Nasdílet přístupy do Google Analytics 4 patří k základním úkonům, které by měl ovládat každý majitel webu nebo e-shopu. Často tento postup vysvětlujeme skrze telefon nebo Skype, a proto jsme se rozhodli napsat podrobný návod, jak na to.

Obsah


POZOR! Jelikož se rozhraní Analytics často mění, je možné, že za nějaký čas bude vypadat trochu jinak než dnes. Kdyby se tak stalo, neváhejte nám napsat na e-mail ppc@advisio.cz. Návod obratem aktualizujeme.

Pár tipů než začnete sdílet přístupy

  • Nikdy je nesdílejte tomu, koho neznáte. Můžete přijít o citlivá firemní data, v horším případě o celý účet.
  • Dejte je jen lidem, kteří s účtem momentálně pracují. Často se setkáváme s účty, do kterých mohou stále přistupovat uživatelé, kteří již pro klienta tuto práci nedělají. Nikdy nevíte, kdo během času přešel ke konkurenci.
  • Přístup poskytněte lidem, kteří se starají o internetový marketing , SEO, PPC, sociální sítě apod. Může to být váš zaměstnanec, externí agentura či konzultant. Pokud by od vás kdokoliv z nich nechtěl přístup do GA, zpozorněte. Žádní dobří konzultanti, nebo agentury nemohou pracovat bez těchto dat.

Návod, jak sdílet přístupy do Google Analytics 4

Protože se stále setkáváme s klienty, kteří s GA 4 díky pracovní vytíženosti nepracují, začneme pěkně od začátku.

Přihlášení do služby

Na adrese Google Marketing Platform přejeďte myší na odkaz „For small Businesses“ [vlevo nahoře].

Přihlášení do Google Analytics 4

Poté klikněte na možnost „Analytics“.

Další krok k úspěšnému přihlášení

Po tomto kroku vám Google nabídne možnost přihlášení [Sign in to Analytics] případně registrace.

Poslední krok k přihlášení

Otevře se vám přihlašovací stránka, ve které vyplňte váš e-mail a heslo pro přístup do služby Google Analytics 4. V případě, že používáte jinou službu od Googlu, budete vpuštěni do prostředí GA bez nutnosti se přihlásit. Vždy si zkontrolujte, pod kterým účtem jste přihlášeni, abyste na daný účet měli vytvořené GA.

Jakmile se úspěšně přihlásíte, klikněte v levém dolním rohu na ikonku „Administrátor“.

Základní členění služby Google Analytics 4

Nyní jste se dostali na základní rozcestník. Kromě správy přístupu k účtu zde najdete mnoho dalších důležitých nastavení.

Na obrázku výše lze vidět boxy, z nichž každý reprezentuje nastavení pro určitou část GA4. Chceme-li někomu přiřadit práva, měli bychom vědět, jakou část účtu bude potřebovat.

  1. Účet – Ten je v hierarchii nejvýše. Každému však může náležet více služeb. Uživatelé, kteří mají více účtů, se mohou pomocí rolety mezi nimi přepínat. Běžný uživatel má většinou jeden, ve kterém je jedna služba a profil. Nastavíte-li někomu práva na úrovni účtu, má přístup ke všem vašim službám a profilům.
  2. Služba = konkrétní web na doméně. Máte-li dva weby, můžete zde přiřadit přístup jen k jednomu z nich.

Víte-li, co chcete sdílet, klikněte na příslušnou nabídku „Správa přístupu k účtu“.

 

Klidněte na „Správa přístupu k účtu“, kde vidíte přehled nasdílených účtů. Na každého uživatele účtu lze kliknout. Po rozkliknutí se zobrazí přehled přiřazených oprávnění. To můžete jednoduše zapnout a vypnout , dle toho jaká práva chcete, aby daný uživatel měl.

Ve výpisu uživatelů účtu se nachází v pravém horním rohu tlačítko plus, pomocí kterého přidáte oprávnění novým uživatelům.

Kliknutím na něj se otevře stránka kde už jen stačí napsat e-mail [ppc@advisio.cz], ke kterému chcete přidat práva.

Níže buďto zapnete, nebo vypnete ty, které chcete aby daný uživatel měl. Pak už jen v pravém horním rohu kliknete na Přidat. V našem případě vyberte roli Administrátor.

Popis uživatelských oprávnění:

  • Administrátor má plnou kontrolu nad službou GA4. Může spravovat uživatele a udělit plné oprávnění jakémukoli uživateli, včetně sebe, pro kterýkoli účet nebo službu, pro které má tuto roli. Zahrnuje oprávnění role editora.
  • Editor má plnou kontrolu nad nastavením na úrovni služby. Nemůže spravovat uživatele. Zahrnuje oprávnění role analytika.
  • Marketingový specialista může vytvářet, upravovat a mazat publika, konverze, atribuční modely, události a doby sledování konverzí. Zahrnuje oprávnění role analytika.
  • Analytik umožňuje vytvářet, upravovat a mazat určité podklady. Umožňuje spolupracovat na sdílených podkladech. Zahrnuje oprávnění role čtenáře.
  • Čtenář může prohlížet nastavení a data, měnit údaje v přehledech, zobrazit sdílené podklady prostřednictvím uživatelského rozhraní nebo rozhraní API. Neumožňuje však na sdílených podkladech spolupracovat.
  • Źádné – Uživatel nemá ve vztahu k tomuto zdroji žádnou roli. Uživatel může mít roli související s jiným zdrojem.

Jednotlivá oprávnění se dědí, což znamená, že když přidáte někomu oprávnění na úrovni účtu, bude mít stejná oprávnění i u všech služeb a zobrazení.

Více k problematice uživatelských oprávnění se můžete dozvědět přímo na stránce Googlu, odkud jsme převzali i výše zmíněné definice.

V případě, že vám v návodu bude něco chybět, nebo se budete chtít zeptat na cokoliv jiného, co by souviselo s Google Analytics 4, dejte nám vědět.

Štítky: analytics Google google analytics přístupy

Jan Malatinský

Jan Malatinský [1]
[1] Data Analyst Team Leader

Datový analytik - hlavou v datech, srdcem ve sportu.