Říkáte si, jak na Facebooku vystoupit z řady a ozvláštnit svoje příspěvky? Nebo byste chtěli, aby si vaše konkurence řekla: „To je skvělý nápad, jak to jen udělali?“ Press and Hold Facebook Post pro mobilní zařízení to dokáže! Krok po kroku vám prozradím, jak na něj.

Obsah

Co je to Press and Hold Facebook Post?

Press and Hold příspěvek je druh interaktivního formátu, který zaujme pozornost každého uživatele telefonu. Aby se uživateli odhalil celý obsah příspěvku, musí na post přitisknout prst a přidržet jej, obsah se pak začne přehrávat. Jedná se především o video či slideshow s úvodním obrázkem.

Tento formát je přístupný pouze uživatelům mobilní aplikace Facebook. Na desktopech se příspěvek zobrazí jako statický obrázek. Proto myslete na to, aby byl post poutavý a dával smysl nebo přiměl uživatele otevřít vaši stránku v telefonu.

Pořád si to nedokážete představit? Pojďme si projít několik zajímavých ukázek. Důležité je ale zmínit, že k tvorbě budete potřebovat mobilní telefon s operačním systémem iOS, bohužel pro Android zatím tato aplikace neexistuje.

https://www.facebook.com/sonymobile/photos/a.10155835002588390/10157118883113390/

https://www.facebook.com/sulfex/photos/a.1519168375034989/2043957125889442/

https://www.facebook.com/culturetrip/photos/a.716843671672006/1641320869224277/

Jak se dá Press and Hold Post vytvořit a co budete potřebovat?

1) Stáhněte si mobilní aplikaci intoLive z App Storu

Pro začátek je potřeba stáhnout mobilní aplikaci intoLive. Aplikaci mimo potřeby Press and Hold Postu můžete využít také například pro vytvoření Live Wallpaperu k oživení pozadí vašeho telefonu. Doporučuji koupit a stáhnout rovnou PRO verzi aplikace, díky které získáte všechny potřebné funkce.

Aplikace intoLive.

2) Vyberte fotky či videa, které chcete zobrazit

Odhalit můžete video až o délce 30 sekund (s PRO verzí aplikace, bezplatná verze vám dovolí pouze 5 sekund) nebo vybrat fotografie pro slideshow. Využít můžete také Live fotografie focené přímo na vašem iPhonu. Až budete s výběrem spokojeni, klikněte na „Next“.

Výběr fotografie/videa.

3) Upravte si úvodní „key“ fotografii

Zaujmout musíte na první pohled, proto si pro úvodní fotografii připravte jedinečnou grafiku, například pomocí jiné mobilní aplikace, či v počítači. Myslete na to, že úvodní fotografie by měla dávat smysl také uživatelům na desktopech.

Úvodní key fotografie.

4) Sdílejte post na Facebooku

Hurá, máte hotovo! Video si uložte a otevřete Facebook. Příspěvek vytvořte tak, jste zvyklí. Klikněte na Fotka/video, vyberte vytvořený materiál z vašeho alba a ujistěte se, že je u něj symbol živé fotografie v pravém dolním rohu. Po nahrání nesmí být symbol „Živě“ přeškrtnutý. Pak už stačí jen zveřejnit či naplánovat.

Jakým způsobem využít Press and Hold Post na vaší stránce?

Jak jsme si již řekli, tento formát je určen pouze pro uživatele mobilní aplikace Facebook a na jiných sociálních sítích fungovat nebude. Máte příležitost tak vytvořit unikátní obsah a zvednout engagement a dosah vaší facebookové stránky.

Při jakých příležitostech formát například využít? Tady je několik tipů:

  • „Před“ a „Po“ ukázky
  • Otázky a následné odpovědi
  • Promo vašemu produktu (například ukázka jeho vlastností)
  • Zábavné zajímavosti a fakta
  • Behind the scene ukázky
  • Odhalení slevového kódu na nákup
  • Překvapivé oznámení události či žhavé novinky
  • Konstatujte nějaký problém a jeho následné řešení
  • Vtipy, obsah k pobavení

Press and Hold post je jednou z nejzábavnějších forem příspěvku. Skrývá v sobě tajemno, které uživatelé chtějí odhalit. Vyhrajte si s nimi. Uživatelé vás za to odmění spoustou srdíček, palců a konverzí. Facebook zase častějším zobrazováním. A to za to stojí, ne? 🙂

Štítky: facebook interaktivita iOS Press and Hold Post příspěvky sociální sítě

Barbora Kopová

Barbora Kopová [1]
[1] Content Creator

Social media expertka, grafička, obdivovatelka asijské kultury a milovnice koček.

Související články

Michelle Losekoot a její školení
Anetta Bělunková

Anetta Bělunková

11. 10. 2019 5 minut čtení

  • [Copywriting]
  • [Konference]

10. sběr CopyCampu

Nejeden copynadšenec dorazil 10. 10. na CopyCamp sesbírat pár rad. To, že nejde jen o uniformní záležitost, nám letos tvůrci předvedli již po desáté. Sladké hroznové…

Advisio blog I články prodávají
Denisa Poláčková

Denisa Poláčková

23. 9. 2019 5 minut čtení

  • [Copywriting]
  • [E-commerce]

I články prodávají

Mnoho lidí má pocit, že články jsou obyčejnou výplní webů a blogů. Omyl. Pokud jsou správně koncipované, napsané a prolinkované, zaujmou víc než produktový text. Jak toho…

Advisio

Advisio

22. 1. 2018 5 minut čtení

  • [Sociální sítě]

Facebook 2018: Cukr na uživatele, bič na značky

Znáte to. Jste miliardář, který se právě probudil do nového roku a nemáte žádné pořádné mainstream předsevzetí. Projedete tedy pro inspiraci news feed sociální sítě, kterou…