Základem úspěšných PPC kampaní je efektivita. A ať chceme nebo ne, maximální efektivity reklam už v dnešním rychlém e-commerce světě přeplněném konkurencí bez umělé inteligence (AI) nedosáhneme. Není třeba se bát, právě AI je totiž tím správným pomocníkem, třeba pro optimalizaci. Tak jak ji využít? 

Nějaké zkušenosti s PPC už máte, ve vlastním byznysu si cílenou reklamu nastavujete nebo je to váš denní chleba pro nějakého klienta. A teď přišel čas posunout to celé na vyšší level. Popsali jsme právě teď vaši situaci? Pak je tento článek přesně pro vás…

Tvorba regulárních výrazů

Regulární výrazy [textové řetězce pro vyhledávání textu] jsou skvělým nástrojem na vyhledávání a filtraci textových dat a používají se často při úpravě produktového feedu. Mnohdy se nám stává, že zaslaný feed od klienta není pro reklamu vhodný, buď informace zcela chybí, nebo jsou naopak některé informace nadbytečné.

A tady přichází na řadu umělá inteligence, pomůže s odebráním znaků/slov z názvů produktů. Stačí využít pravidlo Najít a nahradit. Do hodnoty Najít se vloží regulární výraz a hodnota Nahradit se nechá prázdná. Třeba když je potřeba odebrat středník a všechny hodnoty s ním.

Jak podobný regulární výraz vytvořit?

  • Vymyslete výraz, který splní vaše požadavky
  • Zadejte příkaz do rozhraní GPT
  • Ověřte si funkčnost například v Regex101
  • Je-li to třeba, upřesněte příkaz
  • Implementujte v aplikaci pro úpravu feedu

Áčkový tip: Hodnoty na výstupu ještě doporučujeme zkontrolovat předtím, než změnu plně  importujete v příslušné službě.

Úprava reklamních inzerátů

Bez vyšperkovaných reklamní textů se PPC reklama neobejde. Obzvlášť u účtů se stovkami reklamních inzerátů dokáže AI hodně pomoct. Ale samozřejmě jen pokud má specialista zcela volnou ruku nad kreativou a nemusí každou schvalovat s klientem.

Typickým příkladem jsou varianty popisů k responzivním inzerátům:

Při tvorbě vyhledávacích responzivních inzerátů je důležité, aby měly maximální sílu reklamy, byly relevantní ke klíčovým slovům a aby se odlišily od konkurence. Při zadávání inzerátu do ChatGPT jej ideálně omezte i jasným počtem znaků, abyste neměli problém s nahráním textů do reklamního systému.

Vytvořením inzerátu to ale nekončí. „Je potřeba myslet i na to, jaké další e-shopy zde kromě mě inzerují. Cílem by pak vždy mělo být se od této konkurence inzeráty odlišit a být si jistý, že daná reklama skutečně řeší problémy hledajících,” doplnila PPC specialistka Tereza Karhanová.

Hledání nových klíčových slov

Klíčová slova jsou v případě PPC alfou a omegou hlavně pro e-shopy. Využití umělé inteligence výrazně zefektivní proces jejich hledání a výběru.

Typickým příkladem je hledání dalších klíčových slov pro doplnění vyhledávacích kampaní. Pokud necháte AI chvíli pracovat, připraví vám dokument klíčových slov používaných konkurencí, historicky funkčních a odpovídajících aktuálním trendům. A nezapomeňte po AI vyžadovat i prioritu, aby bylo jasné, na která se pak především zaměřit.

Jak na vyhledávání klíčových slov pomocí AI?

  • Definujte cíle kampaně
  • Definujte produkt
  • Zadejte příkaz do ChatGPT
  • Projděte si klíčová slova
  • Vypracujte přehlednou tabulku
  • Zkontrolujte jejich relevanci
  • Optimalizujte podle nich kampaně

Áčkový tip: Nezapomeňte si generovat také vylučující slova, která z kampaní, nečekaně, vyloučíte. Ušetříte tak svému e-shopu nebo klientovi spoustu promarněného kreditu za reklamu.

Optimalizace feedu

Feed je jakožto zdroj produktů potřeba neustále zdokonalovat pro zvyšování výkonů kampaní. Občas se může stát, že se některé produkty zobrazují velmi málo nebo dokonce vůbec. AI může tomuto problému pomoct přejmenováním daného produktu v reklamě. Tato pomůcka funguje skvěle i v případě, že je feed ve špatném stavu, třeba pokud v názvu produktu naprosto chybí pojmenování [jedná se často pouze o produktové číslo, například u příslušenství specifického sortimentu].

Kromě úprav názvu produktů můžete pomocí AI také doplnit jiné elementy jako popis nebo doplňkové parametry, které pomohou zase zbožovým srovnávačům.

Jak na optimalizaci feedu?

  • Připravte si data do tabulkového formátu [ideálně Google Sheets]
  • Použijte AI nástroj pro generování textu [například doplněk ChatGPT]
  • Spusťte automatickou úpravu
  • Zkontrolujte a uložte vygenerované výsledky
  • Importujte upravený soubor zpět

Nebojte se experimentovat a umělou inteligenci pro optimalizaci využít. Sami moc dobře víme, jaká kouzla dokáže nejen v PPC udělat. A na závěr připomínáme: AI je stále jen nástroj, který nebude pracovat efektivně bez správné strategie a dozoru.  

A pokud si s využitím umělé inteligence v reklamních kampaních nevíte rady, nebo by se vám hodila pomoc s PPC obecně, obraťte se na nás. 

Štítky: AI PPC umělá inteligence

David Lipka

David Lipka [1]
[1] PPC Supervisor

Zapálený PPC specialista, vášnivý fanoušek FC Barcelony a milovník sportu.