Letošní ročník přinesl spoustu nových užitečných tipů k optimalizaci nejen u zbožových srovnávačů. V bohatém programu nechyběla témata jako nastavování biddingu, tvorba strategie nebo cen produktů.

[Ondřej Pešák] Cena a pozice jako hlavní příčiny úspěchu. Mýtus, nebo realita?

Má vliv u nákupu na zbožových srovnávačích pouze cena? Je pro všechny produkty důležitý bidding? Na tyto otázky se Ondřej snažil odpovědět.

Rozhodování zákazníka se liší podle kategorií produktů. Je rozdíl, zda se nakupuje elektronika, matrace nebo krmivo pro psy. Ke každému segmentu by se proto mělo přistupovat jinak. Obecně čím dražší je zboží, tím cena hraje menší roli. Naopak u levného sortimentu představuje cena velký rozhodující aspekt. Zapomínat se nemá také na povědomí o e-shopu, jeho dostupnost a hodnocení.

S dražšími produkty pravděpodobně klesne citlivost na cenu a dostupnost a naopak vzroste důraz na důvěryhodnost a sílu značky. Pokud vlivem dodavatelů odpadnou rozdílnosti cen, zákazník přejde na důvěryhodnost, která je komplementární se sílou značky. Pokud klesá citlivost na cenu, potřebujete všechno ostatní dostat co nejvíce před zákazníka. Je zkrátka důležitá pozice.

[Co jsme si odnesli?] U biddování produktů nezapomínejte také na brand. E-shop se silným brandem dokáže konkurovat i s dražšími cenami.

[Adam Cagala] 13 tipů, díky kterým pozdvihnete inzerci na Heurece

Adam tipy rozdělil do čtyř částí: analytika, data, bidding a produkt.

U analytiky je důležité:

  • Používání UTM parametrů pro maximální kontrolu nad reklamou.
  • Používání UTM identifikátorů pro úpravu konečné URL adresy.

U dat vyzdvihl:

  • Využívání e-shopových dat [počet kusů, nákupní cena nebo informace o dodavateli].
  • Segmentování dat pro pravidla, bidding či vyhodnocování kvůli maximálnímu efektu.
  • Porovnávání dat mezi sebou skrz kanály.
  • Sledování sezónnosti produktů a připojení pravidel.
  • Vizualizace dat pomocí různých nástrojů, jako je Universal Analytics [Google Analytics 4].

V rámci biddingu využívejte:

  • Práci s popularitou produktů a počtem e-shopů na produktové kartě.
  • Elementy na rozdělování priorit.

U produktů je důležité:

  • Párování nabídek pro jejich maximální zobrazování.
  • Používání funkční metody [nejprve produkt biddujte minimálně, potom ho přestaňte biddovat, pak ho skryjte a nakonec ho po nějaké době opět vraťte].
  • Automatizace všeho, co lze.
  • Využívání dostupných nástrojů, jako jsou Google Sheets, BigQuery nebo Make.

[Co jsme si odnesli?] Nevystačíte si se základními metrikami a daty. Přidávejte si do feedu doplňkové informace pro detailnější práci s biddingem.

[Jirka Guňka] Lepší přehled nad inzercí a klidnější spaní

Jak mít maximální přehled o tom, co se v inzerci děje, nám vysvětlil Jirka. Doporučil využívat dashboardy, alerty a exporty. Dále nám představil vychytávky aplikace Fox Data+, která je vhodná pro pravé „datafajnšmejkry“.

[Co jsme si odnesli?] Čím více budeme mít práci zautomatizovanou, tím větší přehled budeme mít. Je dobré si nastavit základní scripty na hlídání účtů.

[Petra Mikulášková] Jak vytvářím biddovací strategie

Že je strategie prioritou, Petra potvrdila. Pro méně zajímavé produkty, které máte zabalené v nějaké hromadné strategii, je dobré pracovat zvlášť.

Jak zpracovat strategii 3+1:

  • Začněte biddovat osamocené nabídky, kde je pouze 1 e-shop. Bidding si ještě rozdělte na 1 a více objednávek a 0 objednávek za posledních 30 dní [pro lepší přehled].
  • Dále si nastavte bidding na produkty do 21 Kč. Pozor, neměří se na Heurece, ale v Universal Analytics [Google Analytics 4].
  • Využívejte pro maržové produkty top pozice s košíkem. Provize totiž někdy dokážou být levnější než CPC přes reklamu.
  • Nezapomínejte na bid pozice bez biddingu aneb strategie na bidding s minimální CPC podmínkou je skvělým tipem.

U Zboží využívejte multiplikátor, ideální je dát pro výpis u vyhledávání Seznamu snížení nabídek cen o 10 % [desktop], 30 % [mobil] a 30 % [tablet].

Obecně začněte používat v biddovacích nástrojích maximálně 5 strategií a potom přidávejte na základě přání klienta.

[Co jsme si odnesli?] Nezapomínejte na méně důležité produkty. I ty je potřeba sledovat a pracovat s nimi. Můžete si tak snadno zvýšit obrat.

[Ondřej Vodehnal] Jak cenotvorba ovlivňuje výkon PMAX a jak na tom vydělat

Přednáškový den zakončil Ondřej, který předal skvělé rady, jak pracovat s cenotvorbou a proč práce s cenami ovlivňuje PMax kampaně. Důležité je, aby si klient správně vypočítal celkovou cenu produktů a aby zahrnul všechny náklady kromě nákladů za produkt. Potom si stanovte vhodnou marži.

Skvělým pomocníkem je přehled v Google Merchant Center, který vám řekne, kde máte cenu moc vysoko nebo moc nízko. Prostor pro růst firmy je totiž také ve zdražování produktů, pokud je to u vás zrovna možné. Skvělé je propojení se Shoptetem, kde si můžete jednoduše zasílat informace z Mergada ohledně nových cen. Nezapomínejte ale doplňovat stropovou minimální cenu, abyste na produktu neprodělali kalhoty.

[Co jsme si odnesli?] Dávejte pozor, za jaké ceny klient a konkurence zboží prodává. Někteří se snaží do ceny srovnávačů dávat ceny bez DPH, jiní nabízí zboží 2. jakosti a můžou vás jednoduše přeskočit nižší cenou.

Závěr

Přednášky zakončila výživná panelová diskuze a konec dne završila after party. Byl to velmi nabitý den a my se budeme těšit na další ročník. Děkujeme!

Štítky: Bidding inzerce PPC

David Lipka

David Lipka [1]
[1] PPC Supervisor

Zapálený PPC specialista, vášnivý fanoušek FC Barcelony a milovník sportu.