Ve čtvrtek 9. 6. se naše áčka Patrik a David vydali do pražského DOXu na konferenci Sklik Expert fórum pořádanou Seznam.cz. A ani letos nechyběla témata, která rezonovala s výkonnostním marketingem. Pojďte se s námi podívat na střípky z přednášek, které se nám líbily nejvíce.
Ta „nejpitomější videokampaň na internetu”. Jak si vedla?
Úvodu konference se ujal Petr Daneš, manažer videoreklamy Seznam.cz. Ten s týmem vytvořil „nejpitomější videokampaň na českém internetu”. Konkrétně 30sekundovou reklamu, jejíž sdělením byla černá obrazovka [jednoduše nic]. Cílem bylo vyhodnotit pozornost diváků pomocí A/B testování.
Reklamu tvůrci porovnali s videoreklamou na Streamu a YouTube s různým cílením. Petr s týmem předpokládali, že každý, kdo dává pozor, tuto reklamu přeskočí. Ale i přesto dosáhla reklama vysoké míry zhlédnutí až do konce. Z toho tým usoudil, že právě tito diváci nevěnovali pozornost reklamě. Tím ukázali nový pohled na vyhodnocování videoreklamy, kterou v Seznam.cz provedli pomocí Brand Liftu.
Vše, co jste chtěli vědět o partnerské obsahové síti [ale báli jste se zeptat]
Zuzka Neuparová nám představila partnerskou obsahovou síť z nové perspektivy. Věděli jste, že Seznam.cz má ve svém portfoliu kolem 3000 partnerských webů? Počtem sice příliš nerostou, ale jak dodala Zuzka, daří se hlavně celkovému trafficu na stránkách. To se snaží Seznam.cz podporovat, například pomocí feedu na jejich hlavní stránce.
Zuzka nám prozradila, jak u nich plánují reklamu na nových typech webů. Konkrétně na zahraničních relevantních informačních webech. Ty navštěvují Češi a pouze těm se bude reklama nově zobrazovat.

Naše áčka Patrik a David na Sklik Expert Fórum 2022.
Brand Safety v Skliku aneb když [ne]chcete být vidět
Velmi zábavnou formou odprezentoval bezpečnost značky Roman Doležal. Ukázal nám příklady špatného cílení, kdy se hned u zprávy o útoku žraloka zobrazovala reklama na dovolenou k Rudému moři. Roman doporučuje vylučovat konspirační weby, nerelevantní weby a používat vylučující klíčová slova.
Pod kapotou domovské stránky Seznam.cz
V této přednášce se s námi Marek Vacek podělil o tipy, jak dostat obsah [pomocí feedu] na homepage Seznam.cz. Zjistili jsme, jak funguje doporučování článků jednotlivým uživatelům pomocí umělé inteligence a persony [kombinace zájmů, pohlaví, věku i lokality].
Umělá inteligence dokáže od každého tématu vybrat pár článků, aby byl nabízený obsah pro uživatele stále pestrý. Marek nám taky poodhalil jejich plány do budoucna, třeba jak bude fungovat sledování influencerů a jejich komentáře pod články nejen u webů přímo od Seznam.cz.
Co učíme umělou inteligenci Skliku
Umělou inteligenci nám představil Jakub Drdák. Ten ukázal, jak nás systém umělé inteligence vidí jako uživatele. Ví zhruba kolik nám je let, zná naše pohlaví i zájmy. V budoucnu nás totiž čekají chytré nabídky, nová volná shoda i chytré strategie, které ulehčí optimalizaci kampaní.
Jakub nám na závěr prozradil, jak funguje doručování obsahové reklamy pomocí Machine Learningu. To hledá nejvyšší míru pravděpodobnosti prokliku s kombinací nastaveného cílení a možnosti nastavené maximální ceny za proklik. Také potvrdil, že relevance je důležitá. Čím vyšší získáte CTR, tím nižší CPC můžete mít.
Jaké má Seznam.cz plány?
Ohromila nás i přednáška Honzy Kuby o cílení reklamy v cookieless době, kde nám navíc ukázal k cílení reálné příklady z kampaní.
Nesmíme zapomenout ani na Ondru Kacbala a odhalení novinky Plochoscore [nový pohled na vyhodnocování bannerové reklamy], který je momentálně ve fázi interního testování. Ale třeba si ho časem vyzkoušíme.
David Velechovský nám nastínil plány do budoucna Seznam.cz. Čeká nás automatizované propojení kampaní v Skliku s Google Ads, nové stránky v rozhraní Skliku, Lookalike modeling nebo možnost vidět historii změn v účtech.
Štítky: Brand Lift Brand Safety machine learning Plochoscore Sklik Expert forum umělá inteligence