22. května jsme se zúčastnili konference Performance 2020, kterou pořádala společnost Acomware. Celá akce byla zaměřena na PPC kampaně a výkonnostní marketing a odehrávala se v Národním domě na Vinohradech.
Super, říkali jsme si, pěkné místo, snad i zbytek bude stát za to! Nebudu vás dlouho napínat – stál. Ráno nás přivítala vůně čerstvé kávičky a samozřejmě nějaké dobroty. V 9 (dokonce přesně) začala show, za kterou by se nemusela stydět ani filmová premiéra.
Ilinčevovy frameworky, facebooková videa a brandový dluh
Přivítal nás Petr Šimůnek, šéfredaktor časopisu Forbes, který měl na starost moderování celého dne. Krátce představil program, který nás čeká, a rychle jsme se přesunuli k první přednášce s poutavým názvem Aby vaše vstupní stránky nebyly i výstupní. Ondřej Ilinčev nás během vyhrazených 45 minut (opět skoro přesně) provedl základy UX teorií, přiblížil nám frameworky, podle kterých pracuje, a nechal nás nahlédnout pod pokličku jeho tvorby. Jasně, pro ostřílené hráče to není neznámé teritorium, ale kdo může opravdu s čistým srdcem říct, že správně kriticky přemýšlí nad každou stránkou svého webu?
Co si budeme povídat, weby se tvoří pro lidi, kteří nakupují, a ne pro marketéry, a na to nesmíme zapomínat. Jeden člověk – jeden nápad – jeden slib – jeden cíl. Nechceme zákazníky přece utlouct nabídkou produktů, kdy raději nic nenakoupí, protože si budou připadat, že neví, co a jak si vybrat.
Po UX přišla na řadu první anglická prezentace – Mark Irvine z Wordstream. Jak už název Search and Social: Made together with More data leckomu napoví, tato prezentace se točila okolo ideální kombinace reklamy na sociálních sítích a běžného vyhledávání. A kromě fajn čísel přidal i fajn nápady, jak upravovat reklamy uživatelům na míru. Každá z reklamních sítí sbírá jiná data. Ta, když se dají dohromady, vytvoří koktejl, kterému málokdo odolá. Část prezentace byla také věnována tomu, jak takový koktejl správně ohodnotit, protože každá ze sítí si logicky chce ukrást největší kus zásluh pro sebe.
Po druhé prezentaci nás čekala zase káva a nové dobroty, ale rychle zpět k tomu důležitému. Posilněni jsme měli možnost poslechnout si od Hany Zachové z Glami, co je pro značku důležité, jak vzniká a funguje brandový dluh, jak se mu ideálně vyhnout, nebo jak se k němu postavit čelem. Ne každá zkratka pomáhá a občas je nutné vzít to i v e-commerce pěkně postaru – delší, ale za to horší cestou.
Další prezentaci měl na svědomí Josef Hlaváček, který pracuje pro Facebook. Woow. Přiblížil fungování videí na Faceboku, prezentoval nám, jak má správné video vypadat, jaký by mělo mít rytmus, jaký je jeho cíl i co je pro sledující důležité, když ve videu nehraje zvuk žádnou roli. Viděli jsme několik ukázek i promo videa těch, které tvorba Facebookových videí živí.
Digital first!
Po obědě přišel na řadu řečník Warren Knight, autor knihy Think Digital First.
Provedl nás celým nákupním cyklem zákazníka, představil jednotlivé fáze, přidal tipy pro lepší fungování kampaní. Popsal nejčastější cesty zákazníků, věnoval se jednotlivým částem online marketingu, včetně sociálních sítí i třeba emailingu. Prostě digitál v kostce!
Celým dnem se neslo jediné poselství – Mobil je cesta budoucnosti. Tomu se věnoval i další řečník – Dominik Wöber z Google. Ukázal nám moderní aplikace, které je možné pro vytváření obsahu používat, novinky z oblasti umělé inteligence, ale hlavně se soustředil na popsání současného chování uživatelů brouzdajících internetem na mobilu i trendy do budoucna. Věděli jste třeba, že ideálně by se měla stránka nahrát za 3 sekundy, ale v ČR je to více než dvojnásobek? Máme ještě na čem pracovat.
Klíčové trendy ve vyhledávání v roce 2018 a Cage efekt
Šťastnou sedmičku obsadil Andy Tylor. Se svou prezentací The Rise of Local Search Ads and Other Key 2018 Search Trends to Know představil současné trendy a novinky, které se ve vyhledávacích sítích chystají. A že jich je! Jen pro představu nové personalizované vyhledávání, které bude využívat dynamické propisování reklam, nejobvyklejší využití nástrojů v rozšířeních a další.
Po Andyho nabité prezentaci nás čekal další zasloužený coffee break.
Po poslední pauze na pódiu vystoupila Mariia Bocheva s přednáškou o tom, jak vyhodnocovat kombinaci online vyhledávání a offline konverzí. Je to trochu oříšek, potřebujete totiž zapojení zákazníků, i tak nám ale dokázala na svých případových studiích, že to jde a že i pro klasické kamenné prodejny je online velkým pomocníkem.
A jako poslední vystoupila Petra Pacáková z Acomware. Její prezentace byla nabitá tipy na optimalizaci kampaní, informacemi o atribucích a atribučních modelech a radami k tomu, jak zakomponovat nové připisování konverzí do stávajících modelů. Jo, a taky nás pobavila “Cage-effektem” – ten obličej se hodí opravdu kamkoliv 🙂
Celá konference proběhla ve velice přátelském duchu 🙂 Ačkoli nebyla zaměřená na performance v pravém slova smyslu, určitě si každý našel to své.
Štítky: konference performance PPC výkonnostní marketing Výkonnostní reklama