Remarketing funguje, o tom není pochyb. Cílí totiž na ty, kteří váš web už navštívili [a s takovým publikem se lépe pracuje]. Pojďme si ukázat, které skupiny návštěvníků z remarketingu vyloučit, aby byly vaše kampaně ještě efektivnější.

Obsah

Objevte sílu remarketingu

Oslovené publikum vás už zná a pokud se mu ve správnou chvíli připomenete, získáte mnohem větší šanci na konverzi než od nových návštěvníků. V rámci remarketingu ale není vhodné cílit na všechny návštěvníky webu. Správným vyloučením publik:

  • snížíte celkové náklady na reklamu,
  • získáte nižší cenu za proklik,
  • oslovíte za váš rozpočet větší a více relevantní publikum.

Proč se nepřipomínat zákazníkům, kteří u vás zrovna nakoupili

Pokud u vás zákazník nakoupil, pravděpodobnost, že v horizontu pár dní nakoupí znovu, je malá. Proto [většinou] platí pravidlo – vyloučit nedávné zákazníky z remarketingu. Připomínat se těm, kteří čekají na svou zásilku, je neefektivní.

Jak to provést? Na základě podmínky zadejte URL adresu děkovné stránky po odeslání objednávky.

Názorný příklad vytvoření segmentace v Google Ads.

Situace raději posuzujte podle oboru a délky vyloučeného publika. Představte si, že prodáváte doplňky stravy a připravili jste na konkrétní produkt slevovou akci.

Svůj oblíbený doplněk stravy si může do zásoby koupit i ten, kdo vytvořil objednávku před pár dny. O potenciální zákazníky přece přijít nechcete, proto stojí za zkoušku cílit i na tuto skupinu.

Nekonkurujte sami sobě, zvyšujete si cenu za proklik

Může se stát, že chcete v rámci remarketingu zobrazovat jednomu publiku více druhů reklamy. Například návštěvníkům:

  • kteří opustili košík bez nákupu,
  • určité kategorie e-shopu,
  • ostatním.

Pokud jste spustili více remarketingových kampaní najednou, zkontrolujte si, zda se vámi zacílená publika v rámci jednotlivých kampaní nepřekrývají. Jak na to? V našem případě vylučte publikum na opuštěný košík z remarketingové kampaně cílené na návštěvníky určité kategorie a obě tato publika odstraňte z obecného remarketingu.

Tím zajistíte, že každého návštěvníka budete oslovovat pouze jednou reklamou – tou nejrelevantnější. Zároveň si v aukci nebudete napříč kampaněmi konkurovat vlastní reklamou a snížíte cenu za proklik.

Filtrujte návštěvníky vašeho webu

Každý návštěvník nepřijde na váš web s cílem nakoupit. Všechny,  kteří si vaši nabídku pouze prohlíží a v nejbližší době o nákupu nepřemýšlí, bohužel spolehlivě neidentifikujete. Určitou návštěvnost, která je pro potřeby remarketingu nekvalitní, ale vyfiltrovat dokážete.

[Áčkový tip] Vylučte návštěvníky, kteří po vstupu na váš web stránku ihned opustili. Možná se k vám dostali omylem a o váš produkt nemají zájem. Nemá proto smysl oslovit je remarketingem [toto doporučení se netýká jednostránkových webů].

Zvažte také vyloučení návštěvníků stránek, které s nákupem přímo nesouvisí, např. kariérní část webu s nabídkami práce. Zájemci o práci ve vaši firmě nemusí mít zájem o váš produkt nebo službu. Abyste se ale nepřipravili o potenciální zákazníky, je ideální taková publika před vyloučením otestovat. Tím jednoduše zjistíte, zda je vhodnější si je ponechat, nebo ne.

A co vy? Připomínáte se návštěvníkům vašich stránek správně? Nebo se vám nedaří vyloučit ta správná publika a cena za proklik se vám zdá vysoká? Dejte vědět, naši áčkoví konzultanti poradí a pomohou zdokonalit váš remarketing.

Štítky: cena za proklik PPC kampaně remarketing vyloučení publik

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová [1]
[1] PPC Team Leader

Vedoucí PPC oddělení se zálibou v moderních technologiích a cestování.