Inzerujete na Facebooku? Pak si rozhodně dejte pozor čím, jak a na koho.

Obsah

Facebook doporučil uživatelům přínosné moduly

Facebook uživatelům zpřístupnil informace, podle kterých by se měli řídit při tvorbě inzerce. Minimalizuje se tak riziko blokace. O co jde?

Blueprint kurz [Krátký naučný program, který seznamuje s procesem vyhodnocování reklam.]

  • Zaměřuje se také na cílení i problematické body, u kterých by měli inzerenti zpozornět, aby nedocházelo k zamítnutí inzerce.

Zásady pro inzerci na Facebooku [Obsáhlý soupis zásad s ukázkami, co může a nemůže inzerent v reklamě propagovat. Ve dvou částech se věnuje druhům restrikce.]

  • V první části najdete zakázané produkty a praktiky, které budou okamžitě zamítnuty. A hrozí vám, že dojde i k blokaci celého reklamního a firemního účtu.
  • Ta druhá obsahuje praktiky, které jsou povoleny podmíněně [například můžete inzerovat prodej alkoholu, ale pouze uživatelům s věkem nad zákonem stanovenou hranicí, nesmíte nabádat k pití alkoholu atd.].
  • Ostatní body upozorňují na další praktiky z oblasti cílení, využívání dat uživatelů a umístění reklam. I na této stránce najdete celý proces kontroly.

Uživateli 007 jsme zablokovali reklamní účet

Z pohledu inzerování se jedná o vcelku běžnou praxi. Pokud porušíte některou z facebookových zásad, Facebook okamžitě reklamu zamítne. Nově systém poukáže i na důvod, proč se tak stalo. Inzerent tak má šanci na opravu.

Mnohem větším problémem a častým jevem posledních měsíců je „neodůvodněné“ zamítnutí reklamního účtu. A to i bez předchozích potíží, jako je zamítnutá reklama, vědomé porušení zásad nebo jiná pro Facebook nekalá aktivita.

V Business Manageru najdete nástroj Account Quality, který uživateli přibližuje důvod zamítnutí a zároveň nabízí možnost odvolání.

Nástroj Account Quality v Business Manageru

Nástroj Account Quality v Business Manageru.

Po vyplnění příslušného formuláře, má podpora 2–3 dny na vyjádření. To vám poté přijde e-mailem, případně jej uvidíte na osobním účtu inzerenta v sekci „Zprávy podpory”. Poté mohou nastat dvě situace:

  1. Účet je odblokován a Facebook se omluví za pochybení.

    Příklad zprávy při odblokování účtu

    Příklad zprávy při odblokování účtu.

  2. Účet je po kontrole označen vinným v plném rozsahu a je doplněno, že jde o finální rozhodnutí.

    Příklad zprávy při zamítnutí odblokování účtu

    Příklad zprávy při zamítnutí odblokování účtu.

Proces je pravděpodobně řízen mechanicky, proto se hned nevzdávejte. Zkuste celou věc zaslat na ruční kontrolu technické podpoře Facebooku. Podle spendu máte na výběr: žádnou podporu, založení ticketu skrze e-mail, nebo chat s člověkem z podpory skrze Messenger. Facebook marketingoví partneři mají možnost kontaktu s podporou přímo v jejich Business Manager účtu. [Pokud se ani takto nepodaří účet odblokovat, věnujte čas raději vytvoření nového účtu. To je mnohdy rychlejší varianta než dohadování se s podporou, i když na úkor ztráty historicky sesbíraných dat.]

Uživateli 007 jsme zamítli celý business účet

Facebook k tomuto kroku přistupuje pouze v nejkrajnějších případech. Buď se jedná o hrubé porušení zásad [a třeba i opakovaně], nebo nevyžádanou návštěvu Business Manageru hackerem. V případě, že vám účet napadl hacker, zařiďte si před odesláním žádosti o odblokování dvoufaktorové ověření samotného Business Manageru i všech osobních profilů, které jsou jeho součástí. Většinou máte pouze 1 pokus a může dojít i k několikadennímu odstavení osobního profilu uživatele, který žádost podal.

Uživateli 007 jsme zablokovali osobní profil za účelem inzerování

Také k tomuto typu zamítnutí dochází velmi zřídka, ale pokud chcete inzerovat, je to pro vás obrovský problém. Nemůžete totiž spouštět ani spravovat jakoukoli reklamu napříč všemi možnostmi Facebooku. I v rámci tohoto zakročení Facebooku se v posledním roce objevilo mnoho mylných zamítnutí. Stačí se ale odvolat a prokázat se dokladem totožnosti. Ovšem proces kontroly trvá od 7 dní až po 1 měsíc.

Zamítnutí účtu se dá předcházet

Plňte všechny podmínky ze strany facebookové platformy, chovejte se bezpečně a komunikujte s podporou.

Dodržujte zásady

Velmi efektivním přístupem je Facebook nedráždit a neupozorňovat na sebe. Neinzerujte zakázané produkty, neporušujte zásady pro inzerci a nesnažte se systém obcházet. [Bohužel ale ani to nemusí znamenat, že vám účet nebude zamítnut.]

Diverzifikujte rizika

Pokud máte pouze jeden reklamní účet v Business Manageru a dojde k jeho nezvratnému zamítnutí, odsuzujete se k založení celého nového Business Manageru. Tím můžete přijít o spoustu dat, např. z Facebook pixelu.

Jeden soukromý facebookový profil může Business Manager založit pouze 2×. Doporučujeme mít proto v prostředí Business Manageru vytvořen záložní účet pro reklamu, kterým můžete v případě potřeby ten starý nahradit. Mějte v tomto záložním účtu nastavenou platební metodu, jinak bude i tento účet deaktivován pro nečinnost, nejčastěji po uplynutí kalendářního měsíce.

Nový Business Manager má právo založit pouze 1 účet pro reklamu, po prvních proplacených fakturách je toto právo zvýšeno na 3.

Zvyšte bezpečnost účtu

Připravte se na útoky hackerů na soukromé profily, abyste nemuseli řešit ztrátu financí na účtech i celého Business Manageru. Zapněte si dvoufázové ověření jak na soukromém profilu, tak i na Business Manager účtu. Samotnému hackerskému útoku sice nemusíte zabránit, ale dozvíte se o něm podstatně dříve a můžete vše řešit včas s podporou, než zablokují úplně vše.

Komunikujte s podporou

Pokud vás netlačí čas, pokuste se zamítnutí účtu neustále konzultovat s podporou Facebooku. Občas se na podpoře najde člověk, který navrhne jiné řešení, než vám bylo předtím vícekrát nabídnuto.

Předčasné závěry nepomůžou nikomu

Postoj k reklamě na Facebooku jako takové to neovlivní, obzvlášť když je kanál pro klienta důležitý. Maximálně to je signál k větší diverzifikaci komunikačních kanálů.

Největším problémem u zamítnutí reklamních účtů jsou náklady obětované situaci, kdy se řeší jiné věci než sběr konverzí v systému. Čas je věnován komunikaci s podporou, která si následně dává 24–72 hodin na odpověď. A tím se celý proces ještě prodlužuje.

Nedokonalými procesy Facebooku může následně utrpět i pověst správce reklam, který za zamítnutí nemůže. Vzhledem k tomu, že Facebook neposkytne ani konkrétní zpětnou vazbu, ani návrhy řešení situace, může mít celá věc za následek vznik pochybností o kompetenci konzultanta. A to i v případě, kdy vina rozhodně není na jeho straně.

Štítky: digitální marketing facebook facebook business manager facebook marketing online marketing sociální sítě

Patrik Koziel

Patrik Koziel [1]
[1] Social Ads Team Leader

Má na starost kreativní oddělení našeho [Advisio] týmu a na sociálních sítích je jako doma.

Související články

Nechte se objevit zákazníky pomocí Facebook Wi-fi
Anna Břežná

Anna Břežná

27. 7. 2021 3 minuty čtení

  • [Sociální sítě]

Nechte se objevit zákazníky pomocí Facebook Wi-fi

Vlastníte restauraci, kavárnu nebo bar, kde máte zpřístupněnou wi-fi? Přečtěte si, jaké jsou výhody Facebook Wi-fi a jak ji rychle nastavit.…

Influencer natáčí
Tereza Kučková

Tereza Kučková

3. 9. 2020 4 minuty čtení

  • [Influencer marketing]
  • [Sociální sítě]

Základy influencer marketingu: 1. část

Influencer marketing má už dlouho své stálé místo v moři digitálu. V tomto článku se seznámíte se základy, které by měl znát každý, kdo si chce spolupráci s influencery přidat do svého portfolia aktivit.…

Článek Google vs. Facebook reklamy
Jiří Pernica

Jiří Pernica

15. 7. 2020 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [PPC]
  • [Sociální sítě]

Google vs. Facebook reklamy

Proč byste při využívání více reklamních systémů neměli sledovat výsledky pouze ve správci reklam na Facebooku? V článku se dozvíte, jak k problematice atribuce přistupovat.…