I letos jsme se zúčastnili již pravidelné akce s názvem PPC restart 2019, která nabídla opět velmi přínosné přednášky od známých osobností, jako je Jakub Kašparů, Marek Pěntoň nebo Richard Klačko. V rámci různorodých přednášek poodhalili jejich nejlepší triky, které vám nyní zprostředkujeme.
Věnujte konkurenci dostatečnou pozornost
V ideálním světě byste si vytvořili e-shop a prodávali vaše produkty zákazníkům, kteří by o ně měli zájem. V dnešní době je však důležité brát v potaz i konkurenci. Kdo ale tu konkurenci vlastně představuje? Tuto problematiku nám detailně osvětlil Adam Dvořák a Lenka Brejšková díky analýze konkurence. Podle nich je ideálním a účinným nástrojem pro zjištění konkurence Google Ads, konkrétně statistiky aukcí. Zjistíte tak, kdo využívá stejná nebo podobná klíčová slova. Propracovanější zpětnou vazbu o vaší konkurenci získáte díky Collabinu. Ten dokáže zjistit klíčová slova, a navíc vám dá celkový přehled o titulcích i popiscích, které konkurence v reklamě využívá.
Propojte PPC a SEO specialisty
„Je to tak trochu hra na kočku a na myš, jako to znáte od Toma a Jerryho,“ slyšeli jsme na další přednášce, která se týkala propojení práce PPC a SEO specialistů. Podle všeho se nemají příliš v lásce, ale přitom se jejich práce dokonale doplňují. Pokud je úspěšně propojíte, podaří se vám pěkně vytapetovat SERP. Konkurence tak skončí až na druhé stránce ve vyhledávání.
SEO pomůže PPC při tvorbě DSA kampaní nebo i zvýšení skóre kvality jednotlivých reklam. Stejně dobře funguje tato spolupráce při zjištění, na kterých webech měla vaše reklama nejlepší CTR.
Kdo z koho: Google API vs. skripty
Další přednáška se věnovala srovnání Google API se skripty. Kdo vyhrál? V podstatě má obojí své výhody i nevýhody.
Podle Marka Pěntoně je největší omezení Google API mezi židlí a klávesnicí a poněkud složité API knihovny. Ty se totiž často aktualizují, a tak vás stále nutí být v obraze. Google API ale také disponuje výhodami, ty hlavní představuje automatický generátor nových sestav z vyhledávacích dotazů nebo snadný import nákladů do Google Analytics.
Ve skriptech je největší nevýhodou maximální doba trvání relace pouze do třiceti minut. Naopak na nich oceníte snadné kódování a dostatek dostupných kvalitních skriptů.
Objevte rozdíl mezi dobrým a špatným leadem
Jakub Kašparů v jeho přednášce podrobně představil rozdíl mezi dobrým a špatným leadem a fatální dopad na automatické strategie na mezinárodní úrovni.
Představte si, že inzerujete a hledáte kvalitní leady pro váš business na mezinárodní úrovni, například v rozvojové zemi a ekonomicky vyspělé zemi. V rozvojové zemi bude mnohem méně kvalitních leadů, které povedou ke konečné konverzi. Ovšem prvotních leadů pouze s vyplněným základním formulářem se najde mnohem více než v ekonomicky vyspělé zemi. Naopak v ekonomicky vyspělých zemích povedou i tyto leady ke konečné konverzi. Špatným leadům snadno předejdete na základě kvalitního CRM a důkladného hodnocení leadů.
Získejte konverze ze spojení Facebooku, Messengeru a E-mailu
Milan Cidilo prozradil, jak spojit Facebook Ads, Messenger marketing a E-mail marketing v účinný lektvar generující konverze. Proč? Z jeho přednášky bylo patrné, že mnohonásobně více lidí využívá Messenger oproti e-mailu.
Vzhledem k poměru 1,3 miliard aktivních uživatelů na Facebooku a pouze 300 tisíc Messenger botů je zde stále nevyužitý potenciál pro firmy. Navíc i podle studie a doložených dat až 63 % potenciálních zákazníků preferuje právě messenger před kontaktováním zákaznické podpory.
Staňte se nekonečným studentem
Den plný inspirativních přednášek uzavřel Milan Formánek s jeho prezentací na téma Future-proof meta-skills zaměřenou na kreativitu a nikdy nekončící učení. Měli jsme šanci vyzkoušet mnoho zajímavých cvičení na vlastní kůži. A jedno máme i pro vás:
Pokuste se spojit všech devět teček třemi tahy.
Dejte nám vědět do komentářů, jestli se vám to povedlo tak jako nám.
Štítky: Google API kampaně konverze Placená reklama PPC reklama PPC Restart přednášky skripty