Všichni markeťáci, kteří se byť jen vzdáleně zajímají o reklamu na sociálních sítích si jistě červeně zapsali do diáře datum 17.4.2019. Ani my Facebookaři z AdVisia jsme nebyli výjimkou a těšili jsme se na #newsfeedDAY nabitý vědomostmi.
Po osmé hodině nás přivítali v kině Lucerna, v krásném prostoru s jedinečnou atmosférou, který celé akci dodával šmrnc. Jak je na takových akcích již tradicí, jídlem se nešetřilo a tak jsme se posilnili před první náloží prezentací.
Celý den moderovala Pavlína Louženská a jako prvního na pódiu uvítala Karla Tlusťáka, CEO Business factory a ROI Hunter, který nás provedl trendy a novinkami které budou hýbat Facebookem v roce 2019. Není překvapením, že se hodně tipů týkalo storíček, videí a jejich ideální kombinace, abychom mohli využít reklamy opravdu na maximum. Druhý v pořadí vystoupil Radek Hudák ze Shoptetu, se kterým jsme se podívali na to, jaké rozdíly jsou mezi rostoucím a stagnujícím eshopem. Na datech klientů rozebral, jak velký význam mohou “socky” mít pro stabilní růst společnosti, i to jak všechny aktivity správně vyreportovat a zkoumat, zda kampaně fungují.
Třetí v pořadí po krátkém coffee breaku vystoupil Anton Gusev ze společnosti Joom. Joom je nákupní aplikace, která je využívána hlavně v Evropě a Asii a konkuruje gigantům jako je Aliexpres anebo Wish. Vysvětlil nám jak s pomocí Data-Drive přístupu řeší reklamy na Facebooku, jaká data zkoumají, jak přistupují k samotným reklamám a jak se jim neustále daří růst.
V další prezentaci nám Social Media Leader Martin Paukrt nastínil, jak Footshop přistupuje k práci s influencery, a jak mohou takoví influenceři pomoci vysokoškolskému projektu vyrůst v top fashion & sneakers store se 14 jazykovými mutacemi.
Podívali jsme se na to, jak influencery vybírají, jak hodnotí, jestli se k jejich značce a hodnotám hodí a také jaký přínos pro ně můžou mít v rámci propagace produktů nebo brandu. Ukázal nám také, jak s influencery vstupují na nové trhy, například do velmi oblíbeného Rumunska.
Po Martinově prezentaci přišla na řadu obědová pauza, kdy jsme si odpočinuli a nabrali síly před odpoledním blokem. Ten odstartovaly agenturní prezentace, jako první mluvil Jan Pátek z Business Factory o tom, jak můžeme ovlivnit tržby na kamenných prodejnách pomocí reklam na Facebooku, a nebo jak můžeme výkon poboček doměřit a správně spuštěné kampaně vyhodnotit.
V druhé prezentaci agenturního bloku nám Daniel Dedek z Peppermint digital ukázal, jak postupovat, když vytváříte výkonnostní reklamy pro služby a jak přistoupit k situaci, kdy nemáme žádná historická data o předchozích propagacích.
V další prezentaci vystoupil Jaroslav Slavičinský, se kterým jsme zamířili kromě reklam i do problematiky, která pálí nejednu společnost, a to je nábor nových zaměstnanců. Ukázal nám, jak vyšperkovali kampaně na nábor v oblasti pojišťovnictví, jak postupovali při optimalizaci reklam a na závěr shrnul tipy, kterými by se měli všichni marketéři řídit nejen u HR kampaní.
Jako poslední v tomto bloku vystoupila Katarina Snopčoková ze Sygicu, která prezentovala výsledky jejich kampaní v nelehkém segmentu prodeje aplikací, kde soupeří s vývojáři bezplatných navigací. Znova byla vyzdvihnuta hlavně nutnost správně segmentovat cílová publika a vybírat ta, která nám mohou přinést největší užitek.
Po odpolední pauze na kávu přišla řada na horké tipy pro všechny eshopy, které chtějí expandovat do zahraničí. A jak se při expanzi do Maďarska dařilo Bonami nám odprezentovala okouzlující Blanka Kudrnová. Její prezentace byla plná nejen grafů, které nám mohou pomoci napovědět, jakým způsobem plánovat vstup a co od něj očekávat, ale také třeba osobních tipů na to, jak vyhodnocovat kreativy. Netajila se ani tím, co se při vstupu na trh může pokazit a ukázala jak z toho Bonami vybruslilo.
Celý #newsfeedDAY ukončil Josef Hlaváček přímo z Facebooku, který navázal na Blančinu přednášku tématem Jak s Facebookem do světa. Jako zástupce Facebooku pro střední a východní Evropu nás nejdříve provedl malým výzkumem chování uživatelů FB, jejich interakcemi s mezinárodními nebo globálními společnostmi. Doporučil nám sérii úkonů, které by měl každý, kdo vstupuje na cizí trh podniknout, jaké jsou nezbytnosti pro správné technické fungování všeho měření. Nakonec jsme detailně prošli i nejnovější možnosti a nástroje, které nám Facebook nabízí.
Jak sami vidíte, pokud jste dočetli až sem, brzké vstávání se vyplatilo a my jsme se domů vrátili nejen s tím, že jsme si potvrdili náš správný směr, ale získali jsme i nové tipy. Jedno je jisté, organizátoři #newsfeedDay udrželi vysoko nastavenou laťku z minulého ročníku a my se už teď těšíme na další ročník! 🙂
Štítky: facebook Newsfeed Day Newsfeed Day 2019 sociální sítě výkonnostní marketing