Konference byla opět kombinací skvělých témat a zároveň se nesla v duchu protichůdných názorů [jako v případě volby prezidenta]. Nejistoty, AI, hledání diamantů mezi uchazeči o práci i cesta za dvojnásobným obratem. Co nás nejvíce zaujalo? To vám sepsali naši PPC specialisti – Michal, Šimon, Radek a Lucka.
[Matouš Ledvina] AI jako klíč pro efektivní marketing
Matouš Ledvina z Google ukázal, jakou roli hraje AI v běžném životě a že mnozí z nás ani nevědí, že umělou inteligenci denně používají. Měl na mysli například využití analytické a prediktivní AI při určení úspornější cesty autem pomocí navigace v Google Mapách.
Matouš také v rámci rychlého porovnání nastínil, které aktivity byste měli nechat na AI a ve kterých jsou lidé lepší než jakékoliv dostupné formy umělé inteligence. Mimo to přiblížil také fungování AI při použití volné shody klíčových slov ve vyhledávacích kampaních a budoucí nástroj pro tvorbu videí v Google Ads.
[Lukáš Hvizdoš] Ako vyškálovať PMAX tak, aby sme dosiahli dvojnásobný obrat?
Lukáš Hvizdoš ukázal, jak efektivně škálovat Performance Max kampaně, abyste zvýšili počet konverzí za udržení stejných nákladů a zapojili do propagace i produkty, které mají žádné nebo nízké zobrazení. Komentoval testování názvů produktů a dopad změn na výkon jednotlivých produktů.
[Ondřej Sláma] Videoreklama na YouTube – přemýšlíme nad ní správně?
Ondřej Sláma prozradil, jak správně přemýšlet nad video reklamou v Google Ads. Jakou pozornost získávají mediatypy. A také zdůraznil, jak je důležité kontrolovat frekvenci zobrazení, komu a jak reklamu zobrazovat a proč se nespoléhat na stabilní nastavení cen. Doplnil i to, že je dobré využívat plánovač zásahu.
[André Heller] Co musí o Google Analytics 4 vědět každý PPC specialista?
André Heller, legenda analytiky, nás na začátku prezentace trošku vystrašil upoutávkou na dobu bez Universal Analytics. Poukázal na rozdíly mezi metrikami v UA a v nejnovějších Google Analytics 4. André zmínil, že není dobré spoléhat se na reporting v GA4, ale že je potřeba se na data dívat spíše skrze jiné nástroje, jako je Looker Studio, nebo si data vytáhnout pomocí BigQuery.
[David Janoušek a Jan Janoušek] SATO aneb jak přemýšlet nad stavbou účtu Google Ads
Bratři Janouškovi představili ultimátní framework SATO, který zahrnuje několik strategií v rámci tvorby PPC kampaní do jednotného pohledu. V přednášce vysvětlili jednotlivé strategie, ze kterých se tento framework skládá. Zároveň zdůraznili, že tato strategie není vhodná pro všechny typy účtů [vždy záleží na oblasti, ve které klient působí, na velikosti účtu a množství investovaných prostředků].
[Libor Mattuš] Optimalizujte nejen kampaně, ale i sebe
Jednou z činností PPC specialisty je samozřejmě optimalizace kampaní. Libor Mattuš ale připomněl, že je důležité optimalizovat i vlastní tělo, abyste lépe zvládali stres a byli celkově zdravější. Vyzkoušeli jsme si jednoduché cviky, které podporují proudění krve v těle. Velkou výhodou je, že se dají všechny provádět ve vaší kanceláři a zaberou vám jen pár minut.
[Petra Nulíčková] Jsou PPCčkaři diamanty ve světě reklamy?
Na PPC restartu došlo i na problematiku HR. Petra Nulíčková skvěle popsala, co by nemělo ideálnímu PPCčkařovi chybět, která odvětví by měl ovládat, a také jak by měl být následně ohodnocen. Pokud se ptáte, zda se má aktuálně obávat PPC specialista o svou pozici [z důvodu vzestupu AI]? Podle Petry a jejího názoru rozhodně ne.
[Aneta Hemerová] Facebook Ads: Jak z rozpočtů vytěžit maximum i v roce 2023
Na závěr dostala slovo Aneta Hemerová z týmu Petra Handlíře. Ve své prezentaci se zaměřila z velké části na tvrdá data. Nechyběly také praktické ukázky toho, jak grafika ovlivňuje celkový výkon kanálu. Skvěle byla pojata problematika akcí a jak s nimi pracovat.
Závěr
Celá konference velmi rychle utekla a my už se těšíme na další ročník. A co jsme si odnesli? Je důležité dívat se nejen do účtů, ale i na celý projekt v jeho komplexnosti a být kreativní.
Zdroj úvodní fotky: Taste.cz
Štítky: PPC PPC Restart