Měsíc utekl jako voda a naše agentura se opět chystala do pražského kongresového centra City. Tentokráte za novými informacemi z oblasti sociálních médií. Konal se totiž první ročník Social Restartu, a to jsme si přece nemohli nechat ujít.

Jelikož se žádný z předních českých influencerů nejmenuje Regio ani nijak podobně, proběhla naše cesta zcela v poklidném duchu, bez jakýchkoliv snah o virální počin. Místo konání jsme měli ještě v živé paměti, tudíž jsme na něj dorazili se značným předstihem a bez pomoci drobečkové navigace ve formátu A4.

Tak trochu jiný piknik

Cesta byla dlouhá a náročná. S radostí jsme proto uvítali piknik, který si pro nás připravila AdélaDominikou. Nejednalo se ovšem o klasický konferenční raut, nýbrž o úvodní přednášku s názvem Jak dopadl náš blogerský piknik s #dmbio?

Holky během ní zdůraznily potenciál influencerů a vypíchly zejména jejich výběr. Ten je v procesu vymýšlení kampaně velmi důležitý. Zásadní přitom není pouze dosah, ale provázanost influencera se svým publikem. A nezapomeňte na to, že kdo dnes nespolupracuje v oblasti sociálních médií s influencery, jakoby nebyl.

Od inflencerů přes výzkum až po PR

Letní idylku za šumění Vltavy s výhledem na Karlův most vystřídala přednáška od Olgy Szélesové se zaměřením na marketingový výzkum, a poté přednáška od MarieJakuba. Během ní nám ukázali, jak spolupracovat v oblastech sociálních sítí a PR. Třešničkou třetí přednášky byl speciální host – Halina, která opět rozdávala rýmující se pravdy a moudra. Subjektivně můžeme říci, že se jednalo o nejlepší přednášku dne. Výborné propojení teorie s příklady z praxe. Doporučujeme!

Stand-up na konferenci a Twitter jako nástroj uprchlíků

Po krátké pauze na občerstvení se na nás chystal druhý blok s produktovou tématikou. Začali jsme facebookovými aplikacemi, které nejsou zas tak mrtvé, jak se na první pohled může zdát. Poté si vzal slovo Michal Filípek, aby nás provedl neprobádanými možnostmi a zákoutími Facebook analytics. Jeho kombinace stand-up comedy a názorných ukázek pobavila většinu sálu a probudila i noční sovy v publiku. Lidé s posunutým prahem humoru na opačnou stranu barikády si zkoušeli zchladit žáhu na Twitteru, kde se ovšem v ten den sešlo na hashtagu #SOCIALrestart asi tolik lidí, jako je počet uprchlíků v ČR.

Z předchozího odstavce si může leckdo vyvodit, že Twitter jako sociální síť s využitím pro marketingové účely je „mrtvým“ kanálem. O opaku nás ovšem přišel přesvědčit Tomáš Pruša z Masarykovy univerzity. Pokud vám řekne familiérně ČUS, jedná se pravděpodobně o zkratku České urologické společnoti, jejiž členy se podařilo prostřednictvím Twitteru skvěle spojit, například na odborných konferencích.

Z bubliny sociálních sítí nás vyvedl Lukáš Nevosád, který nám představil video obsah, ze kterého se vám otočí hlava o 360 °. Myslíte si, že to nejde? Ale jde! Jen musíte vědět, kam schovat kameramana, který pro vás sbírá vizuál. Poslední přednášku třetího bloku si pro nás nachystal Ondřej Peterka. Přiblížil nám více segmentaci v rámci marketingového funnelu. Mysleme na to, že každý klient i produkt mohou být v této oblasti zcela odlišní. Funnel nemusí nutně vypadat jako trychtýř, do kterého nalejete uživatele a vytečou vám z něj konverze.

Nepodceňujte Instastories a Facebook boty

Poslední přednáškový blok odstartoval Honza Veselý se strategickým zamyšlením nad facebookovými kampaněmi. Následovalo představení Fousbota od Marka Botha, který může community managerovi ušetřit spoustu práce. Jestli si myslíte, že byl bot při své práci úspěšný, tak byl ještě o fous lepší! Fousbot procházel pravidelným školením optimalizovaným dle přání zákazníků a mnohé z nich dokázal navést k úspěšnému řešení. Pokud si tedy o strojku určeném pro muže nechtěly povídat ženy.

Poslední přednáška dne byla věnovaná jedné z nejvíce progresivních sociálních sítí současnosti, Instagramu. S nástupem stories už se nejedná pouze o zachycení nadstandardního obsahu v oblasti fotografie. Firmy se teď musí přizpůsobit také real time aktivitám, ukázat něco zajímavého, nechat nahlédnout pod pomyslnou pokličku. TerezaSandra nám také ukázaly 6 zajímavých tipů, jak s obsahem na Instagramu zdařile pracovat.

Slovo závěrem

Letošní Social Restart byl obsahově velmi pestrý. Jde poznat, že Facebook má v naší kotlině oproti ostatním kanálům náskok. Chybělo nám možná více spolupráce mezi jednotlivými sítěmi či větší výkonnostní přesah do oblasti zaběhlých PPC systémů. I přesto nás Social restart seznámil se spoustou zajímavostí a už teď se těšíme na další pokračování.

Štítky: facebook instagram konference marketing konference social restart social restart 2017 twitter