Sepsali jsme pro vás nejčastější nedostatky, které nacházíme při auditech většiny účtů. O jaké chyby se jedná a jak je vyřešit?

Obsah

Zaměřte se na relevanci inzerce

U nás v agentuře si zakládáme na tom, aby vyhledávací kampaně byly co nejvíce relevantní. Klíčová slova proto rozdělujeme tak, aby vedla na adekvátní vstupní stránku.  Pokud tedy máme například kampaň na dětská kola, můžou sestavy vypadat takto:

  • Dětská kola
  • Dětská kola 12
  • Dětská kola 14
  • Dětská kola od dvou let
  • Dívčí kola
  • Chlapecká kola
  • Juniorská kola
  • Kola pro kluky

Pro správnost by sestav mělo být mnohem více, hlavně co se týče velikostí kol.

V každé sestavě používejte pouze relevantní klíčová slova a hlavně nezapomeňte, že jednotlivé sestavy mezi sebou musí být vyloučené. Pozor na to, že Sklik neumí pracovat s číslovkami, jako s vylučujícími klíčovými slovy. Proto je nutné vyloučit ze sestavy Dětská kola slova: kola 12, kola 14, od dvou let. Vstupní stránka pak musí vést přímo na danou velikost kol, kde je vysoká relevance, skóre kvality a inzerce levnější.

Nejčastější chybou je zadání slov “Dětská kola” do nástroje na návrh klíčových slov a přidání všech navrhovaných variant. Tuto chybu nacházíme při auditech velice často. Inzerce je pak nerelevantní a zákazníky nevedete na produkty, které hledají. A hlavně – zbytečně si tím navyšujete náklady.

Dětská kola

Hledanost dětských kol

Zároveň si při tvorbě sestav musíte uvědomit i další slova, která by spouštěla dané sestavy. Nerelevantní bude například košík na dětské kolo, držák na láhev na dětské kolo, blatníky na dětské kolo apod. Tato slova byste měli rovnou vyloučit. Zároveň se k sestavě pravidelně vracejte a procházejte vyhledávací dotazy, na které se reklama spustila, a nerelevantní opět vylučte.

Doplňte textové inzeráty o rozšíření

Doporučujeme vždy využívat všechna možná rozšíření reklam. Ta opticky rozšiřují inzerát, zvyšují míru prokliku a konkurenci posunou zase o kousek níže.

Příklad reklamy

Ukázková reklama

Důležité je rozšíření pravidelně kontrolovat a při jakékoliv změně udržovat aktuální. Často narážíme na to, že v rozšíření je informace o doručení zdarma, třeba od 2000 Kč, ale eshop má akci a dopravu zdarma nabízí už při nákupu nad 500 Kč. To by určitě zákazníky motivovalo více. Je tedy škoda, že dostávají chybné informace.

U rozšíření je zároveň vhodné neduplikovat informace. Pokud máte informaci o dopravě zdarma v textu reklamy, není žádoucí tuto informaci přidávat i rozšíření. Je tam pak 2x a nepůsobí to dobře a zbytečně zabírá místo další informaci, proč by měl zákazník nakoupit právě u vás.

Nezapomínejte u podstránek u rozšíření o odkazy vyplňovat i oba popisné řádky. Opět to inzerát opticky rozšíří a prostor můžete využít k doplnění informace, která zákazníky motivuje kliknout na váš inzerát.

Nezapomeňte na publika ve vyhledávací síti

Při auditu kampaní nacházíme publika jen velice zřídka. Je dobré je přidat jako “pozorování” a dále s nimi pracovat. Například publikum zákazníků, kteří u vás v předchozím období již nakoupili, je pro vás velice hodnotné a můžete pro něj přidat úpravu nabídky. To znamená, že pokud váš produkt bude vyhledávat člověk, který u vás již nakoupil, bude v aukci nabídnuta vyšší cena za proklik než u člověka, který u vás na webu ještě nikdy nebyl. Je totiž větší pravděpodobnost, že u vás nakoupí někdo, kdo už má pozitivní zkušenost a důvěru k vaší značce.

Příklad úpravy nabídky

Úprava nabídky

Pracujte s inzeráty efektivně

Podle Googlu je ideální mít v každé sestavě dva ETA inzeráty a jeden responzivní inzerát pro vyhledávací síť. Responzivní inzeráty umožní vyplnit až 15 nadpisů a 4 popisy. Ty pak Google testuje a později vydává jen ty nejvýkonnější. Sklik doporučuje 2-3 inzeráty na reklamní sestavu. Pokud používáte pouze jeden inzerát, těžko zjistíte co u daného produktu zákazníky nejvíce zajímá a co je motivuje kliknout zrovna na váš inzerát.

U textových inzerátů je potřeba dát si pozor na ceny. Pokud chcete uvádět konkrétní cenu, není dobré to dělat ručně, ale třeba pomocí personalizátorů. V [Advisio] jsme vyvinuli vlastní nástroj, který v případě zájmu klientům nabízíme a který udržuje inzerci aktuální jak v Google Ads, tak i v Skliku.

Je potřeba také hlídat URL adresy použité v inzerátech. Pokud povedete zákazníka na stránku se stavovým kódem 404, okamžitě váš web opustí a zaplatili jste za proklik zbytečně. Existují scripty, které to dělají za vás a nemusíte tak kontrolu dělat ručně. Pokud script narazí na chybovou stránku, pošle vám email s upozorněním. Vy tak víte, který inzerát je potřeba opravit.

Máte zájem o bezplatný audit vašich kampaní, abyste věděli, jak na tom jste? Neváhejte se na nás obrátit.

Jak inzerovat
v Google Nákupech
až o 20 % levněji? [1]

[1] Chci vědět více

Štítky: digital marketing digitální marketing Google kampaně PPC

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová [1]
[1] PPC Team Leader

Vedoucí PPC oddělení se zálibou v moderních technologiích a cestování.

Související články

Jak a kdy stanovit SEO strategii
Advisio

Advisio

13. 8. 2020 5 minut čtení

  • [SEO]

Jak a kdy stanovit SEO strategii

Optimalizace webu pro vyhledávače je důležitá ve všech fázích života webu od prvopočátečního návrhu přes běžné fungování až po přechod na nové řešení, ale nejdůležitější…

áčkový css program permoniQ
Jan Březovský

Jan Březovský

11. 6. 2020 3 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [PPC]

Áčkový CSS program PermoniQ

Vznik CSS programu je reakcí Google na rozhodnutí Evropské komise, která požaduje, aby Google ve výsledcích vyhledávání poskytoval ostatním srovnávačům zboží stejný prostor jako své…