Osobní LinkedIn profil je skvělý pro sdílení vlastního životopisu, hledání nových pracovních příležitostí nebo propagaci osobní značky.

Společnosti si můžou vytvořit také firemní stránku LinkedIn, aby propagovaly své produkty/služby, zveřejňovaly pracovní nabídky a sdílely odkazy s obsahem na webu. LinkedIn se tak může stát klíčovým zdrojem návštěvnosti a další cestou, jak komunikovat s potenciálními i stávajícími zákazníky.

Na co se připravit předem?

Abyste mohli vytvořit firemní stránku na LinkedIn, musíte splnit několik požadavků:

  • Podmínkou je osobní LinkedIn profil se skutečným jménem a příjmením.
  • Váš profil musí být alespoň 7 dní starý.
  • Potřebujete mít několik spojení na vašem profilu.
  • Musíte mít k dispozici firemní web a e-mail [žádné obecné e-maily jako @gmail.com].

Když má společnost více firemních stránek

Velmi běžné je to u velkých korporátních společností, které mají zastoupení v různých zemích. Doporučujeme proto, abyste partnery v daných zemích kontaktovali s tím, že nad nově vzniklou stránkou budete mít kontrolu i vy, a zároveň si domluvili jednotnou komunikaci a strategii. Není totiž nic horšího, než když stránka existuje bez vědomí mateřské společnosti, a navíc se nikdo nestará o Community Management [značku to může poškodit].

Další možností je vytvořit globální firemní účet, na který budou potom partnerské stránky odkazovat.

Jak založit LinkedIn?

Nejprve se přihlašte ke svému osobnímu účtu LinkedIn a klikněte na ikonu „Produkty” v pravém horním rohu hlavního panelu.

Objeví se okno, v jeho dolní části klikněte na tlačítko „Vytvořit stránku společnosti +”.

 Nyní vás LinkedIn vyzve, abyste vybrali, jaký typ obchodní stránky chcete vytvořit. [Pro tento návod použijeme možnost „Společnost”.]

Vyplňte informace o vaší firmě

Na začátku registrace uveďte podrobnosti o vaší společnosti. Tento krok je zásadní, protože vytváří důvěryhodnost vaší firmy v online komunitě. Firemní stránka s úplnými informacemi získá týdně zpravidla o 30 % více zobrazení.

Nezapomeňte doplnit také:

Identitu stránky
Zadejte jméno společnosti a adresu URL svého webu.

Podrobnosti o společnosti
Vybrat můžete odvětví nebo velikost společnosti. Uveďte relevantní výrazy a fráze, které popisují poslání a účel vaší organizace [členové LinkedIn mohou vyhledávat podle klíčových slov].

Logo
Přidejte logo své organizace a titulní obrázek, abyste svou stránku oživili. Pokud ještě logo nemáte, můžete si ho zdarma vytvořit například na Canva.com

V posledním kroku už jen stačí zakliknout souhlas se smluvními podmínkami a Vytvořit stránku.

Samotnou firemní stránku poté najdete na domovské stránce v postranním levém panelu.

Propojení firemní stránky a zaměstnanců

V dalším kroku byste měli s vaší stránkou propojit zaměstnance [aktivní na LinkedIn]. Ti by si měli následně do profilu doplnit nově vzniklou firemní stránku.

Tip na závěr

Poproste zaměstnance, ať s profilem interagují. Nejvíce vám pomůže, když budou vaše příspěvky sdílet a komentovat. Obsah se tak dostane k mnohem více lidem.

Chcete pomoct se správou vašich sociálních sítí? Obraťte se na naše specialisty, rádi vám pomůžou, nebo využijte některou z dostupných konzultací.

Štítky: firemní profil LinkedIn sociální sítě

Nicola Baloghová

Nicola Baloghová [1]
[1] Social Media Specialist

Specialistka na sociální sítě, video maker, cestovatelka, milovnice hor a zvířat.

Související články

Michaela Mikolášková

Michaela Mikolášková

5. 8. 2022 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [Sociální sítě]

5 kroků, jak založit Business Manager na LinkedIn

Zjistěte, jak používat novinku od LinkedIn. Založte si Business Manager na své profesní síti a spravujte různé reklamní účty, stránky a lidi ve vaší organizaci. …

Šárka Prášková

Šárka Prášková

25. 7. 2022 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [Sociální sítě]

Jak [nově] vkládat hudbu u firemního Instagram Reels?

Instagram Reels přináší firmám vysoký organický dosah, nové sledující i potenciální sledující. Dejte sbohem tutorialům a vyzkoušejte šablony - pro vymazlenější Reels. …

Lucie Palkovská

Lucie Palkovská

23. 11. 2022 3 minuty čtení

  • [PPC]

Jak nasdílet firemní profil na Firmy.cz [Seznam.cz] a na Moje firma [Google]

Zpřístupněte novým správcům své firemní profily raz dva. Sepsali jsme pro vás jednoduchý návod. Stačí pár kliknutí a máte hotovo.…