Na 6. ročníku konference, která propojuje e-commerce odborníky, jsme nemohli chybět. Vydali se tam členové týmu Performance & Branding Tereza, Markéta, David a Maroš a sepsali pár novinek zásadních i pro váš byznys. Třeba jak nepropálit peníze na biddingu nebo jak pochopit chování uživatele na webu. 

Co přednáška, to praktické tipy pro téměř každý e-shop. Co řečník, to unikátní know-how. Podívejte se na shrnutí toho nejdůležitějšího.

[Jiří Guňka] Jak nepropálit peníze na biddingu a ještě na tom vydělat

​​Začít s biddingem na Heurece a Zboží.cz je jednoduché, ale stejně tak je jednoduché nechat vyletět peníze komínem. Jiří Guňka odpověděl na otázku Co můžu udělat pro snížení podílu nákladů na obratu?

  • Optimalizovat Zboží inzeráty [ZI]: Analyzovat výsledky vyhledávání Seznamu a upravovat modifikátor. Často ZI utratí většinu kreditu bez větších výsledků, takže je potřeba snižovat nabídky a naopak více tlačit na bidding produktových nabídek v produktových kartách.
  • Zbytečně nebbidovat:
    a) Nebiddovat produkty na „slabých” produktových kartách. Musíte si uvědomit, že na Heurece se bidding spouští už od 2 e-shopů a na Zboží už od 3 e-shopů.
    b) Nebiddovat produkty zakomponované na různých marketplaces, které jsou zároveň na stejných produktových kartách. Zbytečně pak sám se sebou soupeříte.
    c) Nebbidovat pomocí administrací. Často se na úpravy zapomíná, potom se produkty nesmyslně biddují. Raději biddujte skrze nástroj Mergado.
  • Optimalizovat feed: Odrazovým můstkem jsou audity. V aplikaci Mergado se dá spouštět audit feedu, který dokáže odhalit spoustu chyb. A díky odhaleným chybám si můžete zvýšit i spárovanost.

[Libor Toporcer] Jak optimalizovat Performance Max kampaně

Feed only is the key. Ačkoliv Google tlačí na maximální využití PMax kampaní, výkonu to může u některých klientů spíše uškodit. Pokud chcete využít PMax pro Google Nákupy, nevyplňujte podklady a nechte v účtu pouze feed. Toto může ještě lépe fungovat, když vyloučíte brand, jelikož se nebude PMax kampaň přiživovat na dynamických reklamách ve vyhledávání [DSA] pro brandové výrazy. Na druhou stranu po tomto kroku musíte mít search a produktové inzeráty na Google [PLA] zaměřené na brand.

Zaměřte se na optimalizaci feedu:

  • Využívejte doplňkové atributy, jako je barva nebo velikost, na maximum. Bez nich se produkt nebude správně zobrazovat. Díky atributům už tyto parametry nemusíte dávat do názvů a můžete je optimalizovat podle klíčových slov. Vytvořte si pravidlo v aplikaci Mergado, které jednotlivé produkty například na základě kategorie upravuje. Zvýší se tak objem vyhledávání.
  • Využívejte konverzních akcí na maximum. U PMax kampaně, kde je primárním cílem sběr konverzí a o počet nákupů není nouze, je situace jasná – v nastavení mít pouze konverzní akci purchase. Pokud však konverzí není moc, je dobré dát místo purchase add to cart s nastavenou hodnotou konverze. Nezapomeňte přidat vlastní sloupec na návratnost prostředků vložených do reklamy [ROAS] bez add to cart pro filtraci správných dat.

Rychlý checklist pro lepší PMax kampaně:

  • V signálech publik použijte pouze first-party data.
  • Vylučte brand a zacilte ho skrze PLA standard.
  • Otestujte feed-only versus all assets strukturu.
  • Před drahou videoprodukcí A/B testujte podklady.
  • Měřte konverze skrze rozšířená data.
  • Nedělejte velké změny příliš často.
  • Dejte si záležet na správné struktuře kampaní.
  • Optimalizujte produktový feed.
  • Kontrolujte v GA4, na jaké stránky přichází nejvíce návštěvníků.
  • Připravte textové podklady do puntíku.
  • Kontrolujte si výkonnost jednotlivých skupin.
  • Postupně přidávejte specifické signály publika.

[Kamil Pavlíček] Web/e-shop vs. psychologie

Věděli jste, že několika šikovnými kroky můžete uživatele provést webem tak, aby nakoupil, přečetl nebo zaklikl? Nejdřív je ale potřeba jeho chování na webu pochopit.

Pomocí modelu pravděpodobnosti zpracování informací se nákupní cesta uživatele dělí do dvou kategorií, na centrální [uživatelé s vysokým zájmem o informace] a preferenční [uživatelé, kteří se rozhodují rychleji a zvažují méně informací]. Tento model vysvětluje, jakých prvků si jednotlivé skupiny uživatelů všímají a jak se rozhodují na základě obsahu na webu.

Zákazníka nesmíte zahltit informacemi a možnostmi hned na úvodní stránce webu.

  • Využívejte při testování stránky pětivteřinové testy, při kterých se dá zjistit, jak na uživatele daná stránka působí a co si vše zapamatovali.
  • Analyzujte místa na webu, na které se uživatelé nejvíce zaměřují, pomocí heat map.

[Ondřej Vodehnal] Jak čelit e-commerce gigantům: Přehled a reakce na trh díky datům z Pricing Fox a Google Ads

Temu nebo Allegro – ovlivňují i českou e-commerce a jen tak nepřestanou. Máte možnost využít nové nástroje a díky pokročilým datovým analýzám nejen získat přehled o faktorech ovlivňujících segment e-shopů, ale dozvědět se, jak na tyto informace efektivně reagovat.

  • Analyzujte ceny produktů a porovnávejte je s konkurencí pomocí statistik v Google Merchant Center, Heurece a nástroji Pricing Fox.
  • Vyberte si pár top produktů, u kterých snížíte cenu na minimum. Tak porazíte giganty a získáte návštěvnost.

[Dominika Hrazdírová] Začněte prodávat na Allegru s aplikací Mergado Marketplaces

Rozhodli jste se využít prodejní potenciál Allegra, ale nevíte, jak začít? K nahrání produktové nabídky vám pomůže aplikace Mergado Marketplaces. A když dodržíte těchto pár tipů, práci si nejen usnadníte, ale i urychlíte.

  • Popis produktu musí být v HTML formátu, ale Allegro si přesně určuje, které značky lze používat. Zapomeňte třeba na <Strong>, pouze <B> je správně. Feed si tedy nejprve důkladně nachystejte v Mergadu.
  • Mergado Marketplace zatím nevidí, které produkty jsou ve feedu skryté. Musíte si tedy udělat výběr produktů, který pak pro inzerci zvolíte. Pokud vyberete všechny, nalijí se vám do Allegra i ty skryté.

[Tomáš Kępa] Zákaznické recenze jako prodejní nástroj – MUST HAVE pro Tvůj byznys

Že jsou zákaznické recenze pro váš byznys zásadní a že ovlivňují rozhodovací proces zákazníků už od nás víte. Nejenže pomohou budovat důvěryhodnost, ale zároveň v průměru sníží o 15 procent cenu za proklik a o 10 procent zvyšují míru prokliku. A zároveň podporují viditelnost produktů a inzerátů, zlepšují SEO stránek a celkovou kondici e-shopu. Přesto vám možná unikl některý z osvědčených tipů na jejich sbírání. Má je váš e-shop?

  • Importujte aktuální recenze (například z e-shopu).
  • Vytvořte pro web pop-up okno s žádostí o recenzi.
  • Požádejte o hodnocení skrze e-mail/SMS/audio bot.
  • Publikujte recenze na nejdůležitějších místech – hlavní stránka webu, karty kategorií, karty produktů, vizitka Google MB a podobně.

U recenzí ale zároveň myslete na Směrnici OMNIBUS ze spotřebitelné novely loňského roku:

  • Nesmíte tvrdit, že jsou recenze ověřené, pokud nejsou.
  • Nesmíte zveřejňovat falešné recenze a hodnocení.
  • Nesmíte po někom chtít, aby pro nás falešné recenze zajistil.
  • Nesmíte zkreslovat recenze ani na sociálních sítích.

E-commerce je náš denní chleba, přesto si z každé podobné konference odvezeme spoustu novinek a vychytávek, Mergado Fest je jich pravidelně plný, a pak je rádi předáváme našim klientům. Máte dotaz nebo chcete s některou novinkou pomoci? Ozvěte se nám!

 

Chci úspěšný byznys

David Lipka

David Lipka [1]
[1] PPC Supervisor

Zapálený PPC specialista, vášnivý fanoušek FC Barcelony a milovník sportu.