S pardubickým specialistou na podlahy, koberce a rolety floorwood jsme začali spolupracovat na konci roku 2015. Od listopadu jsme rozjeli všechny aktivity s jasným směrem, a to zvýšení obratu a transakcí e-shopu floorwood.
Pro nastartování projektů máme nejlepší zkušenosti s výkonnostními typy kampaní a spustili jsme proto PPC reklamu. Pokrytí long-tailových klíčových frází s cílením uživatelů na konkrétní landing pages i optimalizace prodejních kampaní (dle cen produktu, skladovosti a prodejnosti) brzy přinesly reálné výsledky v obratu. AdVisio také poskytlo nezbytnou podporu při spouštění slovenské verze e-shopu. Všechny tyto kroky úspěšně posunuly projekt z 2015 do 2016.
Po prvním úspěšném roce, kdy startujícím palivem bylo především PPC, jsme se rozhodli motor už více „netúrovat“ a přejít k efektivní jízdě. Do popředí naší pozornosti se v tuto chvíli dostává SEO. Veškerá práce na optimalizaci webu klienta směřovala k jedinému, a to ke snížení nákladů placených kampaní.
Mnoho hodin jsme věnovali optimalizaci filtrů. Vznikly tak stovky unikátních podstránek pro různé kombinace při filtrování výrobků. Naši specialisté také identifikovali a odstranili všechny technické problémy e-shopu, a tím maximálně zprůchodnili floorwoodu cestu skrze vyhledávací „roboty“.
Spolupráce SEO a PPC sehrála klíčovou roli. Podařilo se nám díky tomu dosáhnout stanoveného cíle: Omezili jsme náklady na drahé klíčové fráze a zvýšili návštěvnost webu na základě přirozených výsledků vyhledávání.
V kampaních jsme využili nové funkce, které reklamní rozhraní nabízí: automatický bidding, nativní, responzivní a dynamické inzeráty z vlastního zdroje dat. Úsilí PPC oddělení se kladně promítlo ve výsledných obratech e-shopu.
K úspěchu přispěly také zbožové srovnávače, kde jsme se zaměřili na optimalizaci XML feedů pomocí služby Mergado, párování produktů a bidování podle prodejnosti, skladovosti a oblíbenosti produktů u zákazníků. Pro zlepšení prodejů jsme využívali i oborové zbožové srovnávače Favi a Biano.
Výsledky úspěšného SEO podpořilo také pravidelné publikování tematických článků. Významně usnadnily stávajícím i potenciálním zákazníkům orientaci v sortimentu a proces nákupního rozhodování. Naši kolegové z oddělení copywritingu při jejich tvorbě operativně reagují na sezónnost a aktuální problémy zákazníků. Články tak přispívají k plnohodnotnému obsahu webu a k rostoucí návštěvnosti.
Možná až překvapivě zde funguje také propojení s Facebookem. Generuje měřitelné výsledky nejen v podobě nových fanoušků a rostoucího počtu „likes“, ale především reálné transakce. Ty konkrétně jsou výsledkem nastaveného remarketingu.
Náš klient floorwood dokazuje, že synergie napříč kanály funguje, pokud se dobře nastaví. V AdVisio jsme na to kápli. Čísla mluví za nás. Rozhodně však neusínáme na vavřínech a jedeme dál.
Štítky: digitálně floorwood PPC práce s klientem případová studie případovka remarketing SEO úspěšně