Potřebujete vytvořit bannery pro remarketingové a akviziční kampaně nebo chcete dodat svému správci PPC reklamy vhodné obrázky do responzivních inzerátů? V tomto článku se dozvíte veškeré potřebné detaily.
Rozměry a specifikace bannerů se velice často mění, proto tyto změny hlídáme za vás.
Obsah
Bannery
Při zadávání bannerů potřebujete většinou obsáhnout pouze několik rozměrů. Všechny dostupné velikosti by byly na výrobu časově i finančně náročnější. Aktuálně tedy doporučujeme vytvářet tyto nejčastěji využívané velikosti bannerů:
Nejpoužívanější rozměry bannerů Google Ads a pro Sklik:
- 480×480 px
- 480×300 px
- 970×310 px
- 300×250 px
- 300×300 px
- 300×600 px
- 336×280 px
- 320×100 px
- 160×600 px
- 728×90 px
Nejpoužívanější rozměry bannerů pro Facebook a Instagram:
- 1080 x 1920 px
- 1200 x 1200 px
- 1200 x 628 px
Další požadavky:
- Podporované formáty bannerů: JPEG, PNG a GIF
- Maximální datová velikost pro bannery: 150 kB
Responzivní a kombinovaná reklama
Doplňte kampaně v Google Ads o responzivní inzeráty a v Skliku o kombinované reklamy, pokryjete tak všechny dostupné plochy inzerce.
Prohlédněte si souhrn pravidel, díky kterým budou podklady použitelné pro Sklik i Google Ads.
Specifické požadavky pro Sklik:
Obrázky nesmí obsahovat jakýkoliv text nebo logo e-shopu, povoleno je pouze originální logo výrobce.
Specifické požadavky pro Google Ads:
Obrázky můžou obsahovat text, ten by však neměl překrývat více než 20 % obrázku. Povolené maximum velikosti obrázku je 5120 kB a použít můžete až 15 obrázků a 5 log.
Branding v Skliku
Jedná se o formát reklamy, která obklopuje celý obsah stránky. Využijete jej na akviziční cílení i jako účinnou formu remarketingu, například na opuštěný košík. Přečtěte si kompletní specifikaci pro perfektní nastavení reklamy.
U tohoto formátu, jak vidíte na příkladu, je důležité dodržovat vyšrafovanou zónu, přes kterou nesmí přesahovat loga ani text. Pokud si nejste jisti, otestujte si správnost.
Chcete propagovat produkty různými reklamními kanály? S Adform můžete snadno prezentovat obrázky, videa a personalizovanou reklamu. Nabízí i dynamickou reklamu, která osloví nejednoho uživatele.
Základní požadavky:
Podporované formáty: JPG, PNG a GIF
Rozměr: 2000×1400 px.
Maximální datová velikost: 500 kB.
Co je responzivní banner? [1]
Pod pojmem responzivní banner se skrývá typ reklamního banneru, který svou velikost automaticky přizpůsobuje podle zařízení, kde se aktuálně zobrazuje. Díky tomu je banner optimálně zobrazen a zlepšuje se uživatelská zkušenost i na jiných zařízeních, než jen na počítači.
Co je to reklamní banner? [2]
Reklamní banner patří pod grafické prvky. Jeho cílem je propagovat produkt nebo nabízenou službu a to po celém internetu. Obsahuje obrázek, text a jeho hlavním cílem je, zaujmout tak, aby uživatelé provedli požadovanou akci.
Co je banner v marketingu? [3]
Díky banneru se v marketingu prezentuje reklamní obsah, může být online a nebo offline. Pokud se bavíme o reklamním banneru v digitálním marketingu, najdeme reklamní banner na webových stránkách, v rámci sociálních médií, ale například i v rámci e-mailingu při propagaci produktu.
Co je banner v telefonu? [4]
Banner je přizpůsoben telefonu a jeho rozměry jsou voleny tak, aby se zobrazil i na menší obrazovce telefonu. Na telefonu jej lze zaregistrovat nejen na webových stránkách, ale například i v rámci e-mailu nebo v aplikacích.
Jak má vypadat banner? [5]
Banner by měl svým vizuálem zaujmout, měl by být snadný k pochopení a měl by být v souladu se značkou. Na banneru je potřeba mít relevantní obrázky a text. Myslet na to, že je potřeba aby obrázek a text byl přizpůsoben velikosti a formátu a aby byl nejen efektivní, ale i dobře čitelný na všech zařízeních.
Jak udělat reklamní banner? [6]
Na vytvoření reklamních bannerů se využívají grafické nástroje jako jsou například Adobe Photoshop, Canva a další online nástroje pro tvorbu. Vizuálně by měl být banner příjemný a měl by vyzdvihnout zprávu, kterou obsahuje a případně povzbudit zájem o nabídku.
Co má obsahovat banner? [7]
Obsah reklamního banneru musí být zřetelný na první pohled. Při tvorbě reklamního banneru musíme myslet na jasnou zprávu, kterou chceme sdělit. Banner by neměl být přeplácán, měl by na něm být obrázek s relevantním textem a CTA – výzva k akci. Pro snadnější spojení s brandem doporučujeme přidat i logo firmy.
Štítky: akvizice banners bannery branding facebook Google Google Ads instagram kombinovaná reklama požadavky PPC reklama remarketing responzivní reklama sklik