Náš Performance & Branding tým na této každoroční brněnské konferenci, která se [jak jinak] zaměřuje na MERGADO, posbíral hromadu zajímavých informací — od updatu na Mergado 2 až po novinky v aplikacích, které usnadňují práci. Terka, Market, David a Maroš pro vás ty informace společně sepsali do článku, určitě se vám totiž budou hodit.

[David Janek] Přecházíme na MERGADO 2!

Úvodní přednáška představila ty nejzásadnější změny v nové verzi Mergada. Konkrétně bude struktura stromová [oproti původní tabulkové verzi], bude tak snadnější upravovat vlastní formáty feedu a také bude jednodušší nasazovat nové integrace a marketplaces.

Kdy bude tedy upgradovaná verze k dispozici? 2. června začala testovací fáze, během které se postupně všechny exporty překlápějí na Mergado 2. Vše by mělo být hotovo do konce léta 2023.

[Vladimír Trevisan] Jak si připravit feed pro zahraniční expanzi pomocí MERGADO Systému

Dalším probíraným tématem byla tvorba feedu pro expanzi e-shopu do zahraničí prostřednictvím Mergada. Základem je důkladná příprava vstupních dat.

Pokud máte český e-shop s českým feedem a chcete ho použít pro zahraniční trh, musíte všechny elementy upravit. Mezi hlavní elementy, na které se při přípravě dat nesmí zapomenout [měna, cena, daň, popisky, url adresa]. Důležité je také odstranit z feedu vše, co je určeno výhradně pro český trh, například dopravu.

[Alex Prochyra & Adam Kacvinský] Produktový feed jako základ dynamického retargetingu

Alex a Adam si připravili přednášku, ve které přiblížili základní rozdíly mezi nákupními modely CPC a CPM. Zároveň představili, jaké benefity můžou inzerenti čerpat prostřednictvím RTB kampaní. Spojením RTB a dynamického retargetingu kampaně dokážou e-shopům zvýšit míru konverzí a také oslovit relevantní publikum konkrétními produkty, které je zaujaly. Základem je mít dobře připravený produktový feed. Úpravu klíčových elementů pak ukázali v prakticky v závěru přednášky.

[Michal Janík] Novinky v aplikacích Blending Bull, Clicking Goat, PPC Wolf, Scraping Camel

Michal představil důležité aplikace, které usnadňují PPC specialistům práci.

PPC Wolf šetří čas při tvorbě produktových a kategorických kampaní, také propojuje data z Mergado API s Google Ads a Sklik.

Scraping Camel pomůže stáhnout celý web do jednoho CSV souboru a bude data průběžně aktualizovat.

MERGADO Translate umožňuje kvalitní překlady do 25 jazyků.

Bidding Fox Elements umožňuje propojit data [tržby, návštěvy nebo doba, po kterou je produkt ve feedu] s Google Analytics. Díky tomu pomáhá s lepším cílením inzerce, automatizací a doplněním nových dat do feedu.

[Roman Kyška] Seznam Marketplace

V Seznamu se chystá hned několik novinek. Uživatele adminu Zboží.cz jistě potěší nové rozhraní, které se plánuje testovat už v průběhu tohoto roku. Nové rozhraní by mělo nabídnout přehlednější diagnostiku, statistiky a správu.

Letos se v Česku spustily již dva velké marketplace a Seznam na to naváže vlastním online tržištěm, které by mělo být spuštěno v prvním kvartálu roku 2024. Nejdříve bude spuštěn nákup produktů přes Zboží.cz a poté se propojí s dalšími Seznam službami. Provize bude stanovena podle kategorie na 6-9 % a bude počítána bez dopravy a s DPH. I pro Seznam Marketplace bude nutné mít ve feedu EAN kódy u produktů.

[Libor Toporcer] Rok s Performance Max. Tipy, triky a odborné postřehy, jak na tento typ kampaň

Pro Performance Max kampaně je velmi důležité mít dostatečný rozpočet a počet konverzí. Ty můžete dočasně získat pomocí mikro konverzí, kterým ale musíte určit konkrétní hodnotu. Jakmile nasbíráte dostatek konverzí, je vhodné jako cíl kampaně využívat pouze hard konverze.

Podstatné je také správně pracovat se strukturou, která by neměla být příliš jednoduchá ani příliš složitá. Pro každou segmentaci bychom měli mít především dobrý důvodkampaně dělit podle důležitosti.

A v závislosti na síle brandu je potřeba zvážit vyloučení brandových výrazů z kampaně. V případě, že brandové výrazy vyloučíte, měli byste mít současně spuštěnou vyhledávací a produktovou kampaň zaměřenou na brand.

Závěr

Z MERGADO festu si odnášíme maximum užitečných informací a už se těšíme na příští ročník, co dalšího přinese.

Štítky: konference mergado PPC

Tereza Karhanová

Tereza Karhanová [1]
[1] PPC Specialist

PPC specialistka s vášní pro digitální marketing, kterou potěší každý pejsek, dobrá kniha a výborné jídlo.

Související články

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

2. 3. 2023 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [E-commerce]

Do Česka míří marketplace Kauflandu. Co přinese e-shopům?

Nejprve na Slovensku a poté i v Česku otevírá svou platformu menším prodejcům Kaufland Global Marketplace. Může být pro e-shopy nástrojem, jak růst v době současné ekonomické stagnace a šetření.…

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

11. 1. 2023 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [E-commerce]

Staňte se součástí Kaufland marketplace

Kaufland marketplace představuje online tržiště, které v Německu patří mezi nejrychleji rostoucí. U nás se této platformy dočkáme na jaře roku 2023. …