V prvním dílu naší Performance Max série jsme popsali způsoby nastavení a spuštění nákupních PMax kampaní. Tentokrát pro vás máme pár tipů, co u spuštěných kampaní sledovat a jak je optimalizovat.
Sledujte výkon jednotlivých produktů
Reálný výkon jednotlivých skupin podkladů najdete na kartě „Skupiny záznamů”. Na tomto místě můžete produkty dále segmentovat nebo vylučovat. Data o produktech pak najdete na kartě „Produkty”.
Rozhodně nezapomínejte sledovat výkon nejvíce utrácejících produktů a v případě nedostatečného výkonu je vylučte. V tomto se [PMax] s feedem v ničem neliší od klasických nákupních nebo bývalých Smart Shopping kampaní.
Mějte přehled o umístění reklam
Pokud jste PMax kampaň nastavili včetně vyplněných podkladů, může se zobrazovat na různých inzertních plochách. Kde konkrétně? To najdete v Google Ads. V horní liště dáte Přehledy > Předdefinované > Jiné > Umístění maximálně výkonných kampaní. Poté si nezapomeňte vyfiltrovat konkrétní kampaň.
Vylučte nežádoucí umístění reklam
Pokud se na základě informací získaných v předchozím kroku rozhodnete, že nějaký web nebo aplikaci potřebujete vyloučit, je to možné.
Jednoduše si otevřete Nástroje a nastavení > Nastavení > Vhodnost obsahu, sekci Rozšířené nastavení > Vyloučená umístění. Tam vyberete kategorie nebo rovnou konkrétní weby. Nevýhodou je, že nastavení platí pro celý účet, není možné si vybrat pouze konkrétní Performance Max kampaň.
[Áčkový tip] Pokud chcete jedním klikem vyloučit všechny mobilní aplikace, platí starý osvědčený trik — záložka Zadat [přidat více umístění] — mobileappcategory::69500.
Sledujte statistiky vstupních stránek
V případě, že PMax kampaň s podklady máte nastavenou včetně „Rozšíření cílové URL”, bude vás určitě zajímat, na jaké stránky kampaň nejčastěji odkazuje [a s jakým výkonem].
Tyto informace najdete v Přehledech, jen je nutné si takový přehled vytvořit od nuly — Přehledy > Vlastní > Tabulka. Pak už stačí jen vybrat vhodné metriky a dimenze. V tomto případě vyberte Kampaň a Vstupní stránka z kategorie „Úroveň podrobností”, dále Kliknutí v sekci „Výkon” a Konverze v sekci „Konverze”. Nakonec si pomocí filtru opět vyberte pouze konkrétní Performance Max kampaň.
Vyloučení konkrétních URL nebo nastavení obecnějších pravidel se nastavuje přímo v dané kampani v sekci Nastavení > Další nastavení > Rozšíření cílové URL > Pravidla vyloučení.
Závěr
Toto bylo několik základních tipů, kvůli kterým nemusíte opustit prostředí Google Ads. Další informace se dají zjistit v nových Google Analytics 4, případně pomocí různých automatických skriptů. Pokud byste potřebovali poradit v rámci PMax kampaní, ozvěte se nám, rádi vám s jejich nastavením nebo výkonem pomůžeme.