U spousty našich klientů využíváme pro optimalizaci produktových zdrojů nástroj Mergado. Výrazně totiž zjednodušuje a zefektivňuje práci se zbožovými srovnávači, marketplaces a PPC systémy.

Současná struktura tohoto nástroje ale už nevyhovovala, a tak vznikla nová verze: Mergado 2. My už v ní delší dobu pracujeme a protože během letošního léta dojde k úplnému překlopení všech projektů, chtěli jsme s řízeným [a nutným] přechodem začít s předstihem.

Jaký je hlavní rozdíl oproti předchozí verzi

Mergado bylo založeno na tabulkové struktuře, nová verze pracuje na stromové. Znamená to, že každý element může mít další vnořené elementy.

Pokud s takovými elementy potřebujete pracovat, musíte začít používat nově vyvinutý jazyk Element-Path. Je určen pro specifikaci hodnot produktových elementů a využívá se v pravidlech a výběrech produktů.

Srovnání:

Ukázka dopravy v původním Mergado

Ukázka dopravy v Mergado 2

Co je třeba při překlopení na Mergado 2 sledovat

Velikost písmen

Nová verze Mergada rozlišuje velikost písmen. Pozor si tedy dejte zejména při překlápění projektů, kde využíváte Makra s importem souboru. Zkontrolujte si, že elementy v Mergadu a sloupce v doplňkovém souboru   pojmenovány na obou místech stejnou velikostí písmen.

Struktura elementů

Úplně se změnila struktura elementů u doprav, ověřte si proto, jestli máte dopravy na výstupu správně. V původní verzi Mergada bylo možné jednoduše pozastavit jakýkoliv element, například dopravu Zásilkovnou pro feed Google Merchant Center [pravidlo Google, kdy doprava musí být přímo k zákazníkovi domů]. V Mergado 2 je potřeba nejprve zjistit pozici, na které se Zásilkovna nachází, a pak element vymazat pravidlem.

Příklad přepsání elementu g:country z CZ na SK na pozici 1:

Parametry

Zkontrolujte také nastavení parametrů. U původní verze jste si daný parametr zvolili například PARAM|Velikost, nyní cesta k elementu vypadá takto: [PARAM] { [PARAM_NAME] = „Velikost“ } | [VAL]

Potřebujete poradit?

Pokud byste potřebovali s nastavením Mergada pomoct, obraťte se na naše specialistyobraťte se na naše specialisty, kteří vám nejen s přechodem na Mergado 2 rádi pomohou.

Štítky: mergado Mergado 2 PPC kampaně

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová [1]
[1] PPC Team Leader

Vedoucí PPC oddělení se zálibou v moderních technologiích a cestování.