Celodenní konference zaměřená na projektové řízení nalákala i nás — Adam a Katka se proto vydali do pražského kulturního centra La Fabrika, aby nasáli to nejzajímavější z pohledu projekťáka. A co si odnesli? Přednášky plné užitečných tipů, které využijí, aby ještě více zlepšili péči o svěřené klienty. A my se s vámi o ty nejlepší pointy z celého dne podělíme.

[Michael Koch] Keynote: Projekt s názvem schůzka

Michael Koch otevřel letošní ročník Project Restartu přednáškou o tom, jak se připravit na schůzku, abyste byli správně naladěni a komunikace s klienty probíhala co nejlépe.

Přidal jednoduché příklady, jak toho dosáhnout. Například:

  • Protáhnout si obličej a mluvit.
  • Provést 3 stupně smíchu pro uvolnění: 1. Usmát se, 2. Zasmát se nahlas, 3. Smát se nahlas po dobu 30 sekund.

Člověk se opravdu uvolní a schůzka probíhá lépe.

[Karel Dytrych] Slasti a strasti českého projekťáka

V další přednášce odkryl Karel Dytrych data spokojenosti českého projekťáka. Čísla mluvila jasně – projektoví manažeři dělají svou práci rádi a nebojí se použít selský rozum, když řeší klientské problémy.

[Petr Pacher] Jak ve firmě úspěšně aplikovat „Učící se organizaci”?

Důležitý bod konference představil Petr Pacher v přednášce týkající se rozvoje znalostí a vědomostí, ale nejen nás jako jedinců, ale i celých agentur. V organizaci stejně jako v organismu buď něco roste, nebo degraduje. Na rozdíl od organismu si ale můžete ve firmě vybrat. Je velmi podstatné dělit se o poznatky a informace přínosné pro rozvoj. Protože učící se organizace mají v rámci krize vždy největší předpoklady pro stabilitu – umí se totiž lépe přizpůsobit. Největší hodnotu mají zkušenosti a moudrost, pak až dovednosti, znalosti a informace.

[Martin Hausenblas] Strategické řízení projektů

Na téma Petra Pachera navázal Martin Hausenblas s myšlenkou: Vize bez akce je sen a akce bez vize je katastrofa. Zmínil tak, že strategie hraje hlavní roli v rámci jakékoliv organizace ve firmě, ať už se jedná o učení, nebo rozvoj firmy. Pokud je dobrá strategie, exekuce nemusí být perfektní, ale vždy se situace nějak vyřeší. Pokud je špatná strategie, sebelepší exekuce selže.

Uzavřel přednášku třemi stupni motivace:

  • Největší motivací je smysl.
  • Další pak možnost zlepšovat se.
  • A nakonec to, že vás pochválí někdo, koho si vážíte.

[Jiří Krátký] Hybridní projektové řízení – co to teda je?

Jiří Krátký se zaměřil na hybridní projektové řízení. Ne na každého sedí čistě vodopádový přístup [postupné plnění jednotlivých kroků i bez nutnosti mít hotový předchozí bod úkolu] nebo agile [vytvoření fungujících postupů a poté jejich vylepšování na základě zpětné vazby].

Při tvorbě hybridního řízení je nutné znát přístupy, ze kterých chcete čerpat, a poté nahlížet na firmu jako na celek a přiřadit k jednotlivým aktivitám to, co nám z těchto přístupů sedí nejvíce. Zní to možná jednoduše, ale ucelit to v procesy znamená čas i chuť to aplikovat. Riziko zde představuje překombinování [nechcete, aby z toho vznikl dort jako od peska a kočičky]. Nejpodstatnější tedy je soustředit se na to, jak vidíte úspěch, jaký máte tým a jak fungují nastavené procesy.

[Petr Bernadič] Jak komunikovat projekt, za který zákazník rád zaplatí fakturu

Petr Bernadič se věnoval tématu klientské spokojenosti. Je potřeba nastavit si cíle a očekávání a sladit se v nich s klientem. Průběžně ho motivovat a udávat hype. Ideální je spolupráci komunikovat takovou formou, aby byla pro klienta skvělá a byl spokojený. Petr také doporučil klienty nekritizovat, ale říkat jim, jak by šlo danou část projektu ještě vylepšit.

[Michal Musil] Psychologie vyjednávání aneb jak se připravit a uspět ve vyjednávání

Michal byl přímý: V životě nedostanete to, co si zasloužíte, ale co si vyjednáte. Ve své přednášce rozebral možné typy vyjednávání.

  • Investigativní vyjednávání – nadprůměrný vyjednavač dokáže pochopit potřeby protistrany a najít win-win řešení.
  • Vytváření hodnoty – snažte se vyjednat si větší koláč, často je to možné, pokud je ve vyjednávání více položek a proměnných. Je dobré ptát se druhé strany na prioritu jednotlivých prvků. Hledáme ty, které pro nás představují nízký náklad a pro klienta vysokou hodnotu.
  • Strategie ovlivnění – kotvení, emoční kotvení [můžete uměle vykreslit něco hůře, než je ve skutečnosti].

Jak komunikovat [ne]úspěchy? Každý úspěšný krok klientovi sdělte co nejdříve [nečekejte na další meeting]. K neúspěchům přistupujte kolektivně, řešte je společně a nejlépe najděte cestu, jak je přetvořit v úspěchy.

[Honza Slavík] Bude za projekťáky makat AI?

Jako všude i této konferenci se diskuze o AI nevyhnula. A jak je to v souvislosti s prací projektových manažerů? AI může být velmi přínosná a pomoct jim s rutinními úkoly. Tím se projekťákům uvolní ruce a můžou se více zaměřit na péči o své klienty.

[André Reinders] Cesta k úspěchu: Budování silného týmu s vnitřní motivací

André Reinders ve své přednášce vyzdvihl důležitost silného týmu a dobré komunikace, ale především zaměření se na sebe sama a hledání vnitřní motivace pro další rozvoj. A ta přichází, když děláte, co vás baví a naplňuje. Proto je ideální spolupráce s lidmi, kteří svou práci dělají, protože ji milují, a ne proto, že chtějí něco získat. Silného základu týmu se dá docílit i tím, že se naučíte pracovat se strachem a nepodceníte žádnou přípravu.

[Jirka Bachel] Jak zrychlit softwarový vývoj a validaci, aby to, co děláte, dávalo smysl

Na závěr nás Jirka Bachel namotivoval k testování produktů a procesů. Doporučil sednout si v rámci firmy ze všech oddělení a říct si, kde by daný proces mohl selhat, a otestovat si to na menší skupině zákazníků. Šestří to čas, energii i peníze.

Tak takový byl letošní Project Restart, už se těšíme na ten další. A vy?

Štítky: konference Project Restart projektové řízení

Kateřina Zaoralová

Kateřina Zaoralová [1]
[1] Account Manager

Zapálená sběratelka pokojovek a amatérská zahradnice se zálibou v digitálním marketingu.