Od nastavování online reklam k péči o klienty, od manažerky týmu na pozici úplně nejvyšší. Lada Pěgřimková stojí od ledna v našem čele coby výkonná ředitelka. „Teď je správný čas na revizi, nesmíme usnout na vavřínech, ale využít potenciál každého z nás a posunout se kupředu.” Proč se zakladatelé Radim Vašíček a Jiří Komár rozhodli předat exekutivní žezlo? Kdo je Lada a jaké jsou její plány? 

Spousta našich klientů Ladu jistě zná, několik let totiž v Advisio zastávala post Key Account Manažerky. Na vedoucí pozici ale vedla delší cesta. „Vždycky mi byly hodně blízké jazyky, chtěla jsem se jim věnovat, a to jsem využila při studiu mezinárodních vztahů a při práci na mezinárodní škole. Ta mě dovedla i k marketingu, začala jsem se vzdělávat, zašla na MarketingOn a tam mě marketing chytl. A za dva roky jsem se hlásila do Advisio,” říká s nadšením Lada.

Začínala jako specialistka na PPC, sociální sítě a reklamy na sociálních sítích, odkud se posunula mezi account manažery a po nějaké době stála v jejich čele. „Role manažerky mi dala spoustu znalostí a schopnost najít kompromis. Tým accountů je plný silných osobností s jasnými vizemi, kteří potřebují volnost a důvěru.” Dodává, že ji nejvíce naplňovalo vidět, že se klientovi daří. „Dalo mi to rozhled mezi klienty a segmenty, naučilo mě to pracovat v rámci týmu.” 

„Když tě poctivá práce posune na vrchol sama”

V době, kdy Lada nastupovala do Advisio, měla firma 10 zaměstnanců. „Teď je nás 70 a raketově rosteme. I to je důvod pro přesuny ve vedení. Já jsem nikdy neměla ideu Tuhle firmu jednou povedu. Jen se snažím dělat práci jak nejlépe umím a postup přišel sám. S Radimem a Jirkou jsme se už dlouho bavili o tom, že role CEO je potřeba.” Ale kdo by ji měl zastávat?

„Nějakou dobu jsem cítil, že mi chybí zápal pro věc a vzdaluji se od zaměstnanců i klientů. Ve většině případů jsem některé věci ve firmě brzdil, což není dobře. Pořád máme představu o tom, kam firmu směřovat, ale je potřeba, aby exekutivu měl na starost někdo se 100% focusem a s dennodenním kontaktem s odděleními i klienty,” popsal motivaci pro změnu Radim Vašíček. A protože Lada již měla za sebou několik let práce v Advisio a věnovala se efektivitě celofiremních procesů, stala se pro zakladatele jasnou volbou.

„Pro tento rok je zásadní efektivita toho, jak pracujeme”

Pozice CEO je nově vznikající, přesné kompetence se stále ladí. „Jsem součástí rozhodování. Myslím si, že to ještě bude hodně živý proces. V praxi se lidé budou obracet na mě a já už za Radimem a Jiřím přijdu s řešením, které si společně jen doklepneme. Máme ale jasně dané, co se musí změnit. Letos se zaměřím na efektivitu lidskou i finanční. Měli jsme se dobře, ale teď je turbulentní doba a my musíme minimalizovat její případné dopady.” 

Plánů je hodně, kontrolní ruku nad nimi stále drží zakladatelé. „Z firmy neodcházíme, já osobně budu k ruce z pohledu financí, společně s Jirkou budeme určovat strategii firmy. Na Ladě bude, aby ji dále rozvíjela směrem do firmy,” vysvětluje Radim Vašíček a dodává, že si od změn slibují rychlejší komunikaci, lepší „dozor” nad fungováním jednotlivých oddělení a pružnější odbavování úkolů i problémů.

Obor marketingu se mění z měsíce na měsíc, kromě revize efektivity je proto dalším velkým cílem rozvoj Advisio. „Nemůžeme usnout na vavřínech. Bude to téma umělé inteligence, které nám dokáže pomoct a ušetřit čas. Bude to rozvoj týmů, jejich kompetencí a růst jednotlivců. Také máme v plánu expanzi do dalších zemí,” říká Lada Pěgřimková.

S novou rolí přichází i nové výzvy a spousta zodpovědnosti. Položili jsme Ladě pár jednoduchých otázek, jak se na novou zátěž připravuje.

Jak se ti daří hledat work-life balance?

Občas jsem workoholik a občas ne. Když je toho hodně, zůstanu u počítače dýl, ale umím ho i zavřít a vypnout hlavu.

V tom ti pomůžou jaké aktivity?

Mám ráda práci na autech, uklidňuje mě cvakání nářadí.

Tvůj recept na úspěch?

Pracovat. Prostě na to nekašlat.

Co bys poradila začínajícím marketérům?

Když jsem začínala v PPC, bylo to jiné, měli jsme v rukou co se kde zobrazí, v jakém pořadí, bylo to jednodušší. Dnes je impulzů hodně, vše se rychle mění. Přeju jim nervy ze železa.

Co je klíčové pro dobrého lídra?

Poslouchat. Nenechat si to proletět jedním uchem tam a druhým ven, ale zamyslet se. A dávat zpětnou vazbu, a zároveň ji umět přijímat. Pravidelně si odpovídat na otázku Jaké chyby dělám já, jaké ostatní a jak to můžeme změnit?

Za to, že má Advisio takovou možnost růst, vděčíme především vám, našim klientům, a vaší důvěře, se kterou se na nás obracíte. Děkujeme, jsme tu pro vás. 

 

Pavlína Cuberková

Pavlína Cuberková [1]
[1] Marketing Manager

Stará se o celý interní marketing. Miluje hory, ticho a nesnese špatné kafe.