Ve čtvrtek 20. května se uskutečnila konference s názvem “Grow Export: Pomáháme Česku růst” určená klíčovým Google partnerům, mezi které patříme i my. Google na ní exkluzivně představil nové nástroje, které přináší na českou e-commerce scénu. A my jsme samozřejmě byli u toho. Přečtěte si, s jakými novinkami Google přišel a co dalšího zde zaznělo k tematice exportu a expanze do zahraničí.

Digitální doba si žádá digitální nástroje

Složitá pandemická situace zasáhla všechny podnikatele. Ti, kteří se však rozhodli vsadit na vyspělé technologie a přizpůsobili svůj byznys digitální době, rozhodně neprodělali. Nejedná se jen o rozšíření videohovorů, díky kterým firmy mohou spolupracovat na svých plánech s celým světem, ale především o zdokonalování e-commerce scény. Online nakupování totiž za poslední rok zažilo dramatický nárůst, a tím pádem nabízí i velké příležitosti v rozvoji.

Jen na českém trhu působí přes 45 000 e-shopů, což je nejvíce e-shopů na počet obyvatel v Evropě. Konkurence je velká a štěstí přeje odvážným. Proto Google nabízí pomoc e-commerce scéně při expanzi do zahraničí a představil nové nástroje, které už nyní mohou využít také čeští podnikatelé.

Market Finder a My Export Score vstupují na český trh

Nástroj Market Finder a s ním spojený My Export Score je úspěšnou platformou, která už funguje ve více než 30 zemích světa, teď už včetně Česka. A co vlastně tyto nástroje umí?

Market Finder

Tento nástroj vám na základě analýzy, po zadání vaší webové stránky a výběru klíčových exportních oblastí nabídne trhy s největším potenciálem. Při zaškrtnutí konkrétních trhů vám pak zobrazí profil dané země včetně nákupního chování lidí nebo potřebné logistiky. Zároveň vám umožní mezi sebou porovnávat trhy, abyste si mohli vybrat ten pro vás nejvhodnější. Pomůže vám také s naplánováním lokalizace produktu, logistiky i s používáním platebních metod.

My Export Score

V rámci rozšíření nástroje Market Finder najdete i My Export Score. Jeho cílem je dát vám vědět, jaká je vaše exportní připravenost a co by ve vašem byznysu ještě stálo za to zlepšit. Snadno jej navíc propojíte s Google Ads a Google Analytics, díky kterým získáte ještě přesnější report vašich exportních možností.

Praktické rady pro expanzi

Od koho jiného získat ty nejlepší tipy než od firem, které si již úspěšně vybudovaly jméno i v zahraničí. Proto Google na konferenci přizval také zástupce e-shopů, aby se podělili o svůj příběh a zároveň tak mohli inspirovat další. My jsme pro vás posbírali ty nejlepší rady. Které to jsou?

  • Nebát se. Je potřeba zavřít oči a jít do toho, byť samozřejmě s rozvahou. Každý problém má řešení, jen ho musíte najít a naučit se reagovat na případné nenadálé situace.
  • Soustředit se na data. Při rozhodování o tom, do jaké země expandovat, nedejte na své pocity. Data jsou objektivní a poví vám toho více.
  • Analyzovat trh. Jakýkoli krok se neobejde bez důkladné analýzy a v tom vám pomůže i Market Finder.
  • Respektovat zvyklosti daných zemí. Vaše produkty neprodávejte stejným stylem v zahraničí, jako to děláte v Česku. Nastudujte si kulturní i nákupní zvyklosti zemí, do kterých chcete exportovat.
  • Mít špičkové lidi na palubě. S týmem šikovných lidí jde všechno lépe a v byznysu to platí obzvlášť. Nebojte se v případě marketingových aktivit oslovit i agenturu, která s tím už má větší zkušenosti.
  • Expandovat postupně. Nesnažte se najednou vstoupit na trh více zemí. Dělejte postupné kroky a vždy se poučte z toho předchozího.
  • Vyhodnocovat data a přizpůsobovat strategii. Pokud máte k dispozici relevantní data, vždy je vyhodnocujte a na jejich základě přizpůsobte vaše prodejní a marketingové strategie.

I áčka mají zkušenosti na zahraničních trzích

Úspěšná expanze do zahraničí se neobejde bez správně nastaveného online marketingu. Proto se můžeme stát parťáky pro e-shopy, které uvažují o zahájení exportu za české hranice. Podívejte se například na případovou studii firmy HECHT, specialisty na zahradní techniku, které pomáháme se správou kampaní i v Polsku a Maďarsku. Pokud sami o expanzi uvažujete, ozvěte se majiteli firmy, Jiřímu Komárovi, na telefonní číslo 603 750 304. Ten vám nejlépe poradí, jak na to.

Zajímá vás, jak celá konference probíhala a co vše na ní zaznělo? Nyní její záznam můžete zkouknout i vy.

Štítky: e-commerce E-shop Google Google Partner konference Zahraniční trh

Související články

Změny na e-shopech
Adam Novák

Adam Novák

1. 7. 2021 5 minut čtení

  • [E-commerce]

Spravujete e-shop? Pozor na nové změny pravidel už od července 2021

Od července dojde ke změně hned několika pravidel e-shopů. Přečtěte si, na které věci si dát pozor.…

Advisio blog I články prodávají
Denisa Poláčková

Denisa Poláčková

23. 9. 2019 5 minut čtení

  • [Copywriting]
  • [E-commerce]

I články prodávají

Mnoho lidí má pocit, že články jsou obyčejnou výplní webů a blogů. Omyl. Pokud jsou správně koncipované, napsané a prolinkované, zaujmou víc než produktový text. Jak toho…

Advisio Digitální rádci
Radim Vašíček

Radim Vašíček

11. 3. 2020 3 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [Ze života agentury]

Jsme vaši digitální rádci

Do roku 2020 vstoupilo [Advisio] s novou firemní identitou. Co si od rebrandingu firma slibuje a jaké jsou plány do budoucna, nám v rozhovoru prozradil Radim Vašíček, CEO…