Jestliže propagujete událost a prodáváte vstupenky prostřednictvím vyhledávací, obsahové nebo video kampaně, můžete narazit na omezení, která vám v danou chvíli zastaví zobrazování vašich reklam. Společně se teď podíváme na to, z jakého důvodu může tato situace nastat a jak efektivně ji vyřešit. Pokud nepropagujete skutečně pochybnou událost, vaše kampaně by se měly rozběhnout do jednoho dne od odeslání certifikátu.

Schváleno (s omezením)

Nezobrazení kampaně

Schváleno (s omezením) je stav, kterého vaše reklamy nabydou, pokud jsou v souladu se zásadami společnosti Google, a zároveň se zobrazují jen na určitých místech. Takové omezení získáte tehdy, pokud vaše reklamy obsahují alkohol, autorská práva, hazadrní hry, péči o zdraví (popř. ochranné známky). Reklamy se tedy nebudou zobrazovat v určitých oblastech, určitým věkovým skupinám nebo na konkrétních zařízeních.

Omezené oblasti

Pokud podnikáte v oblasti, kterou společnost Google považuje za ohrožení spotřebitele, zavádí se patřičná omezení na základě zpětné vazby uživatelů a soustavných kontrol vašich reklam. Existují totiž produkty či služby, které mohou uživatele klamat, či ho přímo zneužívat. Pokud má Google podezření, že vaše kampaň propaguje jeden z těchto nebezpečných produktů či služeb, může zaujmout velice striktní přístup a kampaně vám omezit či vyloženě zakázat. Konkrétně se jedná o oblasti:

  • Žádosti o finanční příspěvky
  • Bezplatný počítačový software
  • Místní služby (např. zámečnictví, opravy garážových vrat)
  • Upozornění pro spotřebitele
  • Prodej bezplatných položek
  • Prodej vstupenek na akce

A jak rychle i efektivně vyřešit poslední bod prodej vstupenek na akce? Názorně si ukážeme.

3 důležité možnosti

Představte si, že jste vytvořili stejnou bannerovou kampaň jako my. Reklamní text a kreativita samozřejmě nabádá ke koupi vstupenek. Po vytvoření kampaně vám u ní však vyskočila hláška „Kampaň pozastavena. Schváleno (s omezením): Prodej vstupenek na akce.“ Pokud na tuto hlášku najedete myší, objeví se okno, kde máte tři možnosti. Můžete požádat o certifikát, přečíst si zásady či si rovnou otevřít celou nápovědu s článkem o reklamách s omezením.

Pozastavená kampaň

Než rovnou kliknete na žádost o certifikát, určitě se podívejte i na zbývající dva odkazy. V případě prodeje vstupenek se například na tomto odkaze dozvíte, jaká pravidla musíte dodržet, abyste byli schopni inzerovat prodej vstupenek, ať už jako primární poskytovatel, distributor, skupina subjektů související s událostí nebo jako agregátor vstupenek.

My v tomto případě naštěstí propagujeme událost, u které jsou všechny důležité informace zveřejněné přímo na webu, jsme primárním poskytovatelem, web je dostatečně zabezpečný a odkazuje na platební bránu, která je široce používaná všemi možnými a důležitými weby v České republice. Rozhodli jsem se tedy rovnou zažádat o certifikát.

Žádost o certifikát

Pokud jste si pročetli všechny důležité informace o tom, jak má prodej vstupenek vypadat předtím, než jej začnete inzerovat, dostanete se k tomuto formuláři.

V našem případě byla firma pořádající festival klasické s.r.o, které mělo své veřejně dostupné fakturační údaje (např. na justice.cz, ares apod.). Do kolonky údaje jsme tedy vložili jméno skutečného provozovatele této firmy a hlavního organizátora festivalu. Název společnosti jsme použili skutečný název z rejstříku a ne název, pod kterým se festival propaguje. Jako kontaktní e-mail doporučujeme použít takový, který skutečně někdo čte a ideálně od vedoucí osoby. U přihlašovacího emailu se jedná o váš účet, pod kterým se přihlašujete na Google Ads a do poslední kolonky napíšete číslo tohoto účtu.

Žádost o certifikaci

V druhé části formuláře naleznete ještě kolonku pro url adresu stránky, na které skutečně prodáváte nějaké vstupenky. O něco níže máte stručně vysvětleny všechny ty informace, na které jste narazili už v předchozích krocích. Kliknete na radio button. Ten vám přísluší, a pokud jste vlastníkem domény, na kterou odkazujete výše, nemusíte dokládat žádný dokument o vlastnictví a tím pádem můžete formulář odeslat.

Formulář k odeslání

Nezbývá než čekat

Po odeslání formuláře počkáte, až se k vašemu požadavku vyjádří podpora Google. To se z naší zkušenosti stává buď ještě tentýž pracovní den, nebo následující. Varování s informací o omezení kampaně se sice bude zobrazovat i nadále, nicméně kampaň od této chvíle poběží úplně bez problému.

Vyjádření podpory Google

Štítky: Google Google Ads kampaně omezení PPC vstupenky

Jakub Šindler

Jakub Šindler [1]
[1] PPC Specialist

Bývalý zaměstnanec Advisio.

Související články

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

28. 5. 2019 2 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [E-commerce]

Google nákupy konečně i na Slovensku

Od spuštění Google nákupů pro Českou republiku se spekulovalo, kdy do programu zapojí Google také Slovensko. A konečně jsme se dočkali. Jakožto klíčová agentura Googlu máme…

Katarína Lučanová

Katarína Lučanová

20. 3. 2019 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [E-commerce]
  • [PPC]

1. časť: Nešťastná 13 pre PPC-čkára

Nastavenie PPC kampaní vyzerá ako celkom jednoduchá úloha. Avšak často sa stáva, že kampane nefungujú podľa predstáv a hlavne začiatočníci nevedia odhaliť pravý dôvod. Nasledujúci článok sa…

Katarína Lučanová

Katarína Lučanová

8. 4. 2019 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [E-commerce]
  • [PPC]

2. časť: Nešťastná 13 pre PPC-čkára

Prvých 7 chýb sme si už popísali. Nastal čas mrknúť na druhú časť problematiky nastavovania PPC kampaní. A čím začneme? Rozhodne nie účtom bez kreditu!