Od roku 2012 prošla NEkonference největší změnou – přestěhovala se z klubu Leitnerka do Impact Hub Brno. Pořadatelství se po Michalu Janíkovi ujaly holky z Besteta, Alex a Nikola. Nekonference určitě neztratila nic na své kvalitě! Nové prostory pozvedly akci zase o něco výše, neformální pojetí zůstalo.

Zahájení NEkonference 2018

Po úvodním slovu náčelnic se své přednášky zhostil Vláďa Přichystal z Besteta. Ten shrnul roční vývoj na trhu se zbožovými srovnávači a sdělil nám, čemu má cenu věnovat pozornost u řešení inzerce. Ve zkratce, Heureka stále vítězí, opodál boduje Zbozi.cz. Zapomínat by se také nemělo na oborové srovnávače Biano, Favi a Glami. Zbylé srovnávače dělají pod 1 % tržeb.

Jako druhý se mikrofonu ujal Milan Šmíd, se kterým jsme lehce nakoukli do zákulisí Zbozi.cz. Seznam totiž vytvořil rozšíření certifikací pro agentury.

Trh nabízí bidovací nástroje třetích stran, které nám pomáhají s plněním cílů na srovnávačích. Zbozi.cz chce navázat exkluzivní spolupráci s jedním z nich.

Milan nám také ukázal vývoj frontendu, u kterého se testovali různé informace na produktovém detailu a úpravy zobrazování dopravy.

Velkým zpestřením Nekonference byl David Cikánek z Expando, který nás vzal do světa byznysu v Amazonu. Jak může eshop vydělávat na největším tržišti světa? Není to tak jednoduché! Jeden z 20 prodejců na Amazonu vydrží déle než 6 měsíců. Problém není jen vydržet přísně nastavené podmínky na komunikaci se zákazníkem, ale vůbec se na trh dostat. Kontroly, verifikace a prověřování jsou ze strany Amazonu na denním pořádku.

Po obědě přišla na řadu více technicky zaměřená přednáška, Pavel Rusinský z Mergada nás vzal do světa XML feedů. Ne jen tak obyčejných, ale přímo ukázkových divnofeedů! Pro uživatele Mergada svitla naděje, že i nepříliš ukázkové XML feedy dokážou být editovány tak, aby odpovídaly specifikaci zbožových srovnávačů.

Radek Hudák nám ukázal featury, které umí e-shopy postavené na Shoptet. Jak nezaspat v e-commerce byznyse a sledovat trendy? Shoptet v kombinaci s MonkeyData dokáže zobrazit aktuální trendy na internetu.

Marek Brumlich z Heureky

Ke konci se nám také představil Marek Brumlich z Heureky. A můžete očekávat její modernizaci! Heureka se má stát nejlepším místem pro nákup z mobilu. Už přizpůsobili zobrazení firemních i uživatelských profilů.

Jako poslední vystoupil Jiří Guňka z BiddingFox a ten nám představil novinky i stávající featury, které aplikace umí.

Jiří Guňka z BiddingFox

Na závěr se všichni vystupující setkali v panelové diskuzi a poté následovalo pivo na stojáka. 🙂

 

Štítky: besteto heuréka nekonference PPC zbozi.cz

Jiří Bunček

Jiří Bunček [1]
[1] PPC Specialist

Bývalý zaměstnanec Advisio.