleduje uživatele z prohlížeče, ale přímo ze serveru stránky. Lze tak díky server-side měření zaznamenat aktivitu o uživatelích, kteří používají nástroje pro blokování reklam nebo prohlížeče neukládající soubory cookies. Když prohlížeč požádá o zobrazení nějaké stránky, webový server ji pošle, ale zároveň o tom notifikuje i Meta Pixel.

Vy tak získáte informace, že někdo vaši stránku navštívil nebo si prohlížel produkty. Tato data lze následně použít například k personalizacioptimalizaci reklam.

Pokud však stále CAPI měření nepoužíváte, pravděpodobně přicházíte o velké množství analytických dat o uživatelích, kteří interagovali s vaší stránkou. To má za následek výrazné zhoršení efektivity a výkonu aktivních kampaní, které v minulosti fungovaly velmi dobře. Výkon se odvíjí i podle odvětví a bohatství státu. Čím je země konkurenceschopnější, tím bývá propad větší.

3 cesty, jak nastavit CAPI měření

První možností je integrovat CAPI měření pomocí modulu v jednom z hotových e-shopových řešení [Shoptet, Upgates]. Pokud máte více zkušeností, můžete se vydat cestou vlastní implementace. Stejně dobře funguje také implementace prostřednictvím Google Tag Manageru.

E-shopové řešení

Tento způsob vypadá z pohledu uživatele nejsnadněji, obsahuje ale mnoho omezení. CAPI implementujete během pár minut. Do administrace e-shopu vložíte váš Meta Pixel ID a přístupový token, který lze vygenerovat ve správci události v Business Manageru, uložíte a máte hotovo.

S omezením se setkáte až při měření událostí. Mezi nejčastěji podporované události patří page_view, view_content, addToCart a purchase. Hlavní nevýhodou je absence měření i dalších procesů [přechod k zaplacení, dokončení registrace nebo odeslání kontaktního formuláře]. Úroveň kvality párovatelnosti a deduplikace dat může být kvůli zasílaní omezených informací do značné míry limitovaná.

Vlastní implementace

Doporučujeme zkušenějším programátorům, kteří si díky vlastnímu nastavení mohou do zdrojového kódu stránky vložit a měřit prakticky jakoukoliv událost.

Nejste až tak zkušení? Vlastní implementace se vám může snadno prodražit, protože si budete muset najít programátora. Ti si účtují hodinovou sazbu. Pozor! Programátor ale daný systém nemusí vůbec znát, což se může projevit nejen na množství odpracovaných hodin, ale také na chybovosti. Ve finále zaplatíte za implementaci, ale i za školení programátora.

Nastavení pomocí GTM [Google Tag Manager]

Tuto metodu v Advisio doporučujeme. Proč? Pomocí GTM lze vzdáleně [bez nutnosti zásahu do zdrojového kódu] vkládat na vaši stránku měření Meta Pixel nebo i Google Analytics. Pokud používáte GTM na správu měřících kódů, všechny skripty jsou tak na jednom místě a máte dokonalý přehled i “pořádek” o všech měřeních na stránce.

Pro získávání hodnot ze stránek potřebujete, aby stránka měla dobře zpracované datové vrstvy. Výhodu v tomto způsobu nastavení vidíme i tehdy, pokud spolupracujete s reklamní agenturou. Snadno nasdílíte přístupy a CAPI měření vám nastaví i bez komunikace s programátory. Provedení je rychlé a výrazně levnější.

Implementace Conversion API

K implementaci budete potřebovat základní měřící Meta Pixel kód, který se poté rozšíří o měření ze strany serveru, Pixel ID a přístupový token.

Ve správci událostí se nachází možnost nastavení CAPI podle průvodce.

Celý postup je velmi jednoduchý a intuitivní. V prvním kroku si zvolte, které události si přejete měřit. Pokud vlastníte internetový e-shop, vyberte kategorii “E-komerce a maloobchod” a k tomu příslušné události.

V další fázi si nastavte jednotlivé parametry, které budete společně s událostmi posílat. Více parametrů znamená přesnější spárovatelnost a deduplikaci dat.

Proveďte kontrolu nastavení a pokyny společně s přístupovým tokenem zašlete vývojáři nebo reklamní agentuře, která je schopna přes GTM měření nastavit.

[Áčkový tip]: Přístupový token představuje unikátní klíč. Opakované generování tokenu ve správci událostí s již propojeným CAPI má za následek vygenerování tokenu nového a ztrátu správného fungování měření. Oprava měření sice zabere jen pár minut, ale pokud jste problém zaregistrovali pozdě, pravděpodobně vám za tu dobu systémem proklouzlo mnoho dat.

Všechny důležité informace o měření CAPI najdete v dokumentaci Meta for Developers.

A co přinesl rok 2023? Změnily se nějak možnosti reportování dat? Máme pro vás informace o Conversion API a možnostech reportování v roce 2023.

Nenechte si proklouznout cenná data. Nevíte si rady s nastavením Conversion API? A ještě jste neimplementovali DataPlus? Kontaktujte naše áčka na analytiku a vytěžte z vašich dat co nejvíce.

Co je to Conversion API Facebook? [1]

[1]

Conversion API Facebook, nebo taky Facebook CAPI je nástroj přímo od Facebooku. Díky němu mohou webové stránky a aplikace poskytovat informace o událostech o datech a konverzích přímo do rozhraní Facebooku. Díky využití Facebook Conversion API se nemusí spoléhat na tradiční Pixel.

Jak nainstalovat Facebook API Conversion? [2]

[2]

Nainstalovat Facebook API Conversion lze několika způsoby, ale jedním z nich je pomocí Google Tag Manageru. Pomocí Google Tag Manageru můžete nastavit a nakonfigurovat tagy pro odesílání dat z vaší webové stránky do Facebook Conversion API.

Jaký je rozdíl mezi Meta Pixel a Conversion API? [3]

[3]

Meta Pixel a Conversion API jsou oba nástroje poskytované Facebookem pro sběr dat o uživatelských aktivitách na webových stránkách. Hlavní rozdíl spočívá v tom, jak data jsou přenášena. Meta Pixel využívá sledování prostřednictvím klientského prohlížeče, zatímco Conversion API umožňuje odesílat data přímo z serveru, což může být v některých případech spolehlivější a přesnější.

Je Facebook API zdarma? [4]

[4]

Ano, Facebook API je zdarma k použití. Nicméně některé pokročilé funkce nebo vysoký objem dat mohou vyžadovat předplatné nebo další poplatky.

Proč potřebuji Conversion API? [5]

[5]

Využít Facebook Conversion API můžete například pro přesnější sledování konverzí a uživatelských aktivit, hlavně pokud Pixel nefunguje správně.

Štítky: CAPI Conversion API měření google tag manager Implementace Conversion API Meta Pixel

David Hlinka

David Hlinka [1]
[1] Social Ads Specialist

Zapálený fanoušek hokeje a milovník sladkého, který rád sleduje, co je v onlinu [a hlavně] na sítích nového.