Seznam.cz nějakou chvíli testoval pomocí A/B testování nový vzhled vyhledávání. Do nedávna jej mohli vidět jen vyvolení. To se ale s nástupem jara změnilo a nový vzhled si už můžeme užívat všichni. To ale nejsou jediné novinky, co si pro nás Seznam přichystal.

Kam zmizely obrázky ve fulltextovém vyhledávání?

Tradiční náhledové obrázky byly u reklam i ve výsledcích vyhledávání nahrazeny Faviconou (malá ikona o rozměrech 16×16 px v adresním řádku). Pokud tedy ještě nemáte svou faviconu, je nejvyšší čas si ji opatřit. Tato ikonka vás nyní bude odlišovat od konkurence. Tomu, kdo ji nastavenou nemá, se zobrazí šedý puntík, a to určitě nechcete, že?

Faviconu si nastavíte snadno v administraci e-shopového řešení.

Nové vyhledávání Seznam.cz

Nové vyhledávání Seznam.cz

Změňte si i úvodní fotografii na Firmy.cz

Kromě výsledků fulltextového vyhledávání a reklam se změnily také náhledy obrázků ve vyhledávání u služby Firmy.cz pro internetové obchody a služby. Dříve se zobrazovaly náhledy hlavních stránek webu, to už ale neplatí. Obrázek je nahrazen šedým polem, nebo vlastní úvodní fotografií. Doporučujeme proto všem „e-shopařům“, aby si fotografii co nejdříve nastavili.

Jak by měla úvodní fotografie vypadat?

  • Minimální rozměr 1200×800 px
  • Orientace na šířku
  • Žádné grafické úpravy

Fotografie může zobrazovat:

  • konkrétní firmu,
  • obor podnikání,
  • produkty v kontextu činnosti nebo v prostředí, ve kterém se běžně používají,
  • pohled na budovu,
  • interiér provozovny,
  • firemní vůz s polepem nebo
  • místo výkonu podnikání.

Vybrané internetové obchody si mohou zvolit náhled své webové stránky. Koho se tato výjimka týká, zjistíte v následující tabulce.

Nezapomeňte na Zbozi.cz

Když změny, tak pořádně a všude. Na Zbozi.cz se nezahálelo a i zde se můžeme kochat několika změnami. Ta největší spočívá v počtu zobrazených produktů. „Namísto dosavadních sedmi pozic budou první tři k dispozici pro aukci, dalších pět se bude řadit podle ceny od nejlevnější“ komentoval změnu manažer Zbozi.cz Milan Šmíd.

První tři příčky nabídek na Zbozi.cz

První tři příčky nabídek na Zbozi.cz

Na prvních příčkách ovlivňuje pořadí nejen CPC, ale i doprava zdarma, skladovost, cena a hodnocení e-shopu. Nové zobrazení nabídek má za cíl zjednodušit orientaci zákazníkům a pomoci menším a středním e-shopům.

Abyste byli krásně vidět a odlišili se od ostatních, doporučujeme zkontrolovat logo (v administraci Zbozi.cz, záložka Editace informací). Pokud chybí, zobrazí se místo něj šedé pole (viz obrázek nahoře). Logo musí mít minimálně 140×140 px a být ve formátu JPG. Vložit jej můžete po přihlášení do služby Firmy.cz v nabídce Upravit profil.

Sjednocení přihlašování napříč všemi službami

Nejžhavější novinka ze Seznamu je nové přihlašování. Pod jedním přihlášením se tak dostanete na Zbozi.cz, Firmy.cz i Sklik.cz. Nemusíte se pokaždé přihlašovat pod jinými údaji, vše je nyní sjednocené.

Jedinou podmínkou je vlastnictví e-mailového účtu u Seznamu. Ale i zde existuje výjimka. Pokud máte vytvořenou registraci u Sklik.cz pod e-mailem jiné domény (například @advisio.cz nebo @gmail.com), automaticky máte tento e-mail zaregistrován u Seznamu a nemusíte mít klasicky @seznam.cz. Pokud se vás výjimka netýká, musíte si bohužel založit nový účet.

Kromě sjednocení přihlašovacích údajů můžete nově také rozdělovat přístupové role na Zbozi.cz:

  • Vlastník účtu – Má přístup k celému účtu a jeho nastavení a může rovněž předat vlastnictví na jinou osobu.
  • Správce – Disponuje stejnými právy jako vlastník, až na převod vlastnictví účtu. To může pouze vlastník.
  • Optimalizátor – Má přístup do statistik, nastavuje ceny za proklik, může vyhodnocovat a kontrolovat inzerci. Doporučujeme tuto roli přidělit externistům a agenturám. Pro vás i pro agenturu tak bude vše jednodušší.
  • Asistent – Pod práva asistenta spadá pouze párování nenaparovaných nabídek na produkty Zbozi.cz

Pokud si nejste jisti, jak se obrázky nastavují, kontaktujte jednoho z našich konzultantů, rádi vám poradíme.

Štítky: firmy.cz fulltextové vyhledávání seznam vyhledávání zbozi.cz

Eliška Reznerová

Eliška Reznerová [1]
[1] Copywriter

Copywriterka, která s klávesnicí randí už přes 4 roky a objevuje krásy lesů. V Advisio už bohužel nepracuje, ale v oboru dál úspěšně pokračuje.