Rychlost načítání webových stránek představuje jeden z klíčových faktorů úspěšného webu. Každá sekunda navíc vám ubírá body z celkového podvědomého hodnocení, které návštěvníci vašemu webu udělí. Navzdory tomu se ale často stává, že se vývojáři nechají unést a nasází na web mnoho vizuálních prvků, technických udělátek a řadu dalších vychytávek. To se projeví právě na rychlosti načítání stránek.
Rolničky a světýlka nezaberou, pokud se web „táhne“
Vnímání času při surfování na internetu se na mobilech a desktopech výrazně liší. Když zasedáte k počítači nebo notebooku, podvědomě počítáte s tím, že u něj strávíte nějakou dobu a několika sekundové načítání vás tak úplně nebolí. I tak ovšem musí být čekací doba rozumně dlouhá. U vyhledávání na mobilu zase automaticky předpokládáte, že vše naběhne hned a i 10 sekund vám připadá jako věčnost.
Nedávno Google zveřejnil zajímavá data, z nichž vyplývá, že míra okamžitého opuštění webové stránky úzce souvisí s rychlostí načtení stránky. Kvůli několika málo sekundám tak přijdete o pořádný počet zákazníků, kteří prostě jen nemají trpělivost, než se jim váš web načte. Další statistiky najdete v článku Jak na rychlost webu. Současně tam najdete ucelený návod, jak měřit rychlost webových stránek.

Míra okamžitého opuštění stránky v závislosti na rychlosti načítání webu
Mobily mají už dlouho ve vyhledávání náskok před desktopy
„Mobile first!“ novodobá mantra všech on-line marketéru i e-shopařů. Pokud chcete svému webu a prodeji pomoci, nesmíte na mobily zapomínat. Mobilní zařízení se mezi uživateli těší trvale stoupající oblibě. V lednu tohoto roku tvořily telefony a tablety 52% veškerých přístupů k internetu. Vliv mobilů nepřetržitě roste, a to i přesto, že stále trávíme hodně času před monitory počítačů a notebooků.
Letos se do toho Google rozhodl ještě více „praštit“ a chystá se zavést mobilní index. Co to znamená? Výsledky vyhledávání se budou indexovat a řadit podle mobilních verzí konkrétních webových stránek. Rychlost webu má na řazení výsledků obrovský vliv. Čím rychlejší web v mobilní verzi máte, tím výše se oproti konkurenci umístíte ve výsledcích vyhledávání. Vyšší pozice vám zajistí větší návštěvnost a více konverzí.
Základní SEO checklist (ne jen o rychlosti)
Aby se indexovací roboti do vašeho webu zamilovali a umístili vás ve výsledcích vyhledávání na vyšší pozice, zkuste si projít základní checklist každého SEO konzultanta. Co vašemu webu při kontaktu s indexovacími roboty pomůže?
- Optimalizace rychlosti pro všechny druhy zařízení
- Přehledná a logická struktura stránek
- Poutavý a dobře členěný obsah
Štítky: Google mobilní index optimalizace webu SEO