Sociální sítě se stávají neodmyslitelnou součástí našich životů a jejich vývoj je nezastavitelný. Nové formáty, funkce a vychytávky nabízejí vzrušující možnosti pro osobní, ale i firemní profily. Na jaké zásadní trendy na sociálních sítích se letos připravit? Jak moc promění budoucnost sociálních médií a online interakcí?

Umělá inteligence [AI]

AI nástroje nás budou pronásledovat na každém kroku a pokud se s nimi naučíte pracovat a zapojíte je do procesu, přinesou vám efektivnější a relevantnější obsah, lepší interakce s uživateli a mohou přispět k celkové uživatelské spokojenosti na všech platformách. A hlavně, social media manažeři je využijí hned na několik každodenních činností:

  • Generování obsahu: AI využijete k vytváření poutavých a relevantních textů, obrázků, a dokonce i videí. Automatické generování obsahu může pomoci uživatelům, kteří nemají grafické nebo textařské dovednosti, ale také usnadnit tvůrcům samotné vymýšlení obsahu – nabídnout témata pro sociální sítě.
  • Interakce s fanoušky: aktivnější a rychlejší interakce se stránkami a profily na sociálních sítích vám pomohou zajistit chatboti. Můžou za vás odpovídat na dotazy, poskytovat informace o produktech nebo službách, a dokonce i pomáhat s procesem nákupu.
  • Personalizace obsahu: analýza chování uživatelů se bude zdokonalovat a vytváření personalizovaného obsahu na základě jejich preferencí, historie prohlížení a interakcí bude jednodušší. To zahrnuje nejen algoritmy pro doporučování obsahu ve feedu a nabízená videa, ale také přizpůsobení reklamních kampaní prostřednictvím lepšího cílení a sledování výkonu.
  • Analýza nálad a sentimentu: analyzujte tón a sentiment příspěvků na sociálních sítích, lépe pak porozumíte názorům a potřebám uživatelů a můžete na ně pružněji reagovat. To může povědomí o značce a marketingovou strategii posunout na nový level.
  • Filtrace nežádoucího obsahu: pomoc v boji s hejty, spamy, scamy [a že se s nimi v minulém roce roztrhl pytel] nebo odhalení obsahu porušujícího pravidla komunity.

2. Metaverze a virtuální realita

Vývoj směřuje k propojení reálného a virtuálního světa. Společnosti se zaměřují na vytváření metaverzí, kde mohou uživatelé interagovat s virtuálním prostředím a dalšími lidmi pomocí rozšířené a virtuální reality. To by mohlo přinést nové možnosti online setkávání, práce, a dokonce i nákupů.

3. Personalizace obsahu

Algoritmy budou stále sofistikovanější při analýze chování uživatelů [jak jsme zmínili v části o umělé inteligenci] a přizpůsobování obsahu podle individuálních preferencí. Nehledě na umělou inteligenci, personalizovaný obsah bude podstatný pro udržení pozornosti uživatelů a posílení jejich zapojení v každém případě. Takže pokud chcete být vidět, uvažujte nad tím, co oproti konkurenci můžete dělat jinak a čím budete vynikat.

4. Nové sociální sítě

Sociální sítě se určitě neomezí jen na dosud známé formáty obsahu, pravděpodobný je nástup nových platforem, které se nebudou bát kombinovat různé prvky jako krátké videoformáty, podcasty nebo rozšířenou realitu. Sami jsme zvědaví, jaká nová síť se objeví a co nabídne. Ovšem zároveň se ptáme: získá na oblibě a obstojí mezi stávajícími social media stars?

5. Video stále na špici

Nemusíte si trhat vlasy, že když už jste se konečně pustili do Reels a TikToku, tak se všechno mění.  I nadále bude obsahu kralovat video. Krátké formáty s dynamickými střihy, live streaming a interaktivní videa vám pomůžou navazovat vztahy s publikem. Buďte kreativní, v prvních dvou až třech sekundách zaujměte diváka a nebojte se přihodit triky, kterými udržíte pozornost až do úplného konce. Dejte si záležet na vizuální i audio stránce, ale nezapomínejte, že úplně nejdůležitější je pořád obsah, který má pobavit, vzdělávat nebo inspirovat.

6. Generace Z a její potenciál

Mladá generace narozená mezi lety 1997 a 2012 je známá svým přístupem k technologiím, sociálním médiím a sdílení obsahu online. UGC [User-Generated Content], o kterém jsme psali nedávno, je pro ně v podstatě přirozená forma komunikace a vám může pomoci dostat se do širšího povědomí, nechat zákazníky mluvit o vašich produktech a budit důvěru díky dobrým zkušenostem běžného uživatele. Dostanete tak snadno a rychle dobře konzumovatelný obsah pro vaše sociální sítě, který bude servírován kreativně a osloví především mladší cílovou skupinu.

7. SEO ruku v ruce se sociálními sítěmi

SEO [Search Engine Optimization] a hashtagy. Jak spolu souvisí? Zatímco první termín se tradičně zaměřuje na optimalizaci obsahu pro vyhledávače, jako je Google, druhý je používán ve spojení se sociálními sítěmi a označuje kategorizaci obsahu a usnadnění vyhledávání uživateli. Nicméně letos se začnou některé synergie mezi SEO a sociálními sítěmi propojovat.

  • Zvýšená viditelnost kvalitního obsahu, který sledující sdílí a má určitou úspěšnost, může přinést návštěvnost na webovou stránku. A to znamená jediné – další potenciální zákazníci.
  • Sdílením obsahu na sociálních sítích můžete získat zpětné odkazy na svou webovou stránku, což přispívá ke zlepšení jejího postavení ve vyhledávání.
  • Zapojení aktivních uživatelů a komunity na sítích může vést k většímu množství  interakcí a sdílení obsahu, což ovlivní algoritmy vyhledávačů a přispěje k vyššímu hodnocení obsahu.

SEO za použití analytických nástrojů a poznatků z měření optimalizuje obsah pro vyhledávací funkce a algoritmy jednotlivých platforem a zlepšuje výkonnost. Proto doporučujeme provádět průzkum klíčových slov a používání těch relevantních i na sociálních sítích. Nezapomeňte také optimalizovat svůj profil, bio a odkazy na vašich účtech.

8. Exkluzivní obsah pro předplatitele

Předplatné se obvykle týká placeného členství nebo prémiových funkcí, které uživatelům poskytují další výhody nebo možnosti ve srovnání s bezplatným základním účtem. Může se jednat například o obsah bez reklam, pokročilé filtry, statistiky nebo rozšířené možnosti nastavení. 

Využijte toho a předplatné nabídněte. Za to uživatelům dopřejte přednostní podporu od zákaznického servisu nebo exkluzivní obsah, jako jsou speciální příspěvky, videa a živé přenosy, případně aktualizace nebo novinky rychleji, než je pošlete směrem k běžným uživatelům. Každá sociální síť může mít odlišné nabídky a výhody spojené s předplatným, proto je vhodné zkontrolovat konkrétní podmínky každé platformy.

(Speciální předplatné například nabízí Marek Dvořák na Instagramu. Část financí pak daruje na dobrou věc. A tak tomu dodává tu největší přidanou hodnotu.)

Nestůjte na místě a reagujte flexibilně na nové trendy a formáty, sledujte chování své cílové skupiny, analyzujte úspěšnost obsahu a buďte připraveni inovovat a přizpůsobovat strategii podle aktuálních potřeb a preferencí uživatelů. Mluvíme z vlastní zkušenosti, vyplatí se to!

A pokud potřebujete se správou vašich profilů pomoci nebo se v trendech na sociálních sítích ztrácíte, obraťte se na nás.

Štítky: sociální sítě trendy

Šárka Prášková

Šárka Prášková [1]
[1] Social Media Specialist

Má v Advisio na starosti především Instagram. Šárka točí, píše a tvoří obsah, který na sítích funguje.

Související články

Šárka Prášková

Šárka Prášková

22. 11. 2023 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [Influencer marketing]
  • [Sociální sítě]

Odzvonilo influencerům? Vystřídají je UGC tvůrci?

Influenceři si získali obrovskou popularitu sdílením svého životního stylu. Jak je ovlivní novinka User Generated Content? A proč ji zařadit do vlastní marketingové strategie?