Mobilní telefony vládnou světu a Google si je toho dobře vědom. Už nějakou dobu se snaží „mobilním surfařům“ zpříjemnit procházení internetu, co to jde. Není tedy velkým překvapením, že se začátkem ledna vrhl na obtěžující vyskakovací okna a začal je penalizovat. Stránky tak mohou ztratit nejen pozice ve vyhledávačích, ale projeví se to i na zobrazování PPC reklam.
Které pop-upy jsou podle Googlu obtěžující?
- Okna zakrývající větší část obrazovky a bránící prohlédnutí obsahu stránky
- Pop-up okna, která se musí scrollovat, aby se obsah stránky zobrazil
- Bannery, které musí uživatel vypnout, aby se dostal na požadovanou stránku
Naopak v naprostém klidu můžete být, pokud na webu máte lišty a vyskakovací okna s cookies, potvrzením věku a dalším legislativním obsahem, okna s přihlášením, platebními bránami a bannery zakrývající jen část obrazovky. Těch se nová změna netýká.
„Mám na webu obtěžující pop-up. Co to pro mě znamená?“
Stručně řečeno: Sníží se hodnocení stránky a web se může propadnout na nižší pozice*. Přišli byste tak o cenné pozice ve vyhledávání. Ale tady to nekončí. Pokud u vás Google najde okno, které se mu nebude líbit, podepíše se to také na skóre kvality PPC reklam (viz nápověda Google, bod 3.). A čím nižší skóre, tím menší zobrazování a proklikovost.
Jak to napravit?
Pokud nechcete snížit hodnocení vaší stránky, doporučujeme agresivní pop-up okna odstranit, nebo upravit tak, ať jsou pro Google více přitažlivá (tzn. nesmí z větší části zakrývat obsah stránky). Případně skryjte pop-up pro mobilní zařízení a ponechte jej pouze na desktopu. Vlk se tak nažere a koza zůstane celá ;-).
Pokud v tom stále tápete, napište nebo zavolejte na +420 774 554 005. Společně se na to koukneme a najdeme to nejlepší řešení.
*Pozn.: Na hodnocení stránek se podílí více faktorů. Mezi další patří například rychlost stránek, responzivita a HTTPS.
Štítky: Google hodnocení stránky mobilní zařízení popup okna PPC SEO vyskakovací okna