Další MarketingON moderoval Petr Kubala, který vnesl na tuto již pravidelnou ostravskou akci notnou dávku humoru a odlehčil tak řečníkům i organizátorům. I tentokrát jste se mohli těšit na 3 skvělé řečníky, 3 nabité přednášky a 3 praktické workshopy. Akce se zúčastnilo přes 180 lidí a prostory Cooltouru tak byly zaplněné návštěvníky těšícími se na nová témata, tipy a rady. Co letošní listopadový MarketingON přinesl?
Framework SEE-THINK-DO funguje i v recruitmentu
Celou akci otevřel Matěj Matolín[1][1]
Recruiter, manažer, poradce a HR evangelista. s jeho přednáškou Hledáte lidi? Zapomeňte na nábor, a tím rozbil v mnoha firmách zaběhnutý systém náboru nových zaměstnanců. Podle Matěje se recruitment velmi přiblížil marketingu a dají se z něj proto využít určité nástroje a vzorce. A i když nejsou recruiteři oblíbení, pokud dělají jejich práci kvalitně, dokážou mnohem víc než jen obsadit volnou pozici.
Například vybudovat dlouhodobý vztah s uchazeči a cílit na ně ve správnou chvíli se správným obsahem. A je třeba to dělat systematicky. Navíc je v dnešní době nízká nezaměstnanost, lidé jsou v jejich práci spokojení a jen tak zaměstnání nezmění. Proto buďte u toho, až daný uchazeč bude chtít práci změnit. Jednou z možností je aplikovat framework SEE-THINK-DO[2][2]
Framework STDC, pomocník při tvorbě obsahu značek. také do recruitmentu a využít maximálně jeho potenciál.
Lidé spadající do skupiny SEE (cold) nechtějí dostávat inzeráty s volnými pozicemi. Jak je tedy oslovit (zaměřeno na IT segment)?
Lidé ve fázi THINK (warm) už o vás vědí, protože si něco přečetli. Co na ně platí?
Lidi ve fázi DO (hire ready) už můžete zacílit i s volnými pozicemi. Jak to zjistíte? Například podle toho, že v newsletteru klikli na jednu z nabídek práce.
A co ještě zvýší možnost, že se člověk ve fázi SEE dostane nenásilně do fáze DO? Zkuste do velmi čteného článku umístit tlačítko s volnými pozicemi týkající se daného oboru, specifikace. V závěru Matěj ještě přidal tipy na aplikace, rozhraní, která k jeho práci využívá: pro zapisování nápadů Trello, měření obsahu Google Analytics, Facebook Pixel, pro rozesílku newsletteru Mailchimp a také Visual Data Studio na zpětnou vazbu ohledně dosahu obsahu.
Kariérní stránky by měly fungovat jako e-shop
Druhou přednáškou Co si do HR půjčit z marketingu se představila Petra Nuličková[3][3]
HR Business Partner. z Alzy. Podle ní by měly být kariérní stránky jako e-shop: přehledný web, rychlá odpověď pro uchazeče a měl by vědět, co „nakupuje“. Tím se eliminuje, že uchazeč bude „nakupovat“ nevhodnou pozici. Petra prozradila, že ve své práci využívá model tzv. 5P: Product: inzerce, e-mail s volnými pozicemi, rychlost Price: na kolik vyjde inzerce, cena za kandidáta nebo výběrové řízení Place: kde inzerujete (pracovní portály) Promotion: sociální sítě People
Co si obecně HR dokáže převzít z marketingu a vylepšit tak maximálně dosah recruitmentu?
- Naplno využívat SEO
- Komunikovat s uchazeči prostřednictvím sociálních sítí
- Zaměřit se na personalizaci obsahu
- Přemýšlet nad cílovou skupinou
- Brát feedback
- Být rychlý
- Říkat realitu
Ideálně pracujte tak, aby si cílovka nevšimla, že je remarketingujete
Blok přednášek uzavřela Eliška Vyhnánková[4][4]
Specialistka na sociální sítě. s její inspirativní přednáškou Jak na efektivní remarketing. Otevřela tak mnohým dveře k novým možnostem práce se zákazníky. Na Facebooku si můžete vytvořit vlastní publika. Můžete určitá publika vypustit nebo naopak zahrnout. Tím si podchytíte jednotlivé cílové skupiny a můžete s nimi dále pracovat. Například pokud se k vám dostali přes odeslaný newsletter, navštívili vaše webové stránky nebo u vás nakoupili některý z produktů nebo služeb.
Pokud jste člověka zaujali a prostřednictvím například Facebook Pixelu i chytili, udržujte s ním dlouhodobý vztah. Podle Elišky by to rozhodně nemělo být jen o prodeji. Vybídněte jej, aby dal To se mi líbí vaší facebookové stránce. Poté pošlete informaci o vaší přednášce. Později nabídněte, aby si přečetl rozhovor s vámi. Pak mu řekněte, že máte i Instagram. Zašlete mu newsletter nebo nabídněte specifický kurz. Člověk si tak sám vybere, zda s vámi chce být v kontaktu a jakým způsobem. Tím pádem jej jednodušeji retargujete. Určitě si vytvořte tzv. spouštěč. Ten by měl být jedinečný (například přihlášení do newsletteru – neděje se tak opakovaně), zamyslete se nad časovým rozložením, ideální frekvencí a ubezpečte se, že se jednotlivé kroky nebudou prolínat. Děkujeme všem za perfektní večer, který zastřešovali 3 skvělí řečníci s jejich inspirativními přednáškami – Matěj Matolín, Petra Nuličková a Eliška Vyhnánková. Po přednáškách nechyběly ani již pravidelné workshopy. Zajímá vás, jaký byl předchozí ročník? My se rozhodně těšíme na ten další: MarketingON #7, který proběhne 28. května 2020. Jaká témata otevře tentokrát? ????
Štítky: HR jak na sítě konference marketing marketingon mkton Ostrava recruitment socilani sítě