Sociální média se stala neoddělitelnou součástí našich životů. Trávíme hodiny týdně procházením svých oblíbených platforem a sledováním obsahu – vytvořeného influencery. Právě oni si získali obrovskou popularitu sdílením svého životního stylu, zájmů a produktů, které zbožňují. Jak je ovlivní novinka User Generated Content? A proč ji zařadit do vlastní marketingové strategie?

Sociální sítě se vyvíjí rychlostí blesku, sledující jsou přesyceni produktovými příspěvky influencerů a jejich obsah v nich přestává vzbuzovat důvěru. Aby taky ne, když v mnoha případech jeden týden propagují jednu značku a o týden později její konkurenci. Proto přichází nový trend: UGC [User Generated Content].

UGC [obsah vytvořený uživateli] představuje klíčový prvek dnešní digitální éry. Obsah vytvářejí samotní uživatelé a může zahrnovat různé formy: textové příspěvky, fotografie, videa nebo recenze. Tento fenomén ovlivňuje mnoho oblastí online prostředí a má značný dopad na podnikání, marketing a sociální interakce.

Jak se od sebe liší influencer a UGC?

Influencer se obvykle zaměřuje na budování své osobní značky na sociálních sítích nebo jiných online platformách. Mívá velký dosah, spoustu sledujících a často spolupracuje s firmami na propagaci produktů a služeb v rámci sponzorství nebo affiliate marketingu. Má potenciál ovlivnit nákupní chování svých sledujících.

UGC tvůrce je běžný uživatel sociální sítě, který vytváří neformální a autentický obsah pro zábavu v rámci svých vlastních zájmů nebo sdílení s komunitou. Nemusí mít profesionální zájem o budování své značky nebo spolupracovat s firmami. Má menší, ale mnohdy zapálenější komunitu, protože reprezentuje obyčejné lidi, jako jsou oni.

Tyto role však nejsou striktně oddělené a hranice mezi influencery a UGC tvůrci se v závislosti na jejich konkrétních aktivitách a přístupu k online obsahové tvorbě mohou překrývat.

UGC tvůrci jako nová vlna sociálních sítí

Každodenní uživatelé, žádné honoráře za reklamu, kvalitní obsah. To jsou oni. Oproti influencerům nemají tisícovky sledujících, jsou populární díky svým autentickým příspěvkům. Vytvářejí obsah, který je skutečný, upřímný a často více důvěryhodný než obsah influencerů, kteří začali být v poslední době vnímáni jako zaprodaní reklamním kampaním.

Ale ruku na srdce, kolik vašich spokojených zákazníků tvoří aktivně kvalitní obsah na své sociální sítě? Kolik z nich natočí recenzi, kde svým sledujícím představí váš produkt? Kdo si troufne ukázat se na kameru a mluvit o používání vašeho výrobku? Kolik z nich vás označí v příspěvku o koupi služby nebo produktu a jsou natolik spokojeni, že to chtějí sdílet s ostatními? Žádný strach, vyřešeno! Na scénu přichází čerstvý pojem CGC [creator generated content]!

Jaký je rozdíl mezi UGC a CGC?

Ve chvíli, kdy do UGC vstoupí tvůrci, kteří mají zkušenosti s natáčením, prezentací a marketingovými tahy, přinesou firmě značné výhody v podobě know-how. Proto je pro značky snazší oslovit zkušené tvůrce a svůj produkt/službu barterem nebo i placenou spoluprací vyměnit za obsah, který s sebou ponese určitou známku kvalitního zpracování a nápadu na základě portfolia. A firma ví, co může za své peníze nebo barterový obchod očekávat.

5 důvodů, proč byste měli UGC/CGC zařadit do své marketingové strategie:

  • Využijete obsah, který už někdo vytvořil za vás: Soustředíte se na svůj byznys a nemáte čas tvořit obsah pro sociální sítě. Zákazníci jsou ale ti, kteří používají vaše produkty a služby a obzvlášť mladá generace nedá mobil z ruky a fotí a natáčí vše, co používá.
  • Lepší stravitelnost: Autentický a komerčními zájmy nepoznamenaný obsah sledující lépe vnímají a mají větší tendenci věřit běžnému spotřebiteli.
  • Široká dostupnost: Spolupráce s různými tvůrci a na různých sociálních médiích umožňuje značkám oslovit odlišné cílové skupiny rozmanitým obsahem.
  • Nižší náklady: Oslovte své zákazníky, o kterých víte, že se prezentují na sociálních sítích nebo přímo UGC tvůrce [správné označení za nás je CGC], aby vaše produkty vyzkoušeli. Obvykle nepožadují tak vysoké platby jako influenceři a spolupracují formou barteru, což pro vás může být ekonomicky výhodné.
  • Angažovanost: UGC tvůrci mají věrnější a angažovanější sledující, kteří mají větší tendence se zapojit do interakcí a nechat se inspirovat k nákupu.

UGC a CGC tvůrci přinášejí svěží vítr do světa sociálních médií

Influencerům sice neodzvonilo úplně, ale zdá se, že UGC/CGC tvůrci začínají získávat na popularitě a významu v oblasti sociálních sítí. Rádi byste zařadili UGC do vaší marketingové strategie? Zkuste napsat svou nabídku/poptávku do některé z facebookových skupin, kde se potkávají firmy a tvůrci obsahu. Doporučit můžeme třeba Czech UGC CREATORS.

Štítky: CGC ifluencer influencer marketing UGC

Šárka Prášková

Šárka Prášková [1]
[1] Social Media Specialist

Má v Advisio na starosti především Instagram. Šárka točí, píše a tvoří obsah, který na sítích funguje.

Související články

Influencer natáčí
Tereza Kučková

Tereza Kučková

3. 9. 2020 4 minuty čtení

  • [Influencer marketing]
  • [Sociální sítě]

Základy influencer marketingu: 1. část

Influencer marketing má už dlouho své stálé místo v moři digitálu. V tomto článku se seznámíte se základy, které by měl znát každý, kdo si chce spolupráci s influencery přidat do svého portfolia aktivit.…

Influencer Marketing
Tereza Kučková

Tereza Kučková

5. 11. 2020 3 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [Sociální sítě]

Základy influencer marketingu: 2. část

V článku se zaměříme na proces výběru toho správného influencera pro vaše účely a jak s ním spolupráci nastavit tak, aby byly spokojené obě strany.…