Minulý týden se to konferencemi v Praze jen hemžilo. Kromě Google Performance & Branding Summit 2017 jsme se zúčastnili také Sklik Expert Forum 2017, první konference tohoto formátu od Seznamu. Skvělé přednášky, příjemná atmosféra – nemáme co vytknout. A kromě zážitku jsme si přivezli hned několik praktických rad a tipů, o které se s vámi teď podělíme.

Jiří Bross a ETA inzeráty v Skliku

Velkou událostí minulého roku bylo zavedení rozšířených textových inzerátů na Googlu (zkráceně ETA – Expanded Text Ads). Seznam nezahálel a začal nedlouho poté podporovat také rozšířené inzeráty. Není tedy velkým překvapením, že toto téma bylo první v pořadí. Jirka Bross, manažer obchodního týmu Skliku, nám ukázal tipy a triky na práci s ETA inzeráty, se kterými se s vámi teď podělíme:

  • Používejte čísla v titulcích a kombinujte brand s konkurenčními výhodami.
  • Zapojujte výzvu k akci, ať uživatele namotivujete a vědí, co mají dělat.
  • Využívejte cestu ve viditelné URL, uvidíte, že se to vyplatí.
  • Dávejte si pozor na zalomování titulků. Stačí chvilka nepozornosti a inzerát má hned jiný význam.
  • V obsahové síti se nemusí zobrazovat druhý titulek, proto používejte inzeráty tak, aby dávaly smysl pouze s jedním titulkem.
  • Nebojte se zapojit příběh, do ETA inzerátů se vejde.
ETA inzeráty a jejich dobrodružství. Příběh prodává!

ETA inzeráty a jejich dobrodružství. Příběh prodává!

Kdy Seznam vypne OTA?

Jedna z otázek, která zajímá nejednoho PPCčkaře. Nemusíte se ale bát, v nejbližší době to nebude. Seznam potvrdil, že OTA (Old/Standard Text Ads) inzeráty časem zruší, datum však ještě není stanoveno.

Jakub Loula a RTG kód na Stream.cz

Hlavní myšlenkou přednášky Jakuba Louly byla implementace retargetingových scriptů na weby provozované Seznamem. Snadno tak můžete sbírat publika do Sklik reklamy. O jaké weby například jde?

  • Stream.cz – K těmto účelům jsou ideální pořady jako Vyrobeno v ČeskuSlavné značky. Pokud je součástí videa Product Placement nebo ústřední postava videa představuje inzerenta, máte vyhráno.
  • Kupi.cz – Kód lze vložit v placené verzi stránky.
  • Firmy.cz – Retargetingový kód navedete přímo v administraci Firmy.cz
  • Sauto.cz – Možnost vložení skriptu je tady řešena přes iframe banner. Požádat ale můžete i Sklik, ten vám vloží kód do feedu čtyř vozů.
  • Novinky.cz, Sport.cz, Super.cz, Prozeny.cz – Zapomínat by se nemělo ani na PR články, i zde se dá vložit skript, přes který můžete získávat publika.
Máte RTG pouze na webu? Předběhněte konkurenci s námi! #sef2017

Máte RTG pouze na webu? Předběhněte konkurenci s námi! #sef2017

Jiří Lesňák a tipy na využítí regulérních výrazů v ppcHitu

Z přednášky jsme si odnesli tři praktické poznámky, kde využít regulérní výrazy při tvorbě kampaní:

  1. Filtrování položek ve feedu při vytváření exportu
  2. Úprava textů do inzerátů
  3. Tvorba klíčových slov

Zdeněk Phillipp vyvrací mýtu o skóre kvality v Skliku

Jedna z nejzajímavějších přednášek konference. Zdeněk odhalil, že na skóre kvality se podílí historická data i míra prokliků na podobné inzeráty. Hodnocení probíhá na více rovinách – textová a sémantická relevance, tematická souvislost. Textová relevance inzerátu se v současnosti přeceňuje a slouží prioritně jako filtr pro nové inzeráty.

Zdeněk nezapomněl také zdůraznit, že psaní zajímavých inzerátů se opravdu vyplácí (přináší vyšší CTR) a cílová stránka nehraje žádnou roli na skóre kvality. Daleko důležitější je, jak působí inzerát na člověka.

Společně se Zdeňkem “Karotkou” Philippem jsme vyvraceli mýty o skóre kvality v Skliku

Společně se Zdeňkem “Karotkou” Philippem jsme vyvraceli mýty o skóre kvality v Skliku

Skripty v Skliku podle Stanislava Jílka

Standa nám dal tip na své skripty a Sklik report generátor od Data Studio, které zveřejnil ještě tentýž večer a které si můžete stáhnout na jeho stránkách. Skripty od Standy jsou vhodné pro:

  • automatizování reportingu,
  • bidovací pravidla,
  • kontrola a alerty,
  • porovnávání výkonu účtu,
  • kontrolu 404 a
  • import nákladů do Google Analytics.

Nativní reklamou proti bannerové slepotě

Petr Daneš nás seznámil hlouběji s nativní reklamou. Ta splývá s prostředím webové stránky a funguje velmi dobře na bannerovou slepotu. Její plus tkví také v tom, že jde opačným směrem než agresivní formáty reklam a představuje tak lepší uživatelský zážitek oproti klasickým bannerům. Dokonce je to dáno i statistiky – o 25 % více uživatelů si shlédne nativní reklamu! A kde se zobrazuje? Na domovské stránce Seznamu, na serveru Novinky.cz, Prozeny.cz, Sport.cz a Seznam zprávy.

Další nášup novinek ze Seznamu

  • Nový přehrávač videa na Stream.cz (Video reklama přes Sklik zatím v plánu není, ale prý o ní Seznam přemýšlí).
  • Cílení na publika ze Stream.cz
  • Cílení na kategorie produktu v reklamě dynamického retargetingu
  • Připravovaný kombinovaný formát reklamy (text+obrázek+logo)
  • Na Firmy.cz se chystá cílení podle behaviorálních údajů

Štítky: ETA konference OTA PPC seznam sklik vzdělávání

Jiří Bunček

Jiří Bunček [1]
[1] PPC Specialist

Bývalý zaměstnanec Advisio.