Každý e-shop chce mít velké tržby, ale samo se to nezařídí. Tady přichází v rámci prodejní strategie téměř vždy řada na PPC reklamu [hlavně tu výkonnostní]. PPC specialisté ale nejsou roboti, kteří si všímají jen čísel. Jsou to kolegové, které je radost mít v týmu.
Co ale práce PPCčkaře obnáší? To vám tentokrát prozradí náš David Lipka, který má pod sebou jako PPC Supervisor i vlastní tým.
Ahoj Davide, jaké byly začátky v Advisio? Zúčastnil ses tzv. testovacích dní? Co si o těchto speciálních dnech pro potenciální nové kolegy myslíš?
Mile mě překvapil nastavený onboarding, který mi nástup zjednodušil. Osobně jsem se testovacích dní nezúčastnil, protože jsem nastupoval s pokročilejšími zkušenostmi. Testovací dny však beru pozitivně, jedná se o zpětnou vazbu pro uchazeče i případné kolegy.
Co tě na práci PPC specialisty baví? Není to práce zaměřená příliš na čísla a samotný výkon?
Samozřejmě je práce s čísly nutností, ale práce je to různorodá. Tento obor nabízí široké spektrum klientů, takže každý specialista pracuje na typově odlišných projektech. Můžeme se zabývat prodejem šroubků, potravin, automobilů, bytů, vstupenek do divadla nebo „jen“ dobrého pocitu [například u neziskových organizací].
V PPC oddělení už jsi nějaký pátek, začínal jsi jako PPC specialista a díky svým zkušenostem ses vypracoval na supervisora. Byla to náročná cesta?
Vždy jsem se snažil [a stále snažím] být maximální oporou nejen PPC týmu, takže tato pracovní pozice přišla velmi přirozeně. Aktuálně se snažím pomáhat převážně mému týmu, z jehož výsledků mám velkou radost.
Jaký je tvůj den v roli PPC supervisora?
Kromě práce na svých projektech dohlížím na ty od členů mého týmu. Občas společně řešíme nějaké „pikantnosti”, ať už na pravidelných follow-upech, nebo one-to-one schůzkách. Spolupráce v týmu je pro nás velmi důležitá.
Jaké skills by podle tebe PPC specialistovi neměly chybět? Je něco speciálního, co ses musel doučit?
Každý, kdo se v tomto oboru orientuje, musí umět správně vyhodnocovat data. Dokonce celkem nedávno u nás vzniklo analytické oddělení, díky kterému si jednoduše tento skill každý ve firmě vypiluje. Kromě analytiky musí být člověk také kreativní a dokázat dát dohromady reklamní texty nebo návrhy na různé formáty reklamního inzerátu. Určitě je důležité umět komunikovat, pracovat s lidmi a jednoznačně být nápomocný ostatním. Je fajn, když se člověk tomuto oboru věnuje i ve volném čase [poslechem podcastů, absolvováním kurzů nebo čtením článků na internetu atd.], aby byl pořád v obraze.
Co bys vzkázal těm, kteří by chtěli taky zkusit PPC zaměření?
Ideálně ať se k nám přihlásí. Po pár dnech [nebo jednom testovacím] uvidí, zda by je práce bavila, nebo ne. PPC se musí zkusit rovnou v praxi. Hlavně ať se nebojí si to vyzkoušet, vedoucí a supervizoři tady jsou pro všechny, takže na práci nikdy nikdo nebude sám.
Volná židle pro tebe
Máš v sobě duši analytika, kreativce a reklamního nadšence? Podívej se na volná místa v PPC a přidej se třeba do týmu Davida.