Pokud používáte Google Analytics, je vhodné získaná data pročistit a zvýšit tak jejich relevanci a přehled. Přečtěte si o základních filtrech, aplikujte je na váš účet a získejte efektivní výsledky.

Vyloučení IP adresy

Aby data nebyla zkreslována vlastními návštěvami na webu, je dobré vyfiltrovat vaše IP adresy, ze kterých web navštěvujete, pomocí filtru. Díky němu můžete také vyfiltrovat návštěvnost agentur nebo dalších společností, se kterými spolupracujete.

Tip: Pokud potřebujete zjistit svou IP adresu, jednoduše ji získáte na stránce.

Filtr snadno vytvoříte v pár krocích:

  • v levém panelu klikněte na SPRÁVCE
  • poté na úrovni účtu rozkliknete VŠECHNY FILTRY a klikněte na červené tlačítko PŘIDAT FILTR
  • doplňte NÁZEV FILTRU
  • typ filtru zvolte PŘEDDEFINOVANÉ
  • vyberte možnost VYLOUČIT a PROVOZ Z IP ADRES a doplňte podmínkou KTERÉ SE ROVNAJÍ
  • do políčka IP ADRESA napište IP adresu, kterou chcete vyloučit, a zvolte výběr dat, ve kterém chcete IP adresu vyloučit
Vyloučení IP

Vyloučení platebních bran 

Pokud používáte měření elektronického obchodu, doporučujeme vám odstranit ze zdrojů návštěvnosti také platební brány. Jestli se vás toto vyloučení týká, zjistíte v přehledu Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj médium. V našem případě zde máme platební bránu gopay.cz. Transakce se tedy nepřepíše do odkazujícího zdroje, ze kterého návštěvník přišel, ale platební bráně.

Vyloučení platebních bran

V tomto případě postupujte následovně:

  • v levém panelu klikněte na SPRÁVCE
  • na úrovni účtu služby rozklikněte ÚDAJE O MĚŘENÍ a vyberte SEZNAM VYLOUČENÝCH DOKAZUJÍCÍCH ZDROJŮ
  • poté klikněte na PŘIDAT VÝJIMKU V ODKAZOVÁNÍ
  • a už jen doplňte DOMÉNU PLATEBNÍ BRÁNY a změny ULOŽTE
Vyloučení gopay

Parametr fbclid

Pokud využíváte facebook ke sdílení odkazů na weby, k odkazu se automaticky přidá fbclid. Každý proklik na web z facebooku se tak zapíše v přehledu Chování -> Obsah webu zvlášť (viz obrázek).

Parametr fbclid

Abyste zabránili rozbití dat v Google Analytics, parametr fbclid odstraňte pomocí těchto kroků:

  • v levém panelu klikněte na SPRÁVCE
  • na úrovni výběru dat vyberte NASTAVENÍ VÝBĚRU DAT
  • do kolonky VYLOUČIT PARAMETRY V ADRESE URL vložte PARAMETR fbclid
Vyloučení parametru

Filtr vlastní domény

Základní filtr, který vám umožní měřit pouze statistiky z návštěvnosti vašeho webu. Efektivně se tím odfiltruje spam a hity, které nepřišly z vašeho webu.

Filtr vlastní domény

Pro aplikaci tohoto filtru postupujte následovně:

  • v levém panelu klikněte na SPRÁVCE
  • na úrovni účtu vyberte VŠECHNY FILTRY a klikněte na červené tlačítko PŘIDAT FILTR
  • doplňte NÁZEV FILTRU
  • v poli typ filtru zvolte VLASTNÍ a poté ZAHRNOUT
  • v poli filtru zvolte NÁZEV HOSTITELE
  • poté vložte VZOR FILTRU: (^|\.)test\.cz$
  • zvolte VÝBĚR DAT a změny uložte
  • Vyfiltrováním získáte konkrétnější a relevantnější informace, které pro vás budou adekvátní zpětnou vazbou. Ať už půjde o návštěvnost webu z Facebooku nebo o organické vyhledávání. Pracujte efektivně s „čistými čísly“.

Vyfiltrováním získáte konkrétnější a relevantnější informace, které pro vás budou adekvátní zpětnou vazbou. Ať už půjde o návštěvnost webu z Facebooku nebo o organické vyhledávání. Pracujte efektivně s „čistými čísly“.

Štítky: Google marketing PPC

Dan Sedláček

Dan Sedláček [1]
[1] PPC Specialist

Specialista na PPC reklamu, milovník kávy a oceňovaný ostravský barista.

Související články

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

28. 5. 2019 2 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [E-commerce]

Google nákupy konečně i na Slovensku

Od spuštění Google nákupů pro Českou republiku se spekulovalo, kdy do programu zapojí Google také Slovensko. A konečně jsme se dočkali. Jakožto klíčová agentura Googlu máme…

SEO META in 1 CLICK
Radim Vaníček

Radim Vaníček

10. 7. 2019 3 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [SEO]

4 SEO doplňky do Google Chrome, které možná neznáte

Pokud váš web nepotřebuje hloubkovou analýzu, ale optimalizaci by si zasloužil, pak se zastavte a čtěte. Dozvíte se, jak si můžete zásadně usnadnit práci. Představíme vám…

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

14. 11. 2018 3 minuty čtení

  • [E-commerce]
  • [PPC]

Chytré kampaně v Nákupech Google

Podmínky využívání chytrých kampaní v Nákupech Google (Smart Shopping campaigns), jak je nastavit, co od nich můžete očekávat a jaké jsou vlastně možnosti optimalizace? Odpověď se dozvíte,…