Zviditelněte vaši firmu prostřednictvím užitečného nástroje Google My Business, který může zlepšit vaši pozici ve vyhledávání. Stačí si založit účet. Jak na to? Máme pro vás návod.

Obsah

Co je Google My Business

Jedná se o jednu ze služeb, kterou poskytuje Google zdarma. Patří mezi marketingové nástroje nabízející firmám možnost zobrazovat se v mapách Googlu.

Firmy tak můžou snadno přidat v rámci [GMB] všechny pobočky a svá sídla do Googlu a tím usnadnit zákazníkům jejich vyhledání. Společně s umístěním se hned zobrazí i další důležité informace o daném podniku, jako je otevírací doba a kontaktní údaje.

Zápis firmy se vloží nejen do Google map, ale také do vyhledávače. Díky správně vyplněnému profilu se bude vaše firma lépe umisťovat ve výsledcích vyhledávání, což ovlivňuje i SEO.

[Obr. 1] Umístění firmy ve vyhledávači pomocí Google my business

[Obr. 2] Umístění firmy v mapách Googlu pomocí Google My Business

Jak založit účet Google My Business

Pro založení účtu Google My Business potřebujete mít založený účet u Googlu. Pokud už účet máte, stačí se do něj přihlásit.

Poté už pokračujete vytvořením účtu vaší firmy na této stránce. Klikněte vpravo nahoře na tlačítko “Spravovat” a vyplňte všechny potřebné údaje o vaší firmě.

[Obr. 3] Založení účtu u Google My Business

[Obr. 4] Vyplnění údajů u založení Google My Business

Jak správně vyplnit údaje

Všechna políčka doplňte pečlivě, aby obsahovala veškeré důležité informace. Google totiž firemní zápis vyhodnocuje podobně, jako prochází webové stránky. Je tedy dobré dát si na tom záležet. Doporučujeme také využít relevantní klíčová slova pro zlepšení oblasti SEO.

Každý účet by měl mít vyplněné tyto údaje:

  • název firmy,
  • adresa,
  • telefonní číslo a e-mail,
  • odkaz na webové stránky,
  • platná otevírací doba.

Aby byl zápis firmy kompletní, nezapomeňte na vložení loga a fotek pobočky.

Po úspěšném vytvoření firemního profilu ještě následuje ověření zadaných údajů. Ověřovací kód, který bude zaslán na vámi uvedený e-mail, vložte do systému a klikněte na políčko „Ověřit”.

Postupně přidejte stejným postupem všechny vaše pobočky. Zákazníci vás lépe najdou a vy získáte větší důvěryhodnost u Googlu.

Jak udělit přístup do Google My Business dalším uživatelům

Potřebujete, aby váš firemní profil GMB spravovala další pověřená osoba? Přidělte spolupracovníkovi přístup. Jak na to?

  1. Přihlaste se opět do vašeho účtu u Google Account.
  2. Vyberte pobočku, pro kterou chcete přístup udělit, a v levém sloupci klikněte na tlačítko „Uživatelé” a pak na „Přidat uživatele”. Pak jen zadáte e-mail uživatele, kterého chcete přidat.
  3. Před odesláním pozvánky ještě dané osobě udělte potřebnou roli [Vlastník, Správce, Správce místa].

[Áčkový tip] Pozor. Každý firemní profil může mít několik správců, ale pouze 1 primárního vlastníka.

Jak získat recenze na Googlu

Díky recenzím si zákazníci vyhledají užitečné informace o produktech a službách, které vaše firma poskytuje. Recenzi mohou napsat všichni, kteří se přihlásí ke svému Google účtu.

Abyste získali od vašich zákazníků recenze, můžete jim nabídnout i speciální odkaz s URL adresou vaší firmy.

Tipy, díky kterým získáte více recenzí:

  • Ověřený firemní profil

Pokud máte ověřený firemní profil,  můžete reagovat na napsané recenze [poděkovat, omluvit se…]

  • Možnost udělovat recenze

Dejte vašim zákazníkům vědět, že můžou recenzi napsat – je to jednoduché a rychlé. Čím více jich získáte, tím větší důvěru bude vaše firma mít. Připomeňte se svým zákazníkům zasláním odkazu, abyste jim vytvoření recenze ještě více usnadnili.

  • Reakce na recenze

Na každou recenzi napište odpověď. Díky tomu budou zákazníci vědět, že vám na jejich názoru záleží. Odpovídejte na ty kladné i nepříznivé. Můžete tak poskytnout hodnotnou odpověď a váš názor nebo vysvětlení. Pokud recenze nebude v souladu s pravidly pro přidávání příspěvků, můžete zažádat o její odstranění.

  • Sdílení odkazu pro přidání recenze

Díky odkazu ulehčíte zákazníkům napsání recenze a zároveň je informujete o tom, že recenzi vůbec můžou udělit. Jak na to?

  1. Ve firemním profilu přejděte do sekce Zákazníci > Recenze > Získat další recenze.
  2. Sdílejte odkaz se svými zákazníky.

Kam je vhodné odkaz umístit?

  • V e-mailech s poděkováním za nákup (možnost automatizace rozesílky s výzvou k sepsání recenze).
  • V chatu na konci vašich příspěvků.
  • V účtenkách.

Ještě nejste profíkem v Google My Business?

Nevíte si rady s dalším nastavením a používáním Google My Business? Obraťte se na marketingová áčka, která vás provedou každým krokem. Kontaktujte nás a posuňte váš projekt kupředu.

Štítky: firemní profil Google Google My Business recenze

Pavlína Zezulková

Pavlína Zezulková [1]
[1] SEO Specialist