Osobní LinkedIn profil je skvělý pro sdílení vlastního životopisu, hledání nových pracovních příležitostí nebo propagaci osobní značky.
Společnosti si můžou vytvořit také firemní stránku LinkedIn, aby propagovaly své produkty/služby, zveřejňovaly pracovní nabídky a sdílely odkazy s obsahem na webu. LinkedIn se tak může stát klíčovým zdrojem návštěvnosti a další cestou, jak komunikovat s potenciálními i stávajícími zákazníky.
Na co se připravit předem?
Abyste mohli vytvořit firemní stránku na LinkedIn, musíte splnit několik požadavků:
- Podmínkou je osobní LinkedIn profil se skutečným jménem a příjmením.
- Váš profil musí být alespoň 7 dní starý.
- Potřebujete mít několik spojení na vašem profilu.
- Musíte mít k dispozici firemní web a e-mail [žádné obecné e-maily jako @gmail.com].
Když má společnost více firemních stránek
Velmi běžné je to u velkých korporátních společností, které mají zastoupení v různých zemích. Doporučujeme proto, abyste partnery v daných zemích kontaktovali s tím, že nad nově vzniklou stránkou budete mít kontrolu i vy, a zároveň si domluvili jednotnou komunikaci a strategii. Není totiž nic horšího, než když stránka existuje bez vědomí mateřské společnosti, a navíc se nikdo nestará o Community Management [značku to může poškodit].
Další možností je vytvořit globální firemní účet, na který budou potom partnerské stránky odkazovat.
Jak založit LinkedIn?
Nejprve se přihlašte ke svému osobnímu účtu LinkedIn a klikněte na ikonu „Produkty” v pravém horním rohu hlavního panelu.
Objeví se okno, v jeho dolní části klikněte na tlačítko „Vytvořit stránku společnosti +”.
Nyní vás LinkedIn vyzve, abyste vybrali, jaký typ obchodní stránky chcete vytvořit. [Pro tento návod použijeme možnost „Společnost”.]
Vyplňte informace o vaší firmě
Na začátku registrace uveďte podrobnosti o vaší společnosti. Tento krok je zásadní, protože vytváří důvěryhodnost vaší firmy v online komunitě. Firemní stránka s úplnými informacemi získá týdně zpravidla o 30 % více zobrazení.
Nezapomeňte doplnit také:
Identitu stránky
Zadejte jméno společnosti a adresu URL svého webu.
Podrobnosti o společnosti
Vybrat můžete odvětví nebo velikost společnosti. Uveďte relevantní výrazy a fráze, které popisují poslání a účel vaší organizace [členové LinkedIn mohou vyhledávat podle klíčových slov].
Logo
Přidejte logo své organizace a titulní obrázek, abyste svou stránku oživili. Pokud ještě logo nemáte, můžete si ho zdarma vytvořit například na Canva.com
V posledním kroku už jen stačí zakliknout souhlas se smluvními podmínkami a Vytvořit stránku.
Samotnou firemní stránku poté najdete na domovské stránce v postranním levém panelu.
Propojení firemní stránky a zaměstnanců
V dalším kroku byste měli s vaší stránkou propojit zaměstnance [aktivní na LinkedIn]. Ti by si měli následně do profilu doplnit nově vzniklou firemní stránku.
Tip na závěr
Poproste zaměstnance, ať s profilem interagují. Nejvíce vám pomůže, když budou vaše příspěvky sdílet a komentovat. Obsah se tak dostane k mnohem více lidem.
Chcete pomoct se správou vašich sociálních sítí? Obraťte se na naše specialisty, rádi vám pomůžou, nebo využijte některou z dostupných konzultací.
Štítky: firemní profil LinkedIn sociální sítě