Zbožové srovnávače a katalogy si určují svá pravidla a nastavují různé podmínky pro povinné elementy. Pokud na nich chcete inzerovat, musíte jim přizpůsobit produktový feed, tedy informace o všech produktech, které máte k prodeji na e-shopu. Přečtěte si, jak na to efektivně a jednoduše.

Obsah

Nástroj Mergado

Přínosem nástroje Mergado jsme se zabývali už ve článku 5 věcí, které je třeba vědět o produktovém feedu. Pro Heureku a Zboží či další katalogy a srovnávače nemusíte tvořit několik různých feedů. Stačí využít nástroje Mergado, díky kterému přetransformujete feed z Heureky pro Zboží a desítky dalších platforem. Zabere to jen pár minut.

Nástroj Mergado

Nástroj Mergado.

Elementy pro Heureku

Zbožový srovnávač Heureka má celou řadu elementů respektive tagů. Jen některé jsou povinné. Doporučujeme ale vyplňovat i nepovinné elementy, ty totiž mohou vytvořit vaši konkurenční výhodu oproti ostatním e-shopům na Heurece.

Následující elementy se řadí mezi naprostý základ toho, abyste se na Heureku dostali.

<SHOP>
Tag <SHOP> je základní element, kterým musí začínat produktový feed pro Heureku a je v celém feedu obsažen pouze jednou.

<SHOPITEM>
Element <SHOPITEM> obsahuje základní informace o konkrétním produktu nebo jeho variantě, který do produktového feedu posíláte z vašeho eshopu.

Např. v případě, že prodáváte tričko v pěti velikostech a deseti barvách, je nutné do XML uvést 50 <SHOPITEM>. Důkladné rozdělení variant umožňuje správné vyplnění parametrů a následné filtrování produktů.

<PRODUCTNAME>

Jak název elementu napovídá, tak obsahuje název produktu. Pozor, musí ale obsahovat pouze název produktu bez dalších reklamních upozornění jako například informaci o dárku zdarma. Jednotlivé sekce Heureky mají svá pravidla jak má název produktu správně vypadat.

Název produktu musí být vložen taky do elementu <PRODUCT> jinak nebude brán v potaz a produkt bude Heurekou zamítnut. V tomto elementu můžete přidat doplňkové informace k názvu produktu jako třeba servis zdarma, prodloužená záruka a další služby spojené s produktem.

<DESCRIPTION>
V tagu <DESCRIPTON> se snažíme daný produkt co nejlépe a výstižně popsat, abychom potenciálnímu zákazníkovi dali co nejvíce informací k provedení nákupu. Popis produktu nesmí obsahovat reklamní sdělení jako například doprava zdarma.

Počet znaků v tagu <DESCRIPTION> není omezen, avšak ve fulltextu se zobrazuje pouze 200 znaků.

<URL>
Tento element musí obsahovat odkaz na daný produkt na vašem e-shopu. Je důležité, že produkt umístěný na této adrese musí jít vložit do košíku a musí zde být uvedená cena produktu

<PRICE_VAT>
Tag <PRICE_VAT> obsahuje cenu vámi nabízeného produktu i se započteným DPH. Cenu nezapomeňte zaokrouhlit na 2 desetinná místa.

<DELIVERY_DATE>
Musíme zákazníkovi dát vědět, za kolik dní od platby jsme schopni mu vyexpedovat zboží. Ve feedu tedy uvedeme číselně počet dnů, které jsou poté Heurekou zpracována a zobrazena uživateli v textové formě. Když například budeme mít u produktu ve feedu uvedenou 0, tak se to uživateli zobrazí jako že máme produkt skladem a můžeme ho tedy hned expedovat.

Dostupnost se na Heurece zobrazuje takto:

  • 0 – skladem,
  • 1–3 – do 3 dnů,
  • 4–7 – do týdne,
  • 8–14 – do 2 týdnů,
  • 15–30 – do měsíce,
  • 31 a více – více než měsíc,
  • neuvedeno – info v obchodě.

Nepovinné elementy pro Heureku
Pokud budete pracovat pouze se zúženým portfoliem elementů, nebudete mít možnost spárovat své zboží s produktovými kartami, což povede k jeho zobrazování pouze ve fulltextovém vyhledávání. Heureka je srovnávač zboží, doporučujeme proto, abyste měli své produkty napárované na produktových kartách. K tomu je potřeba využít další element, a to <CATEGORYTEXT>, který se řídí stromem kategorií na Heurece.

Dále doporučujeme vyplnit tagy:

  • <ITEM_ID>,
  • <DELIVERY> – skládá se z více částí,
  • <PRODUCT> – jde o rozšířenou verzi PRODUCTNAME,
  • <EAN>,
  • <ITEMGROUP_ID>,
  •  <GIFT> – hodí se při dárku k produktu.

Seznam všech elementů a jejich detailního popisu najdete v nápovědě Heureky.

Přesvědčte se, jak vypadá doplnění důležitých elementů:

Doplnění důležitých elementů na Heurece

Doplnění důležitých elementů na Heurece.

Na hlavní stránce produktové karty této GPS navigace rozpoznáte hned několik povinných elementů.

Hlavní stránka produktové karty

Hlavní stránka produktové karty.

Do třetice se podívejte, jak vlastně vypadá struktura produktového feedu, ve kterém jsou vyplněny všechny povinné a i řada doporučených parametrů.

Příklad feedu jednoho produktu

Příklad feedu jednoho produktu.

Elementy pro Zboží

Stejně jako Heureka.cz určuje i Zboží.cz povinné a doporučené elementy. Navíc má i řadu doplňkových elementů, které lze využít. Všimněte si na pohled možná nepatrných rozdílů.

  • <SHOP>
  • <SHOPITEM>
  • <PRODUCTNAME>
  • <DESCRIPTION>
  • <URL>
  • <PRICE_VAT>
  • <DELIVERY_DATE>

<SHOP>

Stejně jako u feedu pro Heureku se jedná o základní element, kterým musí začínat každý produktový feed a je v celém feedu obsažen pouze jednou.

<SHOPITEM>

Element <SHOPITEM> „obaluje“ informace, které se týkají konkrétní nabídky, zpravidla produktu. Jedná se o takový malý balíček informací k vybranému produktu.

<PRODUCTNAME>

Element obsahuje název nabídky o doporučené délce 70 znaků, maximum je však 255 znaků a řídí se pravidly pojmenování nabídek. V tomto elementu by se nemělo vyskytovat nic, co je typické jen pro daný eshop.

Podívejte se na ukázku toho, jak informace v <PRODUCTNAME> může a nesmí vypadat:

Správně: Apple iPod Touch [5. gen.] 32GB Black and Slate.

Špatně: Nový černý mp3 přehrávač IPOD touch + doprava a dárek zdarma.

<DESCRIPTION>

V několika větách popisuje relevantní výhody produktu. Obvykle se tyto informace získávají z popisu produktu na vašem e-shopu.

Doporučená délka je 250–1024 znaků. Opět platí, že <DESCRIPTION> nesmí obsahovat reklamní texty a slogany daného obchodu nebo také opakující se klíčová slova či fráze.

Pro informace o dárcích, voucherech, prodloužené záruce apod. použijte element <EXTRA_MESSAGE>.

<URL>

Jedná se o adresu webové stránky na které je konkrétní produkt umístěný.

<PRICE_VAT>

V tagu <PRICE_VAT> je uvedena konečná cena s DPH a jinými poplatky v Kč. Cena je zaokrouhlena na 2 desetinná místa.

<DELIVERY_DATE>

Obsahuje dostupnost konkrétního produktu a to od doby přijetí objednávky do expedice zboží. Systém automaticky převede číselnou hodnotu v produktovém feed na textové vyjádření.

Jak správně zapsat hodnotu pro Zboží.cz?

  • 0 – skladem,
  • 1-3 – dostupnost do 3 dnů,
  • 4-7 – dostupnost do týdne,
  • 8 a více – dostupnost za týden a více,
  • -1 – neznámá dostupnost,
  • Datum ve formátu RRRR-MM-DD [za více než týden] – předobjednávka a připravované produkty.

Nepovinné elementy pro Zboží

I u Zboží, stejně jako u Heureky, doporučujeme nezaměřovat se pouze na tyto povinné elementy. Využijte další, doporučené elementy a případně i doplňkové, které zvýší vaši konkurenční výhodu:

Na obrázku níže vidíte, jak to vypadá, když doplníte či nedoplníte doporučené elementy [černou šipkou jsme označili ty elementy, které nejsou doplněné].

Příklad nedoplněných elementů

Příklad nedoplněných elementů.

Rekapitulace a tipy pro správný feed

[1] Doplňujte i nepovinné parametry – zákazník si danou informaci zjistí přímo na zbožovém srovnávači. Tím si ušetříte náklady za proklik do vašeho e-shopu.

[2] Každý element musí někde začínat a končit – když element začínáte <>, rovnou si připravte jeho ukončení </>, jinak hrozí, že Heureka, Zboží či jiné srovnávače a katalogy daný element správně nepřečtou.

[3] Nevytvářejte feed pro každý zbožový srovnávač či katalog – využijte aplikaci Mergado. Vystačíte si pouze s jedním feedem [který je vhodné mít dobře vyladěný], o zbytek už se postará Mergado s množstvím podporovaných reklamních systémů.

Díky aplikaci Mergado feed nejen přetransformujete [např. Google feed na Heureka feed], ale také nastavíte různá pravidla, upravíte elementy apod.

Podívejte se, jak mohou vypadat pravidla v Mergadu.

Ukázka pravidel Mergado

Ukázka pravidel Mergado.

[4] Využijte audit feedů, který Mergado nabízí – bude se vám hodit při vstupu na zbožové srovnávače. Zjistíte, kde máte chyby a kde je potenciál pro zlepšení. Audit feedů vám skutečně doporučujeme z vlastní zkušenosti.

[5] Nahlédněte do nápovědy Heureky nebo Zboží – rychlá první pomoc, když si nebudete vědět rady.

Áčkový feed

Chcete být na zbožových srovnávačích pořádně vidět? Obraťte se na áčkové marketéry. Napište nám nebo třeba zavolejte a my už se o vše postaráme.

Štítky: heuréka mergado zbozi.cz zbožové srovnávače

Tomáš Hruzík

Tomáš Hruzík [1]
[1] PPC Specialist

PPC specialista, který nesnáší nudu, zato miluje adrenalin, procházky se psem v přírodě a také skvělé jídlo.

Související články

Produktový feed úvodní
Šimon Heider

Šimon Heider

8. 4. 2021 4 minuty čtení

  • [PPC]

5 věcí, které je třeba vědět o produktovém feedu

Produktový feed se využívá ve zbožových srovnávačích jako Heureka, Zboží.cz, při vytváření produktových kampaní v Google Ads a Sklik…

Jak vyladit produktový feed pro Heureku a Zboží
Tomáš Hruzík

Tomáš Hruzík

20. 4. 2021 7 minut čtení

  • [PPC]

Jak vyladit produktový feed pro Heureku a Zboží

Zbožové srovnávače a katalogy si určují svá pravidla a nastavují různé podmínky pro povinné elementy. Pokud na nich chcete inzerovat, musíte jim přizpůsobit…

Merchant center
Jan Malatinský

Jan Malatinský

20. 5. 2021 8 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [PPC]

Áčkové tipy, jak na produktový feed pro Google Merchant Center

Je skutečně důležité mít produktový feed vyladěný do detailu. Abyste mezi konkurencí zazářili i v prostředí Google Merchant Center, přečtěte si áčkové tipy, jak na to.…